ایلان ماسک میلیاردر در یک کانکس ۳۵ متری زندگی می کند!

ایلان ماسک میلیاردر در یک کانکس ۳۵ متری زندگی می کند!

ایلان ماسک، که جایگاه سوم را در میان ثروتمندترین مردان دنیا دارد، در خانه ی کوچکی به ارزش تنها ۵۰ هزار دلار در محوطه ی شرکت اسپیس ایکس در تگزاس زندگی می کند.

ماسک طی یک سال گذشته بیشتر املاک خود را فروخته و آخرین ملک خود را هم ماه گذشته به فروش گذاشت.

این کارآفرین ۵۰ ساله در توییتی فاش کرد حالا در یک خانه ی ساده ی اجاره ای در محل شرکتش در تگزاس زندگی می کند که تنها ۵۰ هزار دلار قیمت دارد – رقمی کمتر از قیمت یک خودروی مدل اس تسلا.

او در توییتر خود نوشت: «خانه ی اصلی من در واقع یک خانه ی تقریباً ۵۰ هزار دلاری در پایگاه فضایی بوکا چیکا است که از اسپیس ایکس اجاره اش کرده ام. البته یک جورهایی فوق العاده است.» او همچنین گفت که خانه ای هم در منطقه ی خلیج سانفرانسیسکو دارد که از آن برای برگزاری مراسم ها و برنامه ها استفاده می شود.

ماسک که با داشتن ثروتی به ارزش ۱۶۷/۳ میلیارد دلار، بر اساس رده بندی مؤسسه فوربس، سومین رتبه را در فهرست ثروتمندترین مردان دنیا دارد، گفته می شود در یک خانه ی پیش ساخته ی ۳۵ متر مربعی زندگی می کند که توسط شرکتی به نام Boxabl ساخته شده است.

گرچه ماسک نامی از شرکت سازنده ی خانه ی خود نبرده، اما از تصاویر گوگل ارث به نظر می رسد که در محوطه ی شرکت اسپیس ایکس یکی از خانه های تولیدی شرکت Boxabl وجود دارد.

خانه های این شرکت کوچک اما شیک هستند و چیدمانی شبیه به یک استودیوی آپارتمانی دارند. این خانه ها آشپزخانه، اتاق خواب، حمام و دستشویی دارند. البته جز دستشویی و حمام بقیه ی قسمت های خانه دیواری ندارد.

گفته می شود مدلی که ماسک اجاره کرده یک خانه ی پیش ساخته و تاشوی ۳۵ متر مربعی است که به صورت انبوه تولید می شود.

Boxabl تأیید نکرده که خانه ی ایلان ماسک از تولیدات این شرکت است اما در ماه نوامبر اعلام کرده بود یک خانه برای مشتری ای مشهور و فوق محرمانه در بوکا چیکا ساخته است.

ماسک تابستان سال گذشته شروع به فروختن املاک خود کرد و اعلام کرد قصد دارد بیشتر دارایی های اش را بفروشد تا تمرکز خود را بر روی پروژه ی سفر به مریخ بگذارد.

او در مه سال ۲۰۲۰ در توییتی نوشت: «دارم تقریباً همه ی دارایی های فیزیکی ام را می فروشم. هیچ خانه ای نخواهم داشت.»

ماسک آخرین خانه ی باقیمانده ی خود را هم که عمارتی در کالیفرنیا است در ماه ژوئن به قیمت ۳۷/۵ میلیون دلار به فروش گذاشت.

به گفته ی ماسک، این خانه را بیشتر برای برگزاری مراسم ها اجاره می داد.

ماسک گفت می خواهد این خانه را به یک خانواده ی پرجمعیت بفروشد که در آنجا زندگی کنند. او در توییتی درباره ی این خانه نوشت: «جای خاصی است.»

ماسک طی ۱۳ ماه گذشته ۶ فقره از املاک خود را فروخته است. او در سال ۲۰۱۹ هم یکی از خانه های خود را فروخته بود. مبلغ آن ها در مجموع ۱۱۴ میلیون دلار است.

او در مصاحبه ای گفت این کار را برای برداشتن فشار انتقادات به ثروتش انجام می دهد. او در اینباره گفت: «فکر می کنم چنین دارایی هایی یک جور فشار روی شما ایجاد می کنند. یک وسیله ای برای حمله هستند. مردم می گویند “آهای میلیاردر تو این همه چیز داری.” خب حالا دیگر این ها را ندارم. حالا دیگر چه کار می خواهید بکنید؟»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود