عروس جهادی داعش: برای کمک به مردم سوریه درس و مدرسه را رها کردم

عروس جهادی داعش: برای کمک به مردم سوریه درس و مدرسه را رها کردم

شمیمه بیگم عروس جهادی داعش اخیرا گفته بعد از دیدن ویدیوهای جنگ و کشتار مردم در سوریه دوستانش او را وادار به سفر به سوریه کردند تا به این گروه تروریستی ملحق شود.

این خانم که در زمان فرار به سوریه در لندن زندگی می کرد و یه دختربچه دبیرستانی بود در فوریه سال ۲۰۱۵ و در حالی که تنها ۱۵ سال داشت همراه با دو تن دیگر از دوستان مدرسه ای اش به نام های خدیجه سلطان و امیره عباس عازم سوریه شد تا به داعش ملحق شود.

چهار سال بعد از این ماجرا شمیمه از کمپ پناهجویان در شمال سوریه سر در آورد و دادخواستی را برای دریافت مجوز و بازگشت به خاک انگلستان تسلیم دادگاه عالی این کشور کرد اما ساجد جاوید وزیر کشور وقت انگلستان شهروندی او را سلب کرد و با درخواست او برای بازگشت نیز موافقت نشد.

حالا شمیمه بیگم در یک مستند تلویزیونی جدید حضور یافته که قرار است هفته آینده پخش شود. او در این مستند مدعی شده که عوامل وابسته به داعش در فضای آنلاین از او و دوستانش دعوت کردند تا خانواده هایشان را ترک نموده و بدون آنکه حقیقت را بگویند آنها را به سوریه کشاندند.

عروس جهادی داعش حتی دولت انگلستان را به مطرح کردن ادعاهای بی اساس متهم کرده تا به گفته خودش تصمیم خود برای ممانعت از ورود او به انگلستان را توجیه کنند. شمیمه بیگم در حالی که اشک از چشمانش جاری می شود از مرگ غم انگیز سه کودکش در سوریه می گوید و اینکه میخواسته به دنبال این اتفاقات جان خود را هم بگیرد.

عروس جهادی داعش
شمیمه بیگم در کنار دو دوست دیگرش

بیگم در بخش هایی از مستند شبکه اسکای با نام «بازگشت: زندگی پس از داعش» چنین می گوید:

  • شمیمه با دیگر اعضای خانواده اش فرق داشت و دوست داشت که عضو گروهی باشد.
  • ویدیوهای مربوط به انفجار بمب در سوریه او را به شدت ناراحت کرد و از اینکه «کسی کاری برای مردم سوریه نمی کرد غصه می خورد».
  • او و دوستانش خانواده هایشان را در بی خبری ترک کرده و به ترکیه پرواز کردند و از آنجا با ترس و دلهره خط مرزی ترکیه و سوریه را رد کردند.
  • مقامات داعش بعد از آنکه معیارهایش برای ازدواج را جویا شدند برایش شوهری اهل هلند به نام Yago Riedijk را انتخاب کردند که او نیز از اعضای داعش بود.
  • او عضو پلیس داعش نبود و هیچگاه پشت مسلسل قرار نگرفت.
  • داعش او را مجبور کرد که به مادر دوستش خدیجه سلطان بگوید او در حمله هوایی روسیه کشته شده است.
  • بعد از مرگ بزرگترین فرزندش شمیمه مصمم شد که سرزمین های داعش را ترک کند تا کودکی که درون شکمش بود را در محیطی امن به دنیا بیاورد و یک زندگی عادی برایش بسازد.
  • او در مصاحبه های قبلی از عضویت در گروه داعش ابراز پشیمانی نکرد چون می ترسید که به دست داعش کشته شود.
  • شمیمه در خاطرات دوران کودکی اش در شرق لندن به یاد می آورد که رابطه چندان خوبی با مادرش نداشت و گاهی حتی فکر می کرد که مادرش اصلا علاقه ای به او ندارد.

شمیمه بیگم بار دیگر در صحبت هایش مدعی شد که گروه داعش او و دوستانش را فریب دادند چراکه که آنها در سن و سالی نبودند که اخبار دروغ را از واقعیت تمیز دهند. از آنجایی که دوستانش تصمیم گرفته بودند در اسرع وقت به سوریه بروند او دوست نداشت که پشت سر گذاشته شود و می خواست عضوی از گروه آنها باشد.

عروس جهادی داعش

این سه دوست مخفیانه بدون اطلاع خانواده هایش به سمت ترکیه پرواز کردند و از آنجا از مرز زمینی وارد خاک سوریه شدند. او می گوید برای آنکه خانواده اش شک نکنند صبح زود و با لباس مدرسه از خانه خارج شد و از اینکه قبل از رفتن مادرش را در آغوش نگرفت به شدت پشیمان است.

همانطور که اشاره کردیم در سال ۲۰۱۶ خدیجه سلطان دوست شمیمه در حمله هوایی روسیه کشته شد و شمیمه باید این خبر را به خانواده اش می داد. آنها از شمیمه عکس بدن دخترشان را خواستند اما از آنجا که جسدش براثر اصابت بمب متلاشی شده بود چنین امکانی وجود نداشت. شش ماه پیش هم شمیمه خبر مرگ دوست دیگرش امیره عباس را دریافت کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کشف حجاب شمیمه بیگم در کمپ اسرای داعشی بعد از شش سال

افشاگری شوهر عروس جهادی داعش در مورد  او و حضورش در گروه داعش

هزینه سنگین بازگشت شمیمه بیگم به انگلستان برای مردم این کشور

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • ارژنگ خرداد ۱۷, ۱۴۰۰

    احتمالا بعدا میگه باید بهم ? بدین .

  • naji خرداد ۱۸, ۱۴۰۰

    کاش یه بمب بخوره تو سرت. به کمتر این راضی نمیشم