نکات مهم برای خرید کانسیلر و پنکک مناسب پوست شما

نکات مهم برای خرید کانسیلر و پنکک مناسب پوست شما

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

برای آن که پوستی سالم و شاداب داشته باشید ابتدا باید ویژگی های مختلف پوستتان رابشناسید تا بتوانید بهترین مراقبت های پوستی را برای زیباتر شدن پوستتان انجام دهید و همچنین از لوازم آرایشی بهداشتی مناسب پوست خود استفاده کنید.

پوست افراد مختلف با هم تفاوت دارد و برخی افراد پوست های مقاوت تری دارند. این افراد عموما مشکل های پوستی ندارند، حساسیت های ناشی از استفاده از لوازم آرایشی در این افراد کمتر است و از جوش های زیرپوستی و آکنه هم خبری نیست. اما سیستم بدنی هر فرد حساسیت های خاص خود را دارد و حتی کسانی که پوست های مقاومی هم دارن در مقابل برخی عوامل ممکن است دچار مشکلات پوستی شوند بنابراین انتخاب محصول آرایشی و بهداشتی مناسب و با کیفیت بسیار مهم است.

پوست خود را بهتر بشناسید

شناخت نوع پوست که این روزها برکسی پوشیده نیست و تنها با یک سرچ ساده متوجه می­شوید پوستتان نرمال، خشک، چرب، حساس و یا مختلط است. در اینجا اشاره کوتاهی به انواع پوست خواهیم کرد.

پوست خشک یک ساعت پس از حمام دچار خشکی شدید و حالت کشیدگی آزاردهنده ای خواهد. سوزش و خارش از دیگر مشکلات این نوع پوست است. بعد از حمام استفاده از یک مرطوب کننده مناسب بسیار مهم است و اینو نوع پوست بیشتر از دیگر پوست ها مستعد چروک های زودرس می­باشد.

پوست چرب پس از حمام در تمام قسمت های صورت یعنی گونه ها، چانه، پیشانی و روی بینی یک لایه براقی را مشاهده می­کنند. این چربی باید توسط داروهای خاص یا ماساژ و یا داروهای موضعی و با تجویز پزشک کنترل شود. پوست های چرب دیرتر دچار چروک های پوستی می­شوند و مدت زمان طولانی تری جوان می­مانند.

پوست های مختلط در ناحیه (T) صورت یعنی پیشانی بینی و چانه  دچار چربی پوستی خواهند شد و قسمت های دیگر نرمال و یا کمی خشک هستند.

پوست های نرمال هم که پس از یک ساعت نه حالت خشکی شدید دارند و نه حالت چربی و براقی جمع شده روی صورت را دارند.

پوست حساس عموما حالت قرمز و ملتهب دارد خصوصا پس از دوش آب گرم. واکنش پوست با مواد شیمیایی زیاد است و بهتر است تا حد امکان از مواد طبیعی مانند روغن های طبیعی به چای برخی مرطوب کننده ها استفاده شود.

  • محصولات آرایشی مناسب پوست خشک

افراد دارای پوست های خشک به دلیل پوسته پوسته یا ترک های پوستی در استفاده از پنکک باید دقت بیشتری داشته باشند. استفاده از زیرسازی مناسب بخش مهمی از کار این افراد خواهد بود و هنگام خرید پنکک باید به یاد داشته باشند که پنکک یک پودر فشورده بدون رطوبت است و حتما پرایمر مناسب و همچنین مرطوب کننده و آب رسان هم تهیه کنند. پس از حمام و خشک شدن صورت از یک مرطوب کننده و یا روغن طبیعی با غلظت پایین استفاده کنید تا مشکلی در استفاده از پرایمر و پنکک نداشته باشید. برخی برند ها برای پوست های خشک پنکک های دارای مرطوب کننده تولید کرده اند همچنین پنکیک های خیس از محصولات مناسب برای افراد داری پوست های خشک است. برند هایی چون مک، لورآل، مکس فکتور، آرت دکو از این برندها هستند که محصولات مناسب و با کیفیتی برای پوست های خشک تولید کرده اند.

کانسیلرهای مناسب پوست خشک باید به صورت کرمی و مایع باشند. برندهای محبوب داخلی چون شون، مای و کالیستا کانسیلرهای مناسبی برای پوست‌های خشک تولید و عرضه کرده اند. کانسیلر کالیستا با پوشش دهی و کاور بالا برای کسانی مناسب است که میخواهند چروک های پوستی و آکنه های صورت را بپوشانند و کانسیلر گیاهی شون بیشتر برای استفاده روزانه مناسب است به این دلیل که کاوری طبیعی و سبک دارد و همچنین به دلیل داشتن روغن های طبیعی رطوبت رسانی به پوست را هم انجام می­دهد، برای خرید آنلاین کانسیلر از برندهای ایرانی با کیفیت اینجا کلیک کنید.

  • محصولات آرایشی مناسب پوست چرب

پوست های چرب اگرچه مشکل چروک را به ندرت خواهند داشت اما از طرفی با خوابیدن موادی مثل کانسیلر و پنکک کمی مشکل دارند. اگر چربی شدید پوست های چرب کنترل نشود پس از مدت کوتاهی آرایش روی صورتشان میماسد و حالت پخش شدگی خواهد داشت. برای خرید محصولاتی مثل پنکک و کانسیلر شما نیز باید از یک آب رسان و مرطوب کننده فاقد چربی و کنترل کننده چربی نیز استفاده کنید تا پنکک حالت مخملی خود را روی صورت خود برای چندین ساعت حفظ کند. کانسیلرهای دبی می­تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد از این جهت که خاصیت کنترل کنندگی چربی این محصول می­تواند در رفع و کنترل چربی پوستتان مفید واقع شود.

همچنین انواع پنکک ها پس از یک زیرسازی مناسب می­توانند برای پوست شما مناسب باشند از جمله پنکک دایسل، گریماس،رولوشن و هدی بیوتی.

  • محصولات آرایشی مناسب پوست های مختلط

در پوست های مختلط نیازی نیست که از چندین پنکک مختلف استفاده کنید تنها کافیست زیر سازی قسمت های مختلف را کمی متفاوت از هم انجام دهید. پس از زیرسازی درست می­توانید از یک پنکک مناسب پوست های نرمال مانند پنکک دوسه که حاوی ضد آفتاب هم باشد استفاده کنید.

  • محصولا آرایشی مناسب پوست های نرمال

اگرچه به نظر پوست های نرمال بی دردسر مینمایند اما افرادی که پوست های نرمالی دارند هم باید محصولات آرایشی مناسب استفاده کنند تا دچار التهاب و آکنه نشوند.

در کسانی که پوستی نرمال دارند بیشتر روتین مراقبت پوستی مهم است پس از آن می­توانند از انواع برندهای معتبر و شناخته شده مانند میبلین، تارت و ورسای یا مک و فلورمار محصول آرایشی مورد نظر خود را انتخاب و استفاده کنند.

  • محصولات آرایشی مناسب پوست های حساس

در مورد پوست های حساس استفاده از بسیاری از لوازم آرایشی کمی متفاوت تر است به این دلیل که پوست های حساس سریع دچار التهاب، قرمزی و سوزش می­شوند بنابراین بهتر است تا حد امکان از لوازم آرایشی شیمیایی استفاده نشود. اگر شما پوستی حساس دارید و به آرایش کردن و لوازم آرایشی علاقه مند هستید می­توانید از کانسیلر دوسه استفاده کنید که دارای فرمولاسیونی ضد حساسیت است تا کمتر دچار مشکلات پوستی شوید. در خرید محصول ذکر شده از اصل و مرغوب بودن آن اطمینان حاصل کنید تا دچار بیماری های پوستی نشوید.

با انتخاب محصول آرایشی و بهداشتی مناسب پوست خود سعی کنید از پوست خود در مقابل آسیب های احتمالی که در این متن به آن‌ها اشاره شده است جلوگیری کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود