با نشانه های عشق دروغین آشنا شوید

با نشانه های عشق دروغین آشنا شوید

اگر در یک رابطه عاطفی به ظاهر جدی و متعهدانه به سر ببرید و بالاخره تصمیم بگیرید که عشق خود را آشکارا به زبان آورید، اما طرف مقابل تان به یک تشکر بسنده یا حتی سکوت کند، حتماً احساس می کنید دنیا روی سرتان خراب شده است. حالا کم کم از خودتان می پرسید که آیا شخص مقابل تان واقعاً آنقدری با شما صادق و روراست هست که فکر می کردید باشد. اما این ناتوانی او در بیان احساسات خود حتماً باید شما را به فکر بیاندازد.

در ادامه از نشانه هایی خواهیم گفت که از واقعی نبودن عشق شریک عاطفی تان حکایت دارند.

۱- بیشتر در شبکه های اجتماعی و جلوی دیگران به شما ابراز علاقه می کند تا در خلوت

گذاشتن عکس پشت عکس در اینستاگرام برای نشان دادن اینکه چه زوج خوبی هستید، نشانه ی بزرگی از حس ناامنی روانی است. به علاوه اگر شریک عاطفی تان فقط جلوی دوستان تان با شما خوش رفتار است و به شما توجه می کند، این را باید یک نشانه ی هشدار دهنده بدانید. محبت او نباید با تنها شدن تان به پایان برسد. پس اگر پشت درهای بسته ابراز علاقه جایش را به سکوت می دهد، معنی اش آن است که شریک عاطفی تان دوست دارد یک نمایش عشق و محبت برای دیگران راه بیاندازد.

به احتمال زیاد، این میزان موفق بودن رابطه تان است که میزان شادی شریک عاطفی تان را تعیین می کند. بنابراین اگر دیگران در شبکه های اجتماعی بگویند که چه زوج خوبی هستید، همین امر او را خوشحال می کند. به علاوه او فکر می کند رابطه تان تا زمانی موفق است که نگاه مثبتی نسبت به آن در شبکه های اجتماعی وجود داشته باشد.

۲- گفتگوهایتان از صحرای آفریقا هم خشک تر است

در یک رابطه عاطفی سالم و عمیق دو طرف باید شفاف و روراست درباره ی خود و دنیای پیرامون شان صحبت کنند. اما شریک عاطفی شما تا چیزی لازم نداشته باشد با شما صحبت نمی کند. و حتی زمانی هم که سعی می کنید سر صحبت را باز کنید، به نظر نمی رسد هیچ علاقه ای به حرف های شما داشته باشد. بحث اصلاً جلو نمی رود و حتی موضوعاتی که چند کلمه ای درباره شان صحبت می کنید هم بسیار خسته کننده و کوتاه هستند.

۳- سعی می کند شما و عادت هایتان را تغییر دهد

هر دوی شما ممکن است بعضی خصوصیات همدیگر را دوست نداشته باشید. اگر رابطه عاطفی تان حقیقی نباشد، شریک عاطفی تان احتمالاً می خواهد چیزهایی که در شما دوست ندارد را تغییر دهد. او از شما می خواهد که خودتان را برای ارضای او و نیازهایش فدا کنید. او خودش را بر شما و رابطه تان ارجح می داند و اگر به خواسته هایش عمل نکنید، به دردسر بزرگی می افتید.

۴- با شما برای پیدا کردن راه حل مشکلات تان همکاری نمی کند

مشاجره و اختلاف نظر در روابط عاطفی امری عادی است و برای حل آن ها به تلاش هر دو طرف نیاز است. هر دوی شما باید مسئولیت پذیر باشید و باهم کنار بیایید. اما شریک عاطفی شما علاقه ای به انجام هیچ کدام این کارها ندارد و فقط می خواهد دور شود و منتظر بماند تا توفان فروکش کند. او علاقه ای به شنیدن نگرانی هایتان ندارد.

علاوه بر آن، به نظر می رسد که احساسات شما و اینکه احتمالاً شما را رنجانده باشد، اهمیتی برایش ندارد. شریک عاطفی تان اگر واقعاً دوست تان داشته باشد، باید شما و تأثیر منفی رفتارهایش بر شما برایش مهم باشد. شما نباید برای گرفتن جوابی که هیچ مشکلی را هم حل نمی کند تحت فشار قرار گیرید.

۵- اولویت زندگی اش نیستید

احتمالاً شریک عاطفی تان بیشتر اوقات، آن هم با بهانه های سطحی برنامه های مشترک تان را لغو می کند. ممکن است ناراحتی خود را هم از بابت آن و اینکه کنترل این اتفاق از دستش خارج بوده ابراز کند. گرچه لغو گهگاه برنامه ها امری طبیعی است اما وقتی این رفتار بیش از حد ادامه یابد، شاید معنایش این باشد که آنقدری که باید اولویت زندگی شریک عاطفی تان نیستید.

لازم نیست حتماً دست به کار عجیب و غریبی بزنید یا با دوستان تان سفر دسته جمعی بروید. مهم ایجاد ریشه هایی عمیق است. بنابراین اگر شریک عاطفی تان از شما خواست با هم یک پیاده روی طولانی بروید و گشتی در طبیعت بزنید، معنایش این است که سعی دارد فرصتی مخصوص به خودتان فراهم کند تا باهم وقت بگذرانید. حتی ممکن است اگر لازم باشد برای دیدن شما تمام برنامه هایش را تغییر دهد.

۶- زیاد از شریک عاطفی قبلی اش حرف می زند

احتمالاً شریک عاطفی قبلی اش هنوز برایش تمام نشده و شما برای او تنها راهی برای التیام شکست عاطفی اش بوده اید. اگر درباره ی شریک عاطفی قبلی اش زیاد حرف می زند و بدتر از آن، شما را با او مقایسه می کند، باید به این موضوع مشکوک شوید. این یک نشانه ی واضح است که فکر و دلش هنوز در گذشته باقی مانده و با شما وارد رابطه شده تا حواس خود را پرت کند. ممکن است فقط دنبال بالا بردن اعتماد به نفس خود بعد از رابطه ی ناموفق قبلی اش بوده باشد.

نشانه ی دیگری که می گوید فکر و دل شریک عاطفی تان جای دیگری است پرهیز او از تماس چشمی با شما است. اینکه چون شما شریک عاطفی تان را در آغوش گرفتید او هم شما را در آغوش گرفته یا حضور فیزیکی اش در کنار شما، لزوماً به این معنا نیست که فکرش هم پیش شما است. اگر شریک عاطفی تان از نگاه کردن در چشمان شما خودداری می کند، وقتش رسیده تجدیدنظری در رابطه ی خود کنید یا از خودتان بپرسید که آیا مرتکب کار اشتباهی شده اید.

۷- جایی در برنامه های آینده اش ندارید

در یک رابطه ی عمیق و صادقانه، دو طرف باید دیر یا زود برنامه های خود برای آینده را مطرح کنند – نه تنها در مورد ازدواج یا بچه دار شدن بلکه درباره ی چیزهای ساده ای همچون سفرهای آینده یا ملاقات با خانواده ی یکدیگر. اگر شریک عاطفی تان علاقه ای به صحبت درباره ی چنین موضوعاتی با شما ندارد، احتمالاً به مشکل تعهد دچار است. یا ممکن است اصلاً به این موضوع فکر نکرده باشد که این هم شاید نشانه ی بدی باشد.

۸- از خودنمایی لذت می برد

این روزها شبکه های اجتماعی تنها راه برای خودنمایی شریک عاطفی تان نیستند. او دوست دارد لباس های گران قیمت به تن کند یا منحصراً یه رستوران ها و کافه های مجلل و کلاس بالا برود. اگر دوست نداشته باشید پول زیادی خرج غذا کنید ممکن است با شما دعوا کند. بنابراین اگر نیازهای تجملاتی اش را ارضا نکنید، احساسش به شما کم کم از بین می رود.

منبع: brightside
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۴ نظر

ورود

  • تک ستاره مهر ۸, ۱۴۰۰

    مطالبتون عالی و خیلی شیک هستن با تصاویر زیبا

  • Ehsan مهر ۹, ۱۴۰۰

    عالی و‌دقیق

  • ناشناس مهر ۹, ۱۴۰۰

    عالی بود ممنون

  • زهره وفایی فرد مهر ۹, ۱۴۰۰

    متاسفانه رسانه های ما ،به ابزار ترویج فرهنگ غربی ، مبدل شده اند .

  • حسن حسینی مهر ۹, ۱۴۰۰

    فوق العاده بود .
    دقیقاً آشنایان اطراف ما هم همینطور هستند .

    هر چه زندگی پوچ تر و احساس نا امنی ، خودنمایی و ابراز علاقه به همسر در اینستاگرام بیشتر !

  • Jalil مهر ۹, ۱۴۰۰

    واقعا این مطلبو خوندید و گفتید عالی.؟؟؟
    یه ترجمه ناقصه که حداقل ۶۰ مطلب مزخرف و نامربوطه

    • حسین بیرانوند مهر ۱۰, ۱۴۰۰

      اولش رو خوندم دیگ ادامه ندادم چون خیلی مزخرف گفته بود بیش تر در مورد زوج های لاکچری حرف زده جامع نگفته انگار تمام مشکلات زوج ها فقط تقلید از غرب هست???

      • حامد مرداد ۲۹, ۱۴۰۲

        کاش وقتی میخوای درباره چیزی حرف بزنی لااقل بخونیش!!
        کجاش درباره زوج های لاکچری یا تقلید از فرهنگ غرب بود دقیقا؟!

  • فاطمه مهر ۹, ۱۴۰۰

    خیلی عالی بود

  • محسن دادفر مهر ۹, ۱۴۰۰

    خوشبحالم شده که فعلا عشقی تو زندگیم نیست ??????

  • میرابراهیمی مهر ۹, ۱۴۰۰

    خوب بود واقعا عالی بود چند موردش رو کاملا از نزدیک واسه خودم و اطرافیاتم به وضوح دیدم . با تشکز

  • رضا مهر ۹, ۱۴۰۰

    ممنون از سایت خوبتون مثل همیشه اموزنده و عالی . ولی به نظر من ادم خودش میفهمه که طرف مقابل یا طرف احساسیش واقعا عاشقش هست یا نه .اگه خاستین این و بفهمین حتمن طرف مقابل و امتحان کنید ازش یه چیزی بخاید .انوقت میفهمید . فقط یادتون باشه چیزی درخواست کنین که در حد توان طرف مقابل باشه قطعا متوجه میشید که عاشق شما هست یا نه .

  • شیرازی اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۱

    غربزدگی همه را بدبخت کرده..هم حاکمان مقصرن هم مردم

  • . آبان ۵, ۱۴۰۲

    مطالب مفید بودن عالی