جنگ تن به تن میمون های رقیب در خیابان های تایلند + ویدئو

جنگ تن به تن میمون های رقیب در خیابان های تایلند + ویدئو

دو گروه رقیب از میمون های وحشی در تایلند در برابر چشمان بهت زده ی رانندگان با یکدیگر وارد جنگ شدند.

این میمون ها معمولاً از مردم غذای خوبی دریافت می کنند اما محدودیت های کرونایی ناشی از موج سوم این بیماری در تایلند، این حیوانات را بار دیگر با کمبود غذا در شهر لاپبوری مواجه کرده است.

این میمون ها به تازگی در حال شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر در برابر ویرانه های یک معبد باستانی بودایی دیده شدند، اتفاقی که با فرار یک گروه از آن ها به یکی از خیابان های مجاور پایان یافت.

تصاویر منتشر شده از این اتفاق نشان می دهد که دو گروه رقیب از این میمون ها در حالی در تقاطع شلوغی با یکدیگر رو در رو شدند که رانندگان بیش از چهار دقیقه وحشت زده در خودروی خود معطل مانده بودند.

بین دو گروه فاصله ی آشکاری وجود داشت اما چند میمون شجاع به وسط پریدند تا قدرت خود را اثبات و حریفان خود را تهییج و تحریک کنند و سپس میمون ها با یکدیگر گلاویز شدند.

یکی از شاهدان این اتفاق می گوید: «من در یکی از ساختمان های نزدیک معبد بودم که صدای جیغ میمون ها را شنیدم. تعداد خیلی زیادی میمون آنجا بود. می دیدم که دارند با یکدیگر دعوا می کنند. بعدش همه شان در خیابان دویدند و باهم گلاویز شدند. خیلی میمون آنجا بود.»

تصور بر این است که یکی از دو این دو گروه میمون ساکن محوطه ی معبد باستانی بوده که یک جاذبه ی گردشگری پرطرفدار است و محلی ها در آنجا به میمون ها غذا می دهند و گروه دیگر هم از ساکن یک سینمای متروکه بوده باشد.

مارس سال گذشته هم درگیری مشابهی میان میمون های این شهر رخ داده بود. دو گروه از این میمون ها از دو سمت مخالف خط آهن با یکدیگر بر سر غذا درافتادند.

شهر لاپبوری پیش از همه گیری کرونا میزبان گردشگران زیادی بود که با تنقلات شیرین بی پایان میمون های معروفش را سیر می کردند.

با وجود گردشگران داخلی و تلاش های مردم محلی برای رساندن غذا به این میمون ها، به دلیل تشدید محدودیت های کرونایی از چندی قبل که با ممنوعیت سفر نیز همراه بوده و باعث خانه نشینی تعداد بیشتری از مردم گشته، این حیوانات بار دیگر گرسنه مانده اند.

مقامات تایلند نیز تلاش کرده اند با اجرای برنامه های عقیم سازی جمعی میمون ها، جمعیت آن ها را تحت کنترل درآورند.

یک دامپزشک دولتی تایلند درباره ی این حیوانات می گوید: «میمون ها عادت کرده اند گردشگرها به آن ها غذا بدهند و در شهر هم هیچ امکانی برای آن ها که بتوانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند وجود ندارد. با رفتن گردشگرها، آن ها پرخاشگرتر شده اند، با آدم ها بر سر غذا دعوا می کنند تا بتوانند زنده بمانند.»

شهر لاپبوری جمعیت زیادی از میمون های وحشی را در خود جای داده که در خیابان ها و ساختمان های این شهر پرسه می زنند. مردم محلی آن ها را خوش یمن می دانند و هر ساله با برگزاری یک جشنواره به آن ها ادای احترام می کنند.

با این حال از زمان آغاز همه گیری کرونا این حیوانات اغلب گرسنه مانده اند و گردشگران نتوانستند از این کشور بازدید و به این میمون ها غذا دهند.

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود