راه اندازی یک قطار هوایی کف شیشه ای در چین

راه اندازی یک قطار هوایی کف شیشه ای در چین

شهر چنگدوی چین محل اجرای برنامه ی پرورش پاندای این کشور است و شهرت خود را هم از همین موضوع دارد، بنابراین اصلاً عجیب نیست که برای استقبال از گردشگران بین المللی یک قطار پاندایی داشته باشد.

روز ۲۶ ژوئن، مرکز استان سیچوان چین خط آهن هوایی ژونگ تانگ را راه اندازی کرد، یک قطار هوایی با کفی شیشه ای که مسافرانش می توانند آن سویش را ببینند. این قطار یک دید ۲۷۰ درجه به مسافران می دهد چون سقف آن شفاف نیست. اگر قطار را از جلو ببینید متوجه می شوید که سر آن شبیه به پاندا نقاشی شده است.

پروژه خط آهن هوایی ژونگ تانگ، اولین خط آهن آزمایشی گردشگری دنیا است که با باتری لیتیومی کار می کند و حدود ۱۱/۵ کیلومتر طول دارد.

ظرفیت این قطار حداکثر ۱۲۰ نفر است. چون شیشه می تواند گرما را بازتاب دهد، قطار از یک سیستم تهویه هوا برای متعادل کردن دمای داخل برخوردار است. مواد و مصالح به کار رفته در ساخت این قطار از جنس الیاف کربن سبک هستند.

این قطار می تواند با سرعت یک قطار مترو یعنی چیزی در حدود ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

این خط آهن فعلاً ۴ ایستگاه دارد. یکی از ایستگاه ها به خط آهن قطار سریع السیر چنگدو و یکی از خطوط متروی این شهر متصل می شود.

خط آهن هوایی ژونگ تانگ گرچه بیشتر برای تماشای مناظر اطراف توسط گردشگران در نظر گرفته شده تا رفت و آمد مردم محلی به سرکار، اما دستاورد قابل افتخار دیگری در سیستم ریلی چین محسوب می شود.

تبت هم به تازگی اولین قطار سریع السیر خود را راه اندازی کرده است، یک خط آهن ۴۳۵ کیلومتری که در اولین سفر خود در روز ۲۵ ژوئن، لهاسا، پایتخت تبت را به شهر نینگچی ِ چین متصل کرد.

تبت که به بام دنیا معروف است، به قدری مرتفع است – ۳ هزار متر بالای سطح دریا – که باید به درون قطار اکسیژن بیشتری پمپاژ شود تا مسافران بتوانند در آن ارتفاع دوام آورند.

این خط آهن در نهایت تا شهر چنگدوی چین ساخته خواهد شد که با این کار، زمان سفر بین این دو شهر از ۴۸ ساعت به ۱۳ ساعت کاهش خواهد یافت.

در عین حال، شهر چنگدو به تازگی فرودگاه بین المللی خود به نام تیانفو را افتتاح کرده که روز ۲۵ ژوئن پذیرای اولین پروازهای خود شد. چنگدو حالا سومین شهر چین است که دو فرودگاه بین المللی دارد. دو شهر دیگر، پکن و شانگهای هستند.

 

بیشتر بخوانید:

یوتیوب روزیاتو: عجیب ترین وسایل حمل و نقل در دنیا [تماشا کنید]

منبع: cnn
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود