بهترین روش برای انجام روتین پوستی در سال ۲۰۲۱

بهترین روش برای انجام روتین پوستی در سال ۲۰۲۱

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پوست یکی از مهمترین قسمت‌های بدن انسان است که نیاز به مراقبت‌های خاص خود دارد و فقط داشتن یک رژیم غذایی نمی­تواند به تنهایی موثر واقع شود. هرچند استفاده از مواد غذایی مناسب هم تاثیر خوبی روی پوست صورت خواهد داشت. اما پوست به جز مواد غذایی و خوراک مناسب نیاز به یک روتین مناسب و مراقبت دائمی دارد. بسیاری از متخصصین پوست معتقد هستند استفاده از مراقبت‌های پوستی به صورت دائم و با نام روتین مراقبت پوستی می­تواند در دراز مدت آثار خطوط عمیق پوستی و کدر شدن رنگ پوست را کمتر کند. اثرات مراقبت پوستی به حدی زیاد است که بسیار از افراد برای انجام این مراقبت‌ها دوره می­بینند و به صورت تخصصی این شغل را دنبال می­کنند. از آنجا که پوست بیس و پایه­ی آرایش است سلامت آن در زیباتر شدن چهره تاثیر بسزایی دارد باید از روش‌های مناسب پوستمان برای مراقبت از آن استفاده کنیم. در ادامه می­توانید نوع روتین پوستی مناسب با پوست صورت خود را انتخاب کنید و از آن در طول روز استفاده کنید.

روتین پوست خشک

پوست‌های خشک عموما حساس و آسیب ­پذیرتر از انواع دیگر پوستی هستند و بالطبع مراقبت از پوست خشک کمی دشوارتر خواهد بود. پوست‌های خشک عموما بعد از استحمام احساس کشیدگی روی پوست خود خواهند داشت و اگر از مرطوب کننده استفاده نکنند به مرور احساس سوزش و در نتیجه پوسته پوسته شدن پوست را به دنبال دارد. این نوع پوست دچار لک و جوش کمتری می­شود و زیبا و صاف به نظر می­رسد اما به مرور آثار چروک و پیری روی این نوع پوست‌ها نمایان می­شود و خط و خطوط عمیقی اطراف چشم‌ها و لب‌ها ایجاد خواهد شد. روتین مراقبت از پوست‌های خشک و حساس هم مانند هر پوست دیگری با شستشو آغاز می­شود. صبح که از خواب بیدار می­شوید پس از آبکشی صورتتان برای پاک شدن آلودگی‌های پوستی از یک ژل شستشوی صورت مناسب پوست‌های خشک استفاده کنید. پس از آن صورتتان را طوری خشک کنید که مقداری رطوبت روی آن بماند و زمانی که کرم آبرسان می‌زنید این رطوبت داخل پوستتان باقی بماند و حتما بلافاصله از یک آبرسان قوی استفاده کنید تا خشکی پوست صورتتان تا حد زیادی جبران شود. چند دقیقه اجازه دهید تا آبرسان به خوبی جذب پوستتان شود و سپس از یک کرم مرطوب کننده­ی قوی مناسب صورتتان استفاده کنید.

دقت کنید به هیچ عنوان برای دور چشم‌ها از کرم‌های مذکور استفاده نکنید. پوست دور چشم حساس ترین قسمت صورت هر فرد است و نمی­توانید از هر کرمی که برای پوستتان استفاده می­کنید برای دور چشم هم استفاده کنید. یک کرم دور چشم با کیفیت مثل کلینیک، نئودرم یا لدورا تهیه کنید و دقت داشته باشید کرم‌های دور چشم ارزان قیمت نیستند. کرم‌های دور چشم مناسب و قوی اصولا مقداری ویتامین C و رتینول درونشان وجود دارد و علت خوب بودن این دو ماده برای پوست دور چشم تحریک کلاژن سازی پوست و جلوگیری از ایجاد چروک‌های پوستی است. پس از استفاده از کرم دور چشم می­توانید از کرم مرطوب کننده به مقدار بسیار کم و به تشخیص پزشک متخصص دور چشم هم استفاده کنید.

روتین پوست چرب

پوست‌های چرب مشکلات پوستی بیشتری نسبت به پوست‌های خشک دارند با این تفاوت که چروک‌های پوستی در این نوع پوست دیرتر نمایان خواهد شد. در واقع پوست‌های چرب به نوعی انگار دیرتر پیر و فرسوده می­شوند. گذشته از این مسئله وجود جوش‌ها و لک‌های پوستی باعث شده کسانی که پوست چربی دارند به دنبال راهی برای از بین بردن چربی پوست خود باشند همچنین محصولات دارویی برای جوش و برای لک‌های پوستی از دیگر مواردیست که این افراد مصرف می­کنند. در واقع افرادی که پوست چربی دارند ترجیح می­دهند پوست نرمال یا خشکی داشته باشند. چربی بیش از حد باعث آزار فرد می­شود. نیاز دائم به استحمام، عدم جلوه‌ی مناسب آرایش روی پوست خانم‌ها و جوش‌های سر سفید و سر سیاه و از همه بدتر منافذ باز که پوست شما را شبیه به پوست پرتقال می­کند بسیار آزار دهنده است. برای کسانی که با مشکل پوست چرب دست و پنجه نرم می­کنند استفاده ماهانه از فیشیال و پاکسازی امری مهم تلقی می­شود.

همچنین استفاده از اسکراب‌های لایه بردار برای درمان جوش‌های سرسیاه و آزار دهنده دوبار در هفته توصیه می‌شود. دقت داشته باشید از یک لایه بردار ملایم استفاده کنید تا چربی و رطوبت پوستتان بیش از حد از بین نرود. برای روتین پوستی نیز می­توانید پس از شستشوی اول صبح صورتتان با یک شوینده مناسب پوست چرب و خشک کردن صورتتان شما هم باید از یک آبرسان مناسب استفاده کنید.

کرم‌های آبرسان کم آبی پوست را جبران می­کنند و به داخل منافذ پوست نفوذ می­کنند و جلوی روند پیری را می‌گیرند. درباره اهمیت استفاده از این نوع کرم به این مطلب مراجعه کنید.

یک عقیده اشتباه در مورد پوست‌های چرب این است که افرادی که دارای پوست چرب هستند نباید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنند. این حرف به طور کامل اشتباه است و اتفاقا کسانی که پوست چرب هم دارند باید از یک مرطوب کننده فاقد چربی روی پوست خود استفاده کنند. تفاوت دیگر پوست‌های چرب و خشک استفاده از کرم دور چشم در سنین متفاوت است. کسانی که پوست خشک دارند از کرم دور چشم به صورت پیشگیرانه باید در سنین پایین تر مانند ۲۴ سال به بالا استفاده کنند و کسانی که پوست چربی دارند می­توانند این پیشگیری را از سنین ۲۸ به بالا انجام دهند.

ماسک‌های پوستی را به روتین خود اضافه کنید

فرق نمی­کند شما پستی خشک، چرب، نرمال و یا مختلط داشته باشید. در هر صورت ماسک‌های آبرسان، مرطوب کننده و انواع ماسک های ورقه­ای برای درمان جوش و لک می­تواند در شادابی و طراوت پوست شما موثر باشد. هفته‌ای یک بار می­توانید از ماسک ورقه­ای به عنوان روتین هفتگی پوست خود استفاده کنید.

یائسگی و مشکلات پوستی

روتین و مواردی که گفته شد برای سنین ۲۰ تا ۴۰ سال مناسب است. با افزایش سن در بانوان مشکل یائسگی به مرور پیش می­آید. این مشکل باعث قطع کلاژن سازی، از بین رفتن مقداری از چربی پوست و افتادگی پوست خواهد شد. انجام روتین پوستی ذکر شده به تنهایی نمی­تواند جلوی چروک‌های پوستی و افتادگی آن را بگیرد و بهتر است از برخی روش‌های غیرتحاجمی برای جلوگیری از روند پیری پوست استفاده کرد. استفاده از ژل و بوتاکس برای خطوط پیشانی و خط لبخند و همچنین استفاده از فیان پلک برای درمان خطوط پنجه کلاغی برخی از روش‌های مناسب برای سنین میانسالی است که این روش‌ها جدا از مناسب بودن برای بانوان جزو روش‌های مناسب برای پوست آقایان هم محسوب می­شوند.

جدا از موارد ذکر شده که در مراقبت از پوست موثر است استفاده از برندهای آرایشی مناسب خود می­تواند به تنهایی یک روش مراقبت از پوستتان به حساب بیاید. برندهای معتبر داخلی و خارجی مطرح را برای پوستتان انتخاب کنید. برخی از برندهای داخلی معتبر و شناخته شده مانند سینره، لدورا، الارو، پریم، مای و دکتر ژیلا که هم از نظر قیمت مناسب هستند و هم از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارند را برای پوستتان استفاده کنید. انواع کرم پودرها و خط چشم‌هایی که استفاده می­کنید می­توانند در تخریب پوستتان تاثیر مستقیم داشته باشند. از یک برند معتبر آرایشی برای سلامتی پوستتان استفاده کنید.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود