وادار کردن موش های نر به بارداری از طریق دوختن بدن موش های نر و ماده به یکدیگر

وادار کردن موش های نر به بارداری از طریق دوختن بدن موش های نر و ماده به یکدیگر

بعد از اینکه دانشمندان توانستند بخش هایی از بدن موش های ماده را به موش های نر پیوند بزنند، موش های نر توانایی باردار شدن و تولد نوزاد پیدا کردند، آزمایشی که بسیاری از فعالان حقوق حیوانات آن را «غیر اخلاقی» خوانده اند. بعد از این آزمایش بی سابقه، موش های پیوندی به هیولای فرانکشتاین مقایسه شده است. محققان دانشگاه پزشکی دریایی در شانگهای، چین در آزمایشی برای اینکه ببینند آیا پستانداران نر نیز امکان زایمان کردن را دارند یا خیر، موش ها را به هم پیوند زدند. آن ها با دوختن پوست، به اشتراک گذاشتن خون و پیوند زدن یک رحم موفق به پیوند زدن بدن موش های ماده و نر شدند. دانشمندان چینی می گویند که برای این کار از اسب های دریایی و اژدهاهای دریایی نر الهام گرفته اند که به خانواده های تعلق دارند که در آن ها مسئولیت حمل نوزاد با گونه نر است.

جنین های موش در این آزمایش ها اجازه یافتند دوره طبیعی ۲۱.۵ روزه برای رشد را طی کنند. گفته می شود که تمامی موش های نر مورد آزمایش قرار گرفته با موفقیت توانستند ۲۷ جنین را تولید و به دنیا بیاورند که البته زایمان آن ها به روش سزارین صورت گرفت. این نوزادها توانستند بدون مشکل خاصی وارد دوره بزرگسالی شده و توانایی تولید مثل داشتند در حالی که هیچ مکلی در قلب، ریه و کبد آن ها دیده نمی شد. محققان در این باره گفته اند: «یک مدل بارداری نمونه نر یک پستاندار توسط ما انجام شد». با این وجود،امیلی مک آیور از فعالان حقوق حیوانات، این آزمایشات را «علم فرانکشتاینی» و «غیراخلاقی» خوانده و گفته است: «اتصال دو موش حساس به یکدیگر از طریق جراحی- که در معرض قطع عضو و هفته ها شکنجه طولانی مدت قرار گرفته بودند- غیراخلاقی و در قلمرو علم فرانکشتاینی است. موش ها درست شبیه انسان ها دارای سیستم عصبی هستند و درد، ترس، تنهایی و شادی را حس می کنند، درست شبیه انسان ها».

محققان این پروژه تصدیق کرده اند که بارداری در موش های نر از طریق اتصال بدن موش نر اخته شده به موش ماده صورت گرفته است. جنین ها در ادامه به یک رحم پیوند زده شده در بدن موش نر و رحم طبیعی موش های ماده منتقل شد. پس از پایان کامل دوره بارداری، عمل سزارین صورت گرفته و تمامی بچه موش ها با موفقیت متولد شدند. در کل، محققان این پروژه، کار را با ۴۶ جفت موش از دو جنس آغاز کرده و دریافتند که در حدود یک سوم از جنین ها به شکل طبیعی در بدن موش های ماده رشد کردند در حالی که این عدد در رحم پیوند زده شده موش های نر تنها کمی بیش از ۹ درصد بود. بسیاری از نوزادهای بدنیا آمده اما تنها دو ساعت پس از تولد، جانشان را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: لحظه بلعیده شدن موش توسط قورباغه سبز درختی حریص + تصاویر

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود