جدا کردن تومور غول پیکر از صورت دختربچه اتیوپیایی

جدا کردن تومور غول پیکر از صورت دختربچه اتیوپیایی

یک دختربچه ی ۶ ساله که یک تومور غول پیکر روی صورتش رشد کرده بود بعد از عمل جراحی ۱۲ ساعته اش در بیمارستانی در نیویورک از چهره ی جدید خود رونمایی کرد.

این دختربچه که نگالم نام دارد، اهل یکی از روستاهای اتیوپی است، کشوری که در زمینه ی پزشکی آنقدری پیشرفته نبود که بتواند جلوی رشد بیشتر تومور او را بگیرد. در نهایت وضعیت دختربچه به جایی رسید که دیگر جانش به خطر افتاده بود، چرا که تومور نه اجازه ی غذا خوردن به او می داد نه نفس کشیدن.

اما سال گذشته یکی از مقامات دولت آمریکا در مأموریتی با نگالم ملاقات کرد و پس از یک سال تحقیق، بیمارستان لیناکس نیویورک را به عنوان یکی از مراکزی که احتمالاً توان درمان مشکل نادر و پیچیده ی او را داشته باشد، شناسایی کرد. عمل جراحی این دختربچه روز ۲۳ ژوئن در این بیمارستان انجام شد.

چندی قبل پزشکان بیمارستان به همراه نگالم و پدرش، ماتیوس در نشستی خبری حاضر شدند و خوشحالی خود را از موفقیت آمیز بودن عمل جراحی این دختربچه ابراز کردند. مترجم نگالم و پدرش به خبرنگاران گفت: «بعد از جراحی انگار بچه ی دیگری شده. بازی می کند، از همه چیز لذت می برد. خیلی فرق کرده.»

عمل جراحی خود بسیار خطرناک بود

تومور نگالم یک ناهنجاری وریدی مادرزادی بود، مشکلی نامتعارف که در آن همزمان با رشد کودک، رگ های بدن او بسیار و به شکل نامتناسبی بزرگ می شود.

گرچه از بیرون یک بافت بزرگ به نظر می رسد اما در حقیقت از عروق خونی تشکیل شده و به همین دلیل هم زندگی با آن خطرناک است و هم انجام عمل بر روی آن. پزشک جراح نگالم در اینباره گفت: «اگر کسی بر حسب اتفاق یکی از عروق را پاره می کرد، منجر به خونریزی شدیدی می شد و ممکن بود نگالم در عرض مدت کوتاهی خون بسیار زیادی را از دست دهد. به همین خاطر چنین جراحی ای بسیار دشوار و خطرناک است و قطعاً جان شخص را تهدید می کند.»

پزشکان برای انجام این عمل جراحی مجبور شدند دور عروق را با دقت بشکافند و سپس آن ها را از استخوان فک جدا کردند. بعد از آن، برخی از بدشکلی های فک را با استخوان مصنوعی و مقداری چربی شکم بازسازی کردند.

پدر نگالم گفت وقتی عمل تمام شد فقط خوشحال بود که دخترش زنده است.

او از طریق مترجم شان گفت که آن موقع گریه می کرد اما حالا می خندد. ماتیوس گفت: «خیلی ممنون و سپاسگزارم از بابت همه ی کارهایی که پزشک ها اینجا برای این دختر کوچک انجام دادند.»

پزشک جراح نگالم او را غیر قابل کنترل و کنجکاو توصیف کرد و گفت: «واقعاً خودش را در دل همه ی ما جا کرد.»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود