قصه گویی عروس خاندان سلطنتی برای بچه ها؛ اولین کتاب کودک مگان مارکل منتشر شد

قصه گویی عروس خاندان سلطنتی برای بچه ها؛ اولین کتاب کودک مگان مارکل منتشر شد

مگان مارکل، عروس جنجالی خاندان سلطنتی انگلیس اولین کتاب کودک خود به نام «نیمکت» (The Bench) را منتشر کرد. در این کتاب اشاره ای به لیلیبت دایانا، دختر تازه به دنیا آمده ی پرنس هری و مگان مارکل هم شده است.

دوشس ساسکس این کتاب را که با الهام از رابطه ی همسرش با پسرشان نوشته، امروز منتشر کرد.

مارکل این کتاب را «به مرد و پسری تقدیم کرده که قلبش را به تاپ تاپ می اندازند»، اشاره ای به دوک ساسکس و پسر ۲ ساله شان، آرچی.

آخرین تصویرسازی کتاب «نیمکت» مردی مو حنایی را نشان می دهد که به پسر کوچکی در غذا دادن به مرغ ها کمک می کند. در این تصویر زنی مو مشکی هم به چشم می خورد که در باغی ایستاده و نوزادی به بغل دارد که احتمالاً اشاره ای به لیلی، دختر تازه به دنیا آمده ی دوک و دوشس ساسکس باشد.

این تصویر از قرار معلوم با الهام از زندگی هری ۳۶ ساله و مگان ۳۹ ساله در شهر مونته سیتوی ایالت کالیفرنیا ترسیم شده است.

اولین تصویرسازی کتاب هم مردی با ریش های حناییT شبیه به دوک ساسکس را نشان می دهد که طفل خندانی را روی نیمکتی زیر یک درخت در آغوش گرفته است.

در کنار این تصویر نوشته شده: «این نیمکت تو است، جایی که زندگی از آن آغاز خواهد شد، برای تو و پسرمان، نوزادمان، خانواده مان.»

در جای دیگری تصویری از یک پدر سیاهپوست ترسیم شده که روی یک نیمکت خوابیده و پسر خود را هم در آغوش گرفته است. یک دست پسربچه به عروسک زرافه اش است و دست دیگرش در دست پدرش.

در کنار این تصویر نوشته شده: «اینجا استراحت خواهی کرد، بزرگ شدن پسرمان را ببین.»

در تصویرسازی دیگر کتاب، پدر و پسری را در حال بازی با چند عروسک دایناسور می بینیم. در کنار آن نوشته شده: «وقتی زندگی آشفته به نظر می رسد، به او کمک خواهی کرد که به نظم برسد.»

دوشس ساسکس از قرار معلوم اشاره ی واضحی به کتاب «درخت بخشنده» اثر معروف شل سیلوراستاین هم داشته است.

او در کنار تصویری که پدر و پسری را در حال خوردن ناهار روی نیمکت یک پارک نشان می دهد، نوشته: «مثل درخت بخشنده اش، روی نیمکتش خواهی نشست.»

در جای دیگری از کتاب آمده است: «او شادی و غم را احساس خواهد کرد، یک روز قلبش خواهد شکست. تو به او خواهی گفت “دوست دارم” همان حرفی که همیشه گفته می شود.»

یکی از تصویرسازی های کتاب هم پدری را روی ویلچر نشان می دهد.

این پدر در حال درست کردن بند کفش های پسرش به تصویر کشیده است. در کنار این تصویر نوشته شده: «این نیمکت تو است، برای بابا و پسر.»

در کنار تصویر دیگری آمده: «به بیرون، به عشقم و پسر زیبایمان نگاه می کنم. و اینجا از پشت پنجره اشک شوق می ریزم…»

این تصویر زنی را در حال اشک ریختن نشان می دهد که از پشت پنجره به سربازی با یونیفورم نظامی نگاه می کند. سرباز که پسرش را به بالا انداخته، از قرار معلوم به خانه بازگشته است.

در یکی از آخرین صفحات کتاب آمده است: «آنجا روی نیمکتت، همان جایی که آن را خانه خواهی نامید… در کنار بابا و پسر… همان جایی که هرگز “تنها” نخواهی بود.»

آخرین جملات کتاب با تصویرسازی ای همراه شده است که از قرار معلوم سبک زندگی ساده ی این زوج در کالیفرنیا را ترسیم کرده است، جایی که آن ها پس از کناره گیری از خاندان سلطنتی به دنبال آزادی مالی و شخصی به آن نقل مکان کردند.

این دومین کتابی است که دوشس ساسکس در تألیف آن همکاری داشته است. اثر قبلی یک کتاب آشپزی به نام Together با دستورغذاهایی از زنان بازمانده ی حادثه ی آتش سوزی برج گرنفل انگلیس بود. این کتاب با همت مارکل تألیف شده بود.

فروش کتاب «نیمکت» آغاز شده است و تصویرسازی های آن اثر کریستین رابینسون، تصویرگر تحسین شده ی آمریکایی است. این کتاب یک نسخه ی صوتی هم دارد که با صدای خود مارکل تهیه شده است.

 

بیشتر بخوانید:

مگان مارکل به سرقت ادبی متهم شد

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود