پیروزی جنگجوی کوچک؛ نارس ترین نوزاد دنیا تولد یک سالگی خود را جشن گرفت

پیروزی جنگجوی کوچک؛ نارس ترین نوزاد دنیا تولد یک سالگی خود را جشن گرفت

نوزادی که با وزنی کمتر از ۵۰۰ گرم پا به این دنیا گذاشته بود برخلاف همه ی انتظارها دوام آورد و تولد یک سالگی خود را جشن گرفت. حالا نام او به عنوان نارس ترین نوزاد زنده مانده تاکنون در کتاب رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسیده است.

پنج ماه قبل وقتی ریچارد اسکات ویلیام هاچینسون نارس به دنیا آمد، پزشکان پدر و مادرش را برای بدترین اتفاق ممکن آماده کردند.

این پسر آمریکایی در بیمارستان کودکان شهر مینیاپولس در ایالت مینه سوتا به دنیا آمد. مادرش، بت هاچینسون دچار مشکل پزشکی ای شد که او را به زایمان زودرس واداشت.

ریچارد که ۱۳۱ روز زودتر از تاریخ تولد مورد انتظارش به دنیا آمد و تنها حدود ۳۴۰ گرم وزن داشت، به قدری کوچک بود که پدر و مادرش می توانستند او را کف یک دست شان نگه دارند.

دکتر استیسی کرن، پزشک بیمارستان کودکان مینیاپولیس می گوید: «وقتی با ریک (پدر ریچارد) و بت درباره ی این صحبت کردیم که برای نوزادی که تا این حد زود به دنیا آمده چه سرنوشتی انتظار می رود، گفتیم که احتمال زنده ماندنش صفر است.»

«من می دانستم که اولین هفته های زندگی ریچارد بسیار سخت خواهد بود اما احساس می کردم اگر از پسش بربیاید زنده خواهد ماند.»

پدر و مادر ریچارد به دلیل همه گیری کرونا نمی توانستند شب ها در بیمارستان پیش پسرشان بمانند و اعضای دیگر خانواده اش هم اجازه ی ملاقات با او را نداشتند.

به همین دلیل پدر و مادرش هر روز از خانه شان در ویسکانسین به مینیاپولیس می رفتند.

ریک می گوید: «ما حتماً به بیمارستان می رفتیم تا به او نشان دهیم که باورش داریم. فکر می کنیم همین هم به او کمک کرد که از پسش بربیاید چون می دانست که می تواند روی ما حساب کند.»

ریچارد در دسامبر ۲۰۲۰ پس از گذراندن بیش از ۶ ماه در بیمارستان توانست به همراه خانواده اش به خانه برود.

کرن می گوید: «روزی که ریچارد از بیمارستان مرخص شد روز خیلی ویژه ای بود. یادم است که از تخت بلندش کردم و با چشم گریان بغلش کردم.»

«باورم نمی شد این همان پسر کوچکی است که زمانی آنقدر بیمار بود که می ترسیدم یک وقت زنده نماند. همان پسر کوچکی که زمانی کف دستم جا می شد، با پوستی آنقدر شفاف که می توانستم تک تک دنده ها و رگ های درون بدن کوچکش را ببینم. باید حتماً بغلش می کردم و می گفتم که چقدر به او افتخار می کنم.»

روز ۵ ژوئن این نوزاد خوش شانس توانست تولد یک سالگی خود را در کنار خانواده اش و سه سگ شان جشن بگیرد.

بت درباره ی رکوردشکنی ریچارد می گوید: «باورمان نمی شود. هنوز هم از آن حیرت زده ایم. اما خوشحال هستیم. اینطوری می توانیم داستان او را با دیگران هم در میان بگذاریم و آگاهی درباره ی نوزادان نارس را بیشتر کنیم.»

 

بیشتر بخوانید:

بقای بشر در معرض خطر؛ تولد نوزادان پسر با بیضه های معیوب به دلیل آلودگی ها

چرا بعضی نوزادان مو دارند و بعضی نه؟

چرا سوراخ کردن گوش نوزادان کار درستی نیست؟

دانشمندان: خوراندن مدفوع مادر به نوزادان سزارینی سیستم ایمنی‌شان را قوی می‌کند

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود