مزایای کمتر حمام کردن از زبان بازیگر مطرح هالیوودی

مزایای کمتر حمام کردن از زبان بازیگر مطرح هالیوودی

جیک جیلنهال، بازیگر مطرح هالیوود، می‌گوید که دیگر برای دوش گرفتن تمایل چندانی ندارد و به نظرش نتیجه‌ی این کار، کثیفی نیست بلکه پوستی سالم‌تر است. این بازیگر ۴۰ ساله که چهره جدید عطر «پرادا لونا روزا اوشن» نیز هست در مصاحبه با Vanity Fair، می‌گوید: «اخیرا اعتقادم مبنی بر عدم لزوم حمام کردن بیشتر و بیشتر می‌شود.»

جیلنهال در این مصاحبه گفته که موافق آداب معاشرت و نفَس خوشبو است اما «روش‌هایی هم هست که بدون استحمام، می‌توانیم از پوست مراقبت کنیم.» این بازیگر ساکن نیویورک درباره لیف‌های طبیعی، گفته: «این که لیف‌ها از دامان طبیعت به وجود می‌آیند حیرت‌انگیز است. جوری به نظر می‌رسند که انگار در کارخانه ساخته شده‌اند، اما چنین نیست.»

عدم تمایل بازیگر مطرح هالیوود به حمام کردن

عدم تمایل بازیگر مطرح هالیوود به حمام کردن تنها مورد از این دست نیست. اشتون کوچر و میلا کونیس اخیرا گفتند که بچه‌هایشان را هر روز حمام نمی‌کنند و استفاده خودشان از صابون را هم محدود کرده‌اند.

در این نظریه که حمام کمتر برای پوست بهتر است حقیقتی نهفته است. چرا که پوست هم مثل داخل شکم، اکوسیستم باکتریایی خودش ـ اعم از باکتری خوب و بد ـ را دارد. ساییدن و صابون زدن ممکن است به از بین رفتن باکتری‌های خوب منجر شود. ولی داشتن یک رویکرد متعادل‌تر نسبت به استحمام می‌تواند به این باکتری‌ها در ایجاد و حفظ یک توازن سالم‌تر کمک کند.

عدم تمایل بازیگر مطرح هالیوود به حمام کردن

دنیل گانجیان، پزشک متخصص اطفال مرکز سلامت Providence Saint John در سانتا مونیکای کالیفرنیا می‌گوید که حمام بیش از حد همچنین می‌تواند روغن‌های طبیعی که به مو و پوست کمک می‌کنند را از بین ببرد: «بهتر است به این روغن‌های طبیعی اجازه‌ی فعالیت بدهیم.»

البته متخصصان می‌گویند که نباید حمام کردن را به کلی کنار گذاشت. اگر خیلی کمتر از حد نیاز دوش بگیرید، به «بوی بدن» و در موارد جدی‌تر به آکنه یا عفونت پوستی دچار می‌شوید. برخی افراد به استحمام بیشتری نیاز دارند؛ مثلا افرادی که دیابت دارند و بیشتر مستعد عفونت‌های پوستی هستند و همچنین افراد مبتلا به چاقی که گاهی در نواحی مابین تاشدگی‌های پوستی دچار عفونت شوند.

الین لارسون، استاد کلینیک پرستاری دانشگاه کلمبیا در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت که بزرگسالان بسته به سن و میزان فعالیت باید هر ۳ تا ۷ روز یک بار دوش بگیرند. پیشنهاد انجمن پوست شناسی آکادمی امریکا این است که نوزادان دو بار در هفته و بچه‌های بزرگ‌تر دست‌کم یک بار در هفته حمام کنند.

بیشتر بخوانید:

۱۲ اشتباه رایج درمورد حمام کردن که به سلامتی ما صدمه می زند

چرا وان‌های حمام به اندازه‌ای نیست که بتوانید پاهایتان را دراز کنید؟

منبع: Insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود