صحبت های جنجالی احمدی نژاد درباره طرح محدودسازی فضای مجازی

صحبت های جنجالی احمدی نژاد درباره طرح محدودسازی فضای مجازی

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین کشور به بحث های اخیر درباره ی طرح محدودسازی فضای مجازی واکنش نشان داد.

او در ادامه ی اظهارنظرهای جنجالی سال های اخیر خود این بار به طرح محدودسازی فضای مجازی که این روزها در مجلس پیگیری می شود پرداخت و در پیامی ویدئویی که در وبسایت دولت بهار منتشر شد، گفت:

«در خبرها شنیدم، طرحی درست کردند که فضای مجازی را محدود کنند. اجازه تجمع که نمی دهید، مردم رسانه ای هم ندارند، در انتخابات هم که می آیند و حرفشان را با رای ندادن یا رای باطله و یا رای دادن می زنند، آن را هم گوش نمی کنید، حالا می خواهید فضای مجازی را هم ببندید!؟»

«شما کوچکترین حقی را برای مردم قائل نیستید و بعد انتظار دارید مردم برای شما اعتبار قائل باشند؟ خدا برای شما اعتبار قائل باشد؟ من نمی دانم این دستگاه ذهنی و این معادلات از کجا آمده است؟ اینها جزو القائات شیطانی نیست.»

«من به شما بگویم که این طرح ها شکست خورده است. مگر می توانید با ۸۰ میلیون جمعیت مقابله کنید؟ این همه فیلتر کردید چه شد؟ خودتان از فیلترشکن استفاده می کنید و به فضاهایی می روید که خودتان فیلتر کرده اید! خنده دار است.»

«آینده این خواهد شد. شما جلوی آن می ایستید؟ چرا؟ چون یک روزنه کوچکی است که مردم با استفاده از آن با هم درد دل می کنند، با هم اطلاعاتی را رد و بدل می کنند، از حقایق کشور باخبر می شوند؟»

اما این نخستین باری نیست که رئیس دولت های نهم و دهم به بحث فیلترینگ اینترنت می پردازد.

محمود احمدی نژاد اسفند سال گذشته نیز گفتگویی با شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی ترکیه به نام تی‌آرتی داشت که در آن انتقادات شدیدی در رابطه با فیلترینگ اینترنت در ایران مطرح کرد.

در این گفتگو خبرنگار شبکه تی‌آرتی به احمدی نژاد گفت برخی استفاده ی او از توئیتر را عجیب می دانند چون در دوره ی ریاست جمهوری او مقامات ایرانی، فیس بوک و توئیت را در سال ۲۰۰۹ ممنوع کردند، که رئیس جمهور پیشین ایران در پاسخ گفت: «همان کسانی که فیلتر می کنند، همان ها هم در ایران فیلترشکن می فروشند. امروز در دنیای ارتباطات فیلتر معنا ندارد. فیلتر کردن و ایجاد محدودیت، یک امر شکست خورده است.»

محمود احمدی نژاد همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه تلویزیون ترکیه در این خصوص که او از چه ضد فیلتری برای دسترسی به توئیتر استفاده می کند، گفت: «این را باید از کسانی که اجازه نمی دهند بپرسید. من موافق استفاده کامل مردم از فضای مجازی هستم.»

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود