بحران هویت در حیات وحش؛ شترمرغی که فکر می کند گورخر است!

بحران هویت در حیات وحش؛ شترمرغی که فکر می کند گورخر است!

شترمرغی را به خاطر آنکه تصور می کند یک گورخر است، قرار است از پارک سافاری ای در انگلیس به جای دیگری ببرند.

این شترمرغ نر که «بلو» نام دارد مرتباً در حال دویدن و بازی با دیگر گورخرهای پارک دیده می شود و از قرار معلوم علف می خورد و حتی دم خیالی اش را تکان می دهد.

این پرنده ی سرگشته که در پارک سافاری لانگلیت واقع در شهرستان ویلتشر انگلیس زندگی می کند، با کوتاهی در وظیفه ی بر تخم نشینی خود، برنامه ی زادگیری از او و جفتش را زیر سؤال برده و اسباب ناراحتی مسئولین پارک را فراهم کرده است.

شترمرغ ها تا پایان عمر با یک جفت زندگی می کنند و وظیفه ی نشستن روی تخم های عظیم خود را که تا ۴۶ روز به طول می انجامد، میان خود و جفت شان تقسیم می کنند.

اما بلو از وظیفه ی خود به عنوان پدر آینده ی تخم هایش شانه خالی کرده و به جای این کار دنبال گورخرهای پارک به راه افتاده است.

منبعی دراینباره می گوید: «بلو دچار بحران هویت شده – فقط می خواهد یک گورخر باشد.»

«هیچ علاقه ای به شترمرغ بودن ندارد. برایش جالب نیست. تمام وقتش را با گورخرهای پارک می گذراند و آن ها هم از حضور او خوشحال اند.»

«این موضوع کارکنان پارک را که از پدر شدن بلو ناامید شده اند، درمانده کرده است.»

«بلو اوایل تابستان سال گذشته با شترمرغ ماده ای به نام “استیسی” جفتگیری کرد. آن ها باید روی تخم هایشان می نشستند اما بلو هیچ هیجانی برای این کار نداشت.»

«قرار شد او را به جای جدیدی در انگلیس انتقال دهند تا شترمرغ نر دیگری جایگزین او در پاک شود.»

در برنامه ی تلویزیونی «پارک حیوانات» (Animal Park) شبکه بی‌بی‌سی که درباره ی همین پارک سافاری است به موضوع بلو پرداخته شده است. کارکنان پارک در این برنامه بحران هویت بلو را «مشکل ساز» توصیف کردند.

یکی از کارکنان پارک که این موضوع باعث نگرانی اش شده گفت: «احتمالاً فقط از ماده ها خوشش نمی آید ولی مطمئن نیستیم. فعلاً که کمی عجیب و غریب است.»

کارشناسان حیوانات می گویند شترمرغ ها قدرت شنوایی و بویایی ضعیف و گورخرها هم بینایی ضعیفی دارند، بنابراین مکمل یکدیگرند.

ترور پارسونز، عکاس حیات وحش می گوید: «برای گورخرهای پارک اصلاً مهم نیست. با خودتان فکر می کنید حتماً به بلو لگد می زنند اما او را به عنوان یکی از خودشان پذیرفته اند.»

منبع: thesun
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود