کلارنس سیدورف مسلمان شد؛ با همسر ایرانی ستاره فوتبال هلند آشنا شوید

کلارنس سیدورف مسلمان شد؛ با همسر ایرانی ستاره فوتبال هلند آشنا شوید

کلارنس سیدورف ، ستاره سابق تیم ملی فوتبال هلند و رئال مادرید که همسری ایرانی به نام سوفیا مکرمتی دارد، به دین اسلام پیوست.

سیدروف ۴۵ ساله به همراه همسرش در مرکز دعوت اسلامی در امارات حضور یافته و مسلمان شده است.

سیدورف دیروز در پستی اینستاگرامی خبر مسلمان شدنش را تأیید و توضیحاتی در اینباره ارائه کرد.

او در این پست نوشت: «تشکری ویژه از همه پیام‌ های زیبایی که برای تبریک پیوستن من به خانواده مسلمانان ارسال کردید. من بسیار خوشحال هستم که به تمامی برادران و خواهرانم در سراسر دنیا خصوصاً سوفیای عزیزم پیوستم که بیشتر از هر کسی معنای عمیق اسلام را به من یاد داده است.»

ستاره سابق فوتبال هلند در ادامه با اشاره به اینکه برخلاف بسیاری دیگر تصمیمی برای تغییر نامش نگرفته، اضافه کرد: «من نامم را تغییر ندادم و همچنان با نامی که والدینم برای من انتخاب کردند ادامه خواهم داد، کلارنس سیدورف! با عشق برای تمامی انسان‌ ها در سراسر جهان.»

پس از پست سیدورف درباره ی مسلمان شدنش، سوفیا مکرمتی نیز در صفحه ی اینستاگرام خود به این خبر واکنش نشان داد و نوشت: «باعث افتخار و سربلندی من هست که بخشی از این اتفاق و لحظه خاص و زیبا باشم که در آن، عشق زندگیم به جمع مسلمانان جهان می‌پیوندد. عزیزم خوش آمدی و امیدوارم و آرزو میکنم که همچنان موفق بوده و بدرخشی و الهام بخش جهان باشی. دوستت دارم.»

کلارنس سیدورف چند ماه قبل نیز با مصاحبه ی خود با ویژه برنامه یورو ۲۰۲۰ که از شبکه سه سیما پخش می شد، خبرساز شده بود.

در تیر ماه ۱۴۰۰ سیدورف برای انجام گفتگو درباره ی مسابقات جام ملت های اروپا از طریق ارتباط زنده ی تصویری در این برنامه حاضر شد. در آغاز گفتگو، مترجم برنامه صحبت های مجری را به انگلیسی برای سیدورف ترجمه کرد اما در کمال تعجب، او نه به انگلیسی، بلکه با خنده و به فارسی گفت: «سلام ایران!»

مجری برنامه دلیل این اتفاق را ایرانی بودن همسر کلارنس سیدورف عنوان کرد. اما این تنها بخشی از این گفتگو نبود که در آن به ایران پرداخته شد. سیدورف گفت همیشه احترام زیادی برای استعدادهای فوتبال ایران به عنوان یکی از بهترین تیم های آسیا قائل بوده اما این کشور حالا در زندگی شخصی اش هم به او نزدیک تر شده است. سیدورف همچنین گفت علاقه ی زیادی به غذاهای ایرانی دارد و آخرین باری که به ایران آمده بود به قدری غذا می خورد که حتی توان بازگشت به هتل را نداشت. او همچنین گفت دوست دارد دوباره به ایران بیاید و مکان های دیدنی آن را ببیند.

سیدورف در سال ۹۸ به همراه همسر ایرانی خود، سوفیا مکرمتی به ایران سفر کرده بود.

بیوگرافی کلارنس سیدورف

کلارنس سیدورف متولد سال ۱۹۷۶ در سورینام، یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است. او در سن ۲ سالگی به همراه خانواده ی خود به هلند مهاجرت کرد. سیدورف از خانواده ای فوتبالی است، به طوری که ۳ برادر و ۱ پسرعمویش هم بازیکنان حرفه ای فوتبال هستند. سیدورف فوتبال را از کودکی با بازی در تیم های آماتور محلی آغاز کرد. او علاوه بر تیم ملی فوتبال هلند، سابقه ی بازی در تیم های بزرگی چون آژاکس، رئال مادرید، میلان و اینتر را دارد. سیدورف با تیم های میلان و رئال مادرید ۴ بار به مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید. او از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ عضو تیم ملی هلند بود. سیدورف در سال ۲۰۱۴ خود را از فوتبال بازنشسته کرد اما فعالیت در این عرصه را به عنوان مربی ادامه داد.

بیوگرافی سوفیا مکرمتی

همسر اول سیدورف زنی برزیلی به نام لوویانا بود که در شهر میلان رستوران معروفی به نام فینگرز دارد. سیدورف از لوویانا ۱ پسر و ۳ دختر دارد.

کلارنس سیدورف در کنار همسر سابق و فرزندانش

سیدورف چند سال قبل با زنی ایرانی به نام سپیده مکرمتی با نام مستعار سوفیا آشنا شد که مقیم کانادا است و به میلان و دبی هم رفت و آمد دارد. بر اساس برخی منابع، او دانش آموخته ی رشته الکترونیک است و برخی منابع هم رشته تحصیلی او را بازرگانی عنوان کرده اند. سپیده مکرمتی در پروفایل اینستاگرامش خود را سفیر جهانی برند جواهرات Scavia و سفیر حسن نیت بنیاد خیریه Hothur معرفی کرده است.

سیدورف اولین بار در آوریل سال ۲۰۲۱ تصویری از همسر ایرانی خود منتشر کرد اما از تصاویر حساب اینستاگرام مکرمتی اینطور برمی آید که ۲ سالی از آشنایی این زوج می گذرد.

سپیده مکرمتی از ازدواج قبلی خود ۲ پسر به نام های نیما و دیاکو دارد.

سوفیا مکرمتی در کنار پسرانش نیما و دیاکو

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • ارژنگ تیر ۱۳, ۱۴۰۰

    انشاالله خوشبخت بشن .

  • محمدرضا تیر ۱۴, ۱۴۰۰

    آدم قحطی بوده

    • یاسین اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

      ??? حالا این بد نیست اونا دوتاشون هم قبلاً ازدواج وبچه دار

  • مربا کدو اسفند ۱۴, ۱۴۰۰

    الان اسلامو از کجا اورده؟/ زنش مسلمونه مگه با این تیپ وحجاب

    • Nila اسفند ۸, ۱۴۰۲

      در عمل مخالف اسلامه.
      دورویی کار زشتیه واقعا

  • .. اسفند ۱۵, ۱۴۰۰

    خب مگه نمیخواد مسلمون بشه چرا این عکس ها رو گذاشتین ازشون؟

  • Hasan تیر ۳, ۱۴۰۱

    از یه دیدگاه دیگه مسلمون شده اونو نمیشه گفت خودتون بفهمید چرا مسلمون شده

  • معین مرداد ۱۵, ۱۴۰۱

    خوش بحالشون تو این سن وسال چه امید به زندگی دارن