کشاورز ۱۱۲ ساله پورتو ریکویی پیرترین مرد زنده دنیا شد

کشاورز ۱۱۲ ساله پورتو ریکویی پیرترین مرد زنده دنیا شد

یک پرورش دهنده ی سابق نیشکر در پورتو ریکو تنها چند هفته پیش از تولد ۱۱۳ سالگی اش، از سوی گینس به عنوان پیرترین مرد زنده دنیا شناخته شده است.

امیلیو فلورس مارکز هشتم اوت سال ۱۹۰۸ در پورتو ریکو به دنیا آمده است و به این ترتیب ۱۱۲ سال و بیش از ۳۰۰ روز سن دارد.

مارکز به عنوان فرزند دوم یک خانواده ی ۱۱ فرزنده مسئولیت های زیادی در خانه برعهده داشت و به نگهداری از خواهر و برادرهای کوچک ترش کمک می کرد.

او به عنوان پسر ارشد خانواده از کودکی به پدر خود در مزرعه ی نیشکرشان هم کمک می کرد. مارکز کار آبیاری را برعهده داشت و نیشکرهای بریده شده را تا گاری حمل می کرد.

مارکز می گوید: «من از همه بزرگ تر بودم به خاطر همین همه ی کارها را انجام می دادم. تمیز کاری ها، مراقبت از پسرها، همه ی کارها با من بود.»

او به کار در مزرعه ادامه داد و از این طریق از خانواده ی خود حمایت کرد.

مارکز با آندره‌آ پرز ازدواج کرد. این زوج ۷۵ سال با یکدیگر زندگی کردند تا آنکه آندره‌آ در سال ۲۰۱۰ درگذشت. آن ها ۴ فرزند داشتند. مارکز ۵ نوه و ۵ نتیجه نیز دارد.

او حالا با فرزندان در قید حیاتش، تیرسا و میلیتو زندگی می کند.

مارکز که بیشتر شنوایی اش را از دست داده، وقتی ۱۰۱ سال داشت با عمل جراحی یک دستگاه تنظیم کننده ضربان در قلبش کار گذاشتند اما هنوز قوی و سالم است.

او که به «دُن میلو» معروف است راه برخورداری از شادی در زندگی را عشق زیاد و دوری از خشم می داند.

او می گوید: «پدرم مرا با عشق بزرگ کرد. همه را دوست داشت. همیشه به من و خواهر و برادرهایم می گفت کارهای خوب انجام دهیم و همه چیزمان را با دیگران تقسیم کنیم.»

شخصی که پیش از مارکز عنوان پیرترین مرد زنده ی دنیا را از سوی گینس دریافت کرده بود، یک مرد رومانیایی به نام دومیترو کومانسکو بود. او روز ۲۷ ژوئن سال ۲۰۲۰، ظرف مدتی کمتر از یک ماه بعد از دریافت این عنوان، در حالی که ۱۱ سال و ۲۱۹ روز سن داشت، دار فانی را وداع گفت.

پس از مرگ او، گینس اعلام کرد مدارکی در خصوص مارکز دریافت کرده که ۳ ماه بزرگ تر از کومانسکو است.

پیرترین فرد زنده ی حال حاضر دنیا زنی ۱۱۸ ساله به نام کانه تاکانا است که در خانه ی سالمندانی در ژاپن زندگی می کند. در ماه مارس، نوه ی او اعلام کرد تاکانا می خواهد عنوان پیرترین فرد زنده ی تاریخ را دریافت کند که پیشتر به زنی فرانسوی تعلق گرفته بود که در سن ۱۲۲ سالگی درگذشت.

منبع: cnn
بدون نظر

ورود