همه آنچه در مورد سریال Lord of the Rings می دانیم؛ از بازیگران تا تاریخ انتشار و …

همه آنچه در مورد سریال Lord of the Rings می دانیم؛ از بازیگران تا تاریخ انتشار و …

سرویس آمازون سرمایه گذاری گسترده ای در دنیای سریال های فانتزی انجام داده و برای نشان دادن این امر به سراغ رمان های Lord of the Rings نوشته جی آر آر تولکین رفته که آن ها را در قالب یک سریال تلویزیونی جاه طلبانه به تصویر بکشد. پیش از این یک سه گانه سینمایی بسیار موفق از این رمان ها توسط پیتر جکسون ساخته شده بود. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با هر آنچه که تاکنون در مورد سریال Lord of the Rings می دانیم آشنا کنیم.

سریال Lord of the Rings اکنون در حال فیلمبرداری در نیوزیلند بوده و دو اپیزود ابتدایی توسط بایونا کارگردانی خواهند شد.

در می ۲۰۱۸ بود که چندین منبع خبری از سرویس استودیوهای آمازون نقل کردند که این سرویس قصد دارد فصل اول سریال Lord of the Rings را در مورد شخصیت جوان آراگورن بسازد، کسی که بعدها به پادشاهی قلمرو دوباره متحده شده می رسد و ویگو مورتنسن در فیلم های جکسون نقش او را بازی می کرد. وبسایت TheOneRing.net بعدها در یک رشته توییت مدعی شد که این اقتباس تلویزیونی بازگویی اتفاقات نبرد حلقه که در فیلم های جکسون روایت می شد نخواهد بود بلکه بیشتر از کتاب The Lord of the Rings Appendices که همراه با کتاب The Return of the King به عنوان آخرین جلد از رمان های تولکین منتشر شده بود، الهام خواهد گرفت.

سریال Lord of the Rings اکنون در حال فیلمبرداری در نیوزیلند بوده و دو اپیزود ابتدایی توسط بایونا کارگردانی خواهند شد.

در مارس ۲۰۲۱ در بیانیه رسمی استودیو آمازون در مورد سریال Lord of the Rings چنین آمده است: «سریال آینده استودیوهای آمازون برای اولین بار افسانه های قهرمانانه دومین عصر داستانی تاریخچه زمین میانی را به تصویر خواهد کشید. داستان این درام حماسی هزاران سال پیش از اتفاقات کتاب های هابیت ها و ارباب حلقه های جی آر آر تولکین رخ خواهد داد. با آغاز داستان در یک دوران نسبتاً آرام، این سریال داستان شخصیت های متعددی را روایت خواهد کرد که برخی نام آشنا و برخی جدید هستند، در شرایطی که با بازگشت مجدد بسیار هولناک و قابل انتظار شیطان به زمین میانی مواجه می شوند. از اعماق تاریک کوهستان های مه آلود، تا جنگل های سحرآمیز پایتخت الف ها در لیندون، تا قلمرو پادشاهی جزیره ای حیرت انگیز نومنور، تا گوشه های دوردست نقشه، این پادشاهی ها و شخصیت ها میراث هایی را شکل می دهند که مدت های طولانی پس از فنا شدنشان باقی خواهند ماند».

در نوامبر ۲۰۱۷ بود که آمازون ۲۵۰ میلیون دلار برای خرید حق سریال The Lord of the Rings پرداخت کرد، هزینه ای که بعد از ساخته شدن سریال می تواند به ۱ میلیارد دلار نیز برسد. این قرارداد بین خانواده تولکین، ناشر هارپر کالینز و نیو لاین سینما منعقد شده و از همان ابتدا قرار بود چندین فصل از این سریال ساخته شود، در واقع ۵ فصل، و احتمال ساخت اسپین آف هایی از آن نیز وجود داشته باشد.

سریال Lord of the Rings اکنون در حال فیلمبرداری در نیوزیلند بوده و دو اپیزود ابتدایی توسط بایونا کارگردانی خواهند شد.

همچنین آوریل سال جاری اعلام شد که استودیو دیزنی با پیشنهاد ۲۵۰ میلیون دلاری خود برای خرید حق ساخت سریال The Lord of the Rings توانسته سرویس رقیب نتفلیکس را در این نبرد قیمتی شکست دهد. بر اساس این قرارداد، آمازون باید در طی دو سال بعد از انعقاد قرارداد شروع به ساخت سریال کند و همچنین این آمازون اجازه دارد از تصاویر فیلم های ارباب حلقه ها نیز در سریال جدید خود استفاده کند. گفته می شود که جف بیزوس مدیرعامل و مالک آمازون در انعقاد این قرارداد نقش مهم و مستقیم داشته است و به روی پرایس رییس سابق استودیوهای آمازون گفته بود که باید Game of Thrones جدید را بسازد.

جنیفر سالکه که پس از کناره گیری پرایس، رهبری استودیوهای آمازون را بر عهده گرفت، در ماه ژوئن اطلاعات اندکی در مورد سریال Lord of the Rings فاش کرده است. او مدعی شد که آمازون در حال کار بر روی «سریال های بزرگ» بوده و وی شخصاً در حال مذاکره با پیتر جکسون برای مشارکت در سریال های آینده این سرویس است. وقتی از سالکه در مورد اینکه آیا شخصیت های این سریال همان شخصیت های سه گانه جکسون خواهند بود یا خیر پرسیده شد، وی چنین پاسخ داد: «فکر می کنم می توانی از این موضوع باخبر شوی که ما فیلم ها را بازسازی نمی کنیم اما همه چیز را از اول نیز شروع نمی کنیم. از این رو، شخصیت هایی خواهند بود که دوستشان خواهید داشت».

سریال Lord of the Rings اکنون در حال فیلمبرداری در نیوزیلند بوده و دو اپیزود ابتدایی توسط بایونا کارگردانی خواهند شد.

در مورد فیلمبرداری سریال جدید در همان لوکیشن سه گانه جکسون در نیوزیلند نیز سالکه چنین گفته است: «فکر می کنم ما به نیوزیلند برویم. نمی دانم اما باید جایی برویم که جذاب باشد، جایی که بتواند آن لوکیشن ها را به شکلی واقعی برای ما فراهم نماید زیرا می خواهیم فوق العاده باشد».  یک ماه بعد بود که اعلام شد جان دی پین و پاتریک مک کی که نویسندگی سناریو فیلم آینده Star Trek 4 را بر عهده دارند، به عنوان شورانر برای نوشتن و توسعه سریال Lord of the Rings انتخاب شده اند.

بر اساس بندهای قرارداد، استودیوهای آمازون باید در طی مدت دو سال بعد از انعقاد قرارداد، ساخت سریال Lord of the Rings را آغاز نماید. سالکه در مورد تاریخ احتمالی انتشار سریال Lord of the Rings کفته است: «سال ۲۰۲۱ یک امیدواری است اگر چه افرادی هم هستند که امیدوارند سال ۲۰۲۰ این اتفاق رخ دهد».

در اوایل جولای ۲۰۱۹، آمازون اعلام کرد که جی ای بایونا کارگردان Jurassic World: Fallen Kingdom، دو اپیزود ابتدایی سریال را کارگردانی کرده و همراه با بلن آتینزا تهیه کنندگی اجرایی سریال را نیز بر عهده خواهد گرفت. بعد از انتصاب بایونا، انتخاب بازیگران آغاز شده و مارکلا کاوانا، ویل پولتر و جوزف ماوله به عنوان بازیگران نقش های اصلی معرفی شدند. اگر چه آمازون تاکنون جزییاتی رسمی در مورد شخصیت های این بازیگران منتشر نکرده است، گفته می شود که کاوانا و پولتر نقش دو شخصیت اصلی سریال به نام های تایرا و بلدور را بازی کرده و ماوله نیز نقش شخصیت شرور اورن را بر عهده دارد. بعدها اعلام شد که پولتر به دلیل تداخل برنامه های کاری، از این سریال کناره گیری کرده است.

سریال Lord of the Rings اکنون در حال فیلمبرداری در نیوزیلند بوده و دو اپیزود ابتدایی توسط بایونا کارگردانی خواهند شد.

اواسط ماه نوامبر ۲۰۱۹ بود که اعلام شد ساخت فصل دوم سریال Lord of the Rings نیز به طور رسمی توسط آمازون اعلام شده است. در ژانویه ۲۰۲۰، اسامی بازیگران اصلی سریال اعلام شد که علاوه بر ماوله و کاوانا، رابرت آرامایو، مورفید کلارک، اما هورواث، اووین آرتور، نازنین بنیادی، تام باج، اسماعیل کروز کوردووا، تایرو محافدین، سوفیا نوموت، مگان ریچاردز، دیلان اسمیت، چارلی ویکرز و دانیل ویمن را شامل می شد. بعدها نیز نام ماکسیم بالدری به  فهرست بازیگران این سریال اضافه شد. در دسامبر ۲۰۲۰ نیز تعداد زیادی بازیگر دیگر برای بازی در این سریال استخدام شدند. استودیوهای آمازون همچنین اعلام کرده است که وین چی ییپ، کارگردانی بریتانیایی-چینی به تیم کارگردانان و تهیه کنندگان اجرایی سریال Lord of the Rings پیوسته است.

سریال Lord of the Rings اکنون در حال فیلمبرداری در نیوزیلند بوده و بعد از دو اپیزود ابتدایی که توسط بایونا کارگردانی خواهند شد، کارگردانی ۴ اپیزود بعدی بر عهده ییپ خواهد بود. ییپ به خاطر کار در سریال های Hunters, Preachers, Utopia و Doctor Who شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه ساخت سریال Lord of the Rings از سه گانه سینمایی «ارباب حلقه ها» فراتر رفت

منبع: pastemagazine
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • علی خرداد ۶, ۱۴۰۰

    این سریال به قدری محبوب میشه که تمامی اثار تاللکین به سریال تبدیل میشه .

  • سید خرداد ۷, ۱۴۰۰

    امید وارم بیشتر به سریال و داستان پرداخته باشند نه مثل گیم آو ترونز مزخرف که از داستان انحراف زیادی داشت