قوانین عجیبی که کارکنان خاندان سلطنتی ملزم به رعایت آن ها هستند

قوانین عجیبی که کارکنان خاندان سلطنتی ملزم به رعایت آن ها هستند

با نگاهی به شرایط استخدام به عنوان کارمند خاندان سلطنتی انگلیس می توان متوجه شد که پیدا کردن افرادی که شایستگی لازم برای کار در کاخ باکینگهام را داشته باشند مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. توجه به جزئیات و رعایت ادب الزامی است اما قوانین دیگری هم هست که شاید از نظر دیگران خیلی ویژه باشد.

در ادامه با این قوانین آشنا خواهیم شد.

۱- پرستارهای بچه اجازه ی به زبان آوردن کلمه ی «بچه» را ندارند

گرچه استفاده از کلمه ی kids (بچه) برای اشاره به بچه ها امری کاملاً عادی است اما ماریا بورالو، پرستار بچه های کیت مدیلتون اجازه ی استفاده از این کلمه را ندارد. ماجرا به پروتکل های کالج نورلند برمی گردد که در آنجا پرستارهای بچه برای کار برای خانواده های ثروتمند آموزش می بینند. علت حذف این کلمه این است که در زبان انگلیسی کلمه ی kids برای اشاره به بزغاله هم به کار می رود. به جای آن، پرستارهای بچه باید کودکان خاندان سلطنتی را به نشانه ی احترام به شخصیت شان به اسم خودشان صدا بزنند.

۲- به سگ های ملکه باید غذای خانگی داده شود

همه دوست دارند با حیوان خانگی شان به بهترین شکل ممکن رفتار شود. اما رفتار ملکه با سگ های کورگی اش فراتر از این ها است. به گفته ی دارن مک گریدی، آشپز سابق خاندان سلطنتی، به سگ های کورگی ملکه اغلب غذای خانگی داده می شود و آن ها منوی مخصوص به خودشان را دارند. این غذای تازه شامل گوشت خرگوش، جگر، کلم و برنج می شود. با سگ های ملکه نه تنها به عنوان بهترین دوست انسان، بلکه به عنوان یک عضو خاندان سلطنتی رفتار می شود.

۳- چای به شیوه ی بسیار مخصوصی باید دم شود

هیچ چیزی انگلیسی تر از وقت چای نیست! پای این نوشیدنی که در میان باشد، خاندان سلطنتی اصول خودش را دارد. به ازای هر فنجان چای باید یک قاشق چایخوری چای خشک دم شود و شیر هم در آخر باید به نوشیدنی اضافه شود. حتی یک دمای مشخص هم برای آب تعیین شده: ۷۰ درجه سانتیگراد برای چای سبز و ۱۰۰ درجه سانتیگراد برای چای ارل گری یا صبحانه ی انگلیسی.

علاوه بر دمای آب که باید با دماسنج چک شود، یک مدت زمان مشخص هم برای دم کردن چای درنظر گرفته شده: ۳ دقیقه برای چای سبز و ۵ دقیقه برای چای سیاه. یک شیرین کننده ی مخصوص هم وجود دارد که عسل است.

۴- در موقعیت های خاص باید یونیفورم های خاصی به تن کرد

این نکته را یک خبرنگار فاش کرد که در پوشش خدمتکار وارد کاخ باکینگهام شده بود. به گفته ی رایان پری، یونیفورم همیشگی خدمتکارها متشکل از یک پیراهن سفید با یک دنباله ی متفاوت سیاه رنگ، یک کراوات مشکی و یک جلیقه ی قرمز روشن. برای تابستان ها یک یونیفورم تابستانی با تزئینات طلایی وجود داشت. برای مراسم های ویژه یا دولتی هم باید یک یونیفورم قرمز روشن با یک کلاه دور طلایی به تن می کردند.

۵- یک پیشخدمت در خدمت سگ های ملکه است

سگ های کورگی ملکه علاوه بر اینکه می توانند غذای خانگی بخورند، کارمند مخصوص به خودشان را هم دارند. غذای هر ۸ سگ در ظروف چینی مخصوص داده می شود که به ترتیب سن سگ ها – از بزرگ به کوچک – چیده و سرو می شوند. دو پیشخدمت هم هستند که ظرف های خالی را بعد از تمام شدن غذا خوردن سگ ها جمع می کنند. برای سگ های ملکه همه چیز در بهترین حالت قرار دارد.

۶- هویج هایی که به اسب های ملکه داده می شود باید اندازه ی مشخصی داشته باشند

نه تنها با سگ های کورگی ملکه، بلکه با اسب های او هم مثل پادشاه رفتار می شود. ملکه اندازه ی مشخصی برای طول هویج هایی که به اسب هایش داده می شود در نظر گرفته – آن ها باید به اندازه ی یک انگشت و پوست کنده باشند. از آنجایی که ملکه خود به اسب هایش غذا می دهد، اندازه ی هویج ها باید کاملاً درست باشد.

۷- ملکه را باید به شیوه ی خاصی به شام دعوت کرد

به طور حتم اعضای خاندان سلطنتی را با گفتن جمله ای مثل «شام آماده است!» نمی توان باخبر کرد. به جای آن، باید ملکه را به شیوه ای مؤدبانه و دلپذیر به شام دعوت کرد. یکی از کارکنان خاندان سلطنتی گفته به جای «شام تان حاضر است» باید گفت «علیاحضرت، شام سرو شده است».

۸- هوا چه آفتابی باشد و چه بارانی، بچه ها باید به بازی در هوای آزاد تشویق شوند

همانطور که پیش تر گفته شد پرستارهای بچه پیش از آنکه برای مراقبت از کودکان خاندان سلطنتی استخدام شوند تحت آموزش قرار می گیرند. در این دوره ی آموزشی به پرستارها یاد می دهند که در مورد یک چیز باید طبق تفکرات قدیمی عمل شود: بازی در فضای باز و استفاده ی هر چه بیشتر از هوای آزاد. این امر در مورد روزهای بارانی و برفی هم صدق می کند – تنها کاری که باید انجام شود پوشیدن لباس مناسب است. این شیوه بچه ها را تشویق به یادگیری از طریق بازی می کند، مثل دوچرخه سواری، باغبانی و بازی با حیوانات خانگی.

۹- تخم مرغ های آبپز باید بی عیب و نقص باشند

پرنس چارلز عادت دارد بعد از شکار تخم مرغ آبپز بخورد. اما زمان بازگشت او به خانه همیشه هم مشخص نیست و گاهی غیرمنتظره رخ می دهد. به همین دلیل، کارکنان خاندان سلطنتی از قبل، هر سه دقیقه تخم مرغ آبپز می کنند تا وقتی پرنس چارلز به خانه رسید تخم مرغ بی عیب و نقصی برای او سرو کنند.

۱۰- گوشت خام، حاشیه ی نان تست و آب لوله کشی، همگی قدغن هستند

اعضای خاندان سلطنتی برای جلوگیری از مسمومیت های غذایی از خوردن بسیاری از غذاها که ممکن است آن ها را در معرض خطر قرار دهد، خودداری می کنند. مثلاً در منوی غذای آن ها هیچ گوشت خامی مثل استیک تاتار وجود ندارد. نوشیدن آب لوله کشی در سفر، غذاهای تند یا عجیب و حاشیه ی نان تست در ساندویچ هم جزء موارد ممنوعه هستند.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود