رونق خرید اینترنتی لوازم تحریر در دوران کرونا

رونق خرید اینترنتی لوازم تحریر در دوران کرونا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

خرید اینترنتی لوازم تحریر از آن دست خریدهایی بود که در دوران کرونا حسابی رونق گرفت و رواج پیدا کرد. شاید قبل از آن هم خانواده‌های زیادی از این طریق خریدشان را انجام می‌دادند، اما در دوران اپیدمی کرونا میزان آن به شدت بالا رفت. ما در این مقاله می‌خواهیم به این مسئله بپردازیم که چرا این اتفاق افتاد و چه مزایایی داشت که تا این حد مورد استقبال عموم قرار گرفت. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

داستان کرونا و کودکانی که چیزی جز افسردگی شامل حالشان نمی‌شد

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ بود. روزی که حضور کرونا، این میهمانی که انگار دلش نمی‌خواهد به این زودی‌ها دست از سر میزبانش بردارد به طور رسمی در ایران اعلام شد. بعد روی نقشه‌ی ایرانمان را که تا آن روز اصلا حواسمان نبود که چقدر سفید است رنگ پاشید! آن هم چه رنگ‌هایی… سفید، زرد، قرمز و گاهی هم مشکی‌ای که غم‌انگیزتر از آن را تا به حال هیچ وقت ندیده بودیم. زندگی عادی تمام شد و همه چیز حتی درس خواندن ها ،دورهمی‌ها و خریدها محدود شد به قاب کوچک گوشی‌مان.
این وسط شاید بیشترین سختی و مشکل شامل حال دانش‌آموزها شد. آن بچه‌هایی که بی‌خبر از همه‌جا یک روز از خواب بیدار شدند و به آنها گفته شد که دیگر قرار نیست به مدرسه بروند. خیلی‌هایشان از اینکه نمی‌توانستند دوستان و آموزگارشان را ببینند ناراحت شدند و خیلی‌های غافل از اینکه حرف یک روز و دو روز نیست، از خوشحالی تعطیل شدن مدارس سر از پا نمی‌شناختند.
زندگی بچه ها از این رو به آن رو شد. مدرسه‌هایشان پر کشید و رفت! کلاس‌ها هم همینطور! حتی خریدهای رنگی رنگی‌شان. آن کوچولوهایی که تا دیروز به زور از رخت‌خواب بلند می‌شدند و به زور آنها را به موقع به سرویس مدرسه می‌رساندیم، دلشان را خوش کردند به کلاس‌های آنلاین. بچه‌هایی را که سرگرمی و دلخوشی‌شان نقاشی کشیدن و کاردستی درست کردن با دوست‌هایشان بود، توی خانه حبس شدند و دل خوش کردند به نگاه کردن به قاب تلوزیون. کودکانی که تا دیروز به زور از کوچه به خانه می‌آمدند و مدام در حال فوتبال بازی کردن و دوچرخه سواری بودند، دلشان خوش شد به اجرای این بازی‌ها در گوشی و تبلت. حتی برای خرید اسباب بازی یا لوازم تحریر هم نمی‌توانستند به راحتی بیرون بروند. این مسائل تنش‌های زیادی برای بچه ها به وجود آورد.

 

خرید لوازم تحریر، دلخوشی کوچکی که حق کودکان است

یکی از چیزهایی که هر دانش آموزی را خوشحال می‌کرد و به راحتی قابل تهیه می‌شد، لوازم تحریرها بودند. احتمالا شما هم ذوق و شوق کودکان را هنگامی که در حال خرید لوازم تحریر هستند دیده‌اید. درست است که برای سایر مشکلات راه حلی به غیر از صبر و تحمل وجود نداشت؛ اما برای این مشکل که می‌شد کاری کرد! به همین خاطر بود که خانواده‌های هوشمند تصمیم گرفتند به جای اینکه تنهایی به فروشگاه بروند و برای بچه ها خرید کنند، فروشگاه‌هایس لوازم تحریری را به خانه‌ی خودشان بیاورند.


خرید آنلاین لوازم تحریر

فروشگاه‌های اینترنتی زیادی وجود داشتند که قبل از این هم کار می‌کردند. اما بعد از کرونا با جدیت بیشتری به فعالیت پرداختند. فروشگاه‌های دیگری هم به خاطر شرایط موجود تصمیم گرفتند که دست از فروش سنتی بردارند و از طریق اینترنت به دانش‌آموزان خدمات ارائه دهند. رونق خرید آنلاین لوازم تحریر از فروشگاه های اینترنتی لوازم التحریر اتفاق خیلی خوبی بود که شاید بعد از رفتن کرونا هم همچنان به قوت خود ادامه پیدا کند. چرا؟ چون خرید اینترنتی لوازم تحریر مزایای زیادی داشت که از جمله‌ی این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید هدفمند: گاهی ما به چیزی نیاز نداریم ولی وقتی که در فروشگاهی آن را می‌بینیم، دلمان می‌خواهد بخریمش. بدون اینکه اصلا نیازی به ان داشته باشیم و هیچ وقت هم از آن استفاده کنیم. به همین خاطر است که وقتی از بازار به خانه می‌آییم، می‌بینیم که ای بابا! به قصد خرید چه چیزی رفته بودیم و با چه چیزهایی به خانه برگشتیم. بچه ها هم مثل ما هستند و بیشتر اوقات نمی‌توانند بین چیزی که دوست دارند و چیزی که به آن نیاز دارند تفاوت قائل شوند. خرید اینترنتی لوازم تحریر می‌تواند به بچه ها کمک کند که خرید هدف‌مند را یاد بگیرند.

انتخاب دقیق‌: برندهای مختلفی از لوازم وجود دارد. در یک فروشگاه ممکن است چندین و چند نوع تراش در اندازه‌ها و سبک های مختلف ببینید و هنگام انتخاب حسابی سردرگم شوید. در خرید اینترنتی اینگونه نیست. شما وقت دارید که با دقت بیشتر توضیحات محصولات را بخوانید و چیزی را انتخاب کنید که مورد نیاز شما است. شاید بگویید می‌توان در خرید حضوری هم این کار را انجام داد و از فروشنده توضیحات محصول را خواست. بله امکان پذیر است؛ البته فقط در فروشگاه‌هایی که تنوع محصولات در آنها کم است و فروشنده‌اش هم حسابی باصبر و حوصله است.

تنوع محصولات بالا: تا به حال شده کودک شما نیاز به یک وسیله مهم و خاص داشته باشد و نتوانید آن را در لوازم تحریری‌های اطرافتان پیدا کنید؟ در همچین مواقعی چه کاری انجام می‌دهید؟ احتمالا مجبور خواهید شد چیز دیگری را جایگزین آن کنید. این مشکل به کررات در خریدهای به سبک سنتی پیش‌ می‌آید. ولی در خریدهای اینترنتی رفع شده است.

صرفه جویی در وقت: خرید اینترنتی لوازم تحریر همچنین می‌تواند به شما در صرفه جویی در وقت و هزینه کمک کند. رفت و آمد به بیرون از خانه به خودی خود حسابی زمانبر است. خیلی از خانواده‌ها به خاطر مشاغل زیادی که دارند نمی‌توانند زمان مناسبی برای بیرون رفتن با کودکان پیدا کنند و در نتیجه ترجیح می‌دهند خودشان اموراتی همچون خرید را برعهده بگیرند که از لحاظ تربیتی این کار در طولانی مدت، زیاد توصیه نمی‌شود. بهتر است کودکان در خریدهای مربوط به خودشان مشارکت کنند تا مهارت انتخاب و مهارت‌های اقتصادی را به دست بیاورند و اعتماد به نفسشان نیز افزایش یابد.

پیشنهاد به والدینی که بخاطر کمبود زمان به این مسئله توجه نمی‌کنند این است که اینترنتی بخرند. چرا؟ چون با خرید اینترنتی بدون اینکه زمانی بیرون از خانه صرف کنید، کودکتان را به بازار خواهید برد. حتی اگر شما از این دست والدین نیستید و برای خرید کردن با کودکانتان وقت می‌گذارید، می‌توانید این زمان را با فعالیت‌های مفید دیگری جایگزین کنید.

صرفه جویی در هزینه: هزینه های ناشی از رفت و آمد قابل چشم پوشی نیست و خرید لوازم تحریر از فروشگاه‌های آنلاین باعث حذف این هزینه می‌شود. علاوه بر آن، فروشگاه‌های اینترنتی به خاطر اینکه هزینه اجاره یا رهن مغازه نمی‌دهند، سود کمتری روی محصولات خود می‌کشند. مسئله مهم‌تر اینکه در اینترنت شرایط خرید از تولیدکننده یا پخش‌کننده بیشتر است. کمتر پیش می‌آید که بتوانید از طریق سنتی با این فروشندگان ارتباط برقرار کنید کنید. معمولا خریدهای شما از واسطه‌ها انجام می‌شود که این خود یکی دیگر از دلایلی است که باعث شده معمولا قیمت محصولات در اینترنت نسبت به فروشگاه‌های سنتی بیشتر باشد.

مشارکت کودکان در خرید: بچه ها از این که ببینند بدون ترس و نگرانی می‌توانند خرید کنند حسابی به وجد می‌آیند. شاید کودک شما زمانی که شما با یک بسته ماژیک خوشگل و زیبا به خانه بیایید خوشحال شود؛ ولی وقتی آن را خودش انتخاب کرده باشد، بی‌نهایت خوش‌حال‌تر خواهد شد. این خوشحالی را از کودکان خود نگیرید و آنها را با این کار هیجان‌زده کنید.


کلام آخر: خرید آنلاین لوازم تحریر را امتحان کنید

مسلما کرونا، این دیو دوسری که خیال ندارد دست از سر بچه ها و خانواده‌های آنها بردارد از بین خواهد رفت. خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید. اما تاثیرات مثبت و منفی آن برای همیشه باقی خواهد ماند. بهتر است تلاش کنیم که تاثیرات منفی‌اش را بعد از بین رفتن این اپیدمی کمرنگ‌تر کنیم و روی تاثیرات مثبت آن تمرکز کنیم. از جمله تاثیرات منفی آن می‌توان به کمرنگ‌شدن روابط فامیلی اشاره کرد که مخصوصا برای کودکان دارای جنبه‌های منفی زیادی بود و از جمله تاثیرات مثبتش هم می‌توان به بالارفتن فرهنگ خرید اینترنتی اشاره کرد که خرید لوازم تحریر نیز یکی از همین دست خریدها بود.

بدون نظر

ورود