ترند جدید تیک تاک که می تواند برای سلامت مضر باشد

ترند جدید تیک تاک که می تواند برای سلامت مضر باشد

دیو رامیرز قوطی منجمد را با دو دست فشار می‌دهد تا ماده‌ی طلایی‌رنگ مثل خمیر دندان بیرون بیاید. بعد گاز محکمی به آن می‌زند. در ویدیویی در تیک تاک می‌گوید: «دروغ نمی‌گویم. واقعا آدم را سر حال می‌آورد.» و به این ترتیب ترند جدید تیک تاک، ترند عسل منجمد متولد شد.

این ترند تا کنون ۹۰۰ میلیون بازدید را به خود دیده است. کاربران، ویدیوهایی را ضبط می‌کنند که آن‌ها را در حالی نشان می‌دهد که مقداری عسل را در یک قوطی ریخته، آن را داخل فریزر می‌گذارند و چند ساعت بعد، تکه‌های چسبناکی از آن را داخل دهان‌شان می‌گذارند.

این ترند از ۹ ژوئیه، زمانی که رامیرز آن ویدیو را منتشر کرد تا حالا تکامل پیدا کرده است. حالا فقط عسل نیست که منجمد می‌شود؛ انواع و اقسام شربت ذرت گزینه‌های دیگر هستند. نسخه‌های دیگر این ترند با سس سیراچا و بابل‌تی انجام می‌شود.

ترند جدید تیک تاک

بعضی از سازندگان ویدیوها ـ از جمله رامیرز ـ وارد شراکت با کمپانی‌های تولید شکلات شده‌اند تا محصولات‌شان به عنوان خوراکی‌های فریزشده مورد استفاده سازنگان ویدیو قرار بگیرد. رامیرز می‌گوید: «فکر می‌کنم دلیل این همه جلب توجه این است که همه در خانه‌شان عسل دارند. مردم می‌گویند “خب من عسل دارم. بگذار امتحان کنم ببینم چه می‌شود!”»

اما به گفته‌ی متخصصان، مثل خیلی دیگر از ترندهای موجود در شبکه‌های اجتماعی، خوردن عسل منجمد خطراتی را به همراه دارد. سارا ریوون، متخصص تغذیه، می‌گوید که خوردن مقادیر زیاد عسل می‌تواند به دل‌درد و اسهال منجر شود: «من فکر می‌کنم مثل خیلی دیگر از ویدیوهای وایرال و پربازدید تیک تاک، عامل “شوکه‌کنندگی” هم در این امر دخیل بوده است. یک مقدار بامزه است و باحال هم هست. ولی افراد می‌توانند کارهای خیلی بهتری با عسل انجام دهند.»

ترند جدید تیک تاک

وی می‌گوید که خوردن مقادیر زیاد عسل برای مدت زمان طولانی می‌تواند به چاق شدن و خرابی دندان بیانجامد: «وقتی شما چیزی می‌خورید که این قدر میزان شکرش بالاست، به همین اندازه، جهش انسولین در بدن‌تان خواهید داشت که بعد از مدتی و با پایین افتادن قند خون‌تان باعث خواهد شد که بدن‌تان به رعشه بیافتد.»

رامیرز که ۵.۵ میلیون فالوور در تیک تاک دارد، می‌گوید که در ابتدا قصدش به وجود آوردن یک ترند جدید تیک تاک نبوده است. او می‌گوید که ویدیوهایی در یوتیوب دیده بوده که افراد در آن‌ها آبنبات‌های استوانه‌ای را می‌خوردند و تلاش کرده خودش هم چیزی شبیه آن آبنبات‌ها بسازد که ناموفق بوده. بعد عسل را امتحان کرده و جواب گرفته.

حالا برای رامیرز که کاربران تیک تاک با نام «پادشاه عسل» می‌شناسندش، خلاق بودن و استفاده از سایر خوراکی‌ها کلید جذابیت این ترند شده است.

بیشتر بخوانید:

ویدیوهای پربازدید یک کاربر تیک تاکی در مورد مرد بی خانمانی که مسافر زمان است

کاربر زن تیک تاکی رکورد گینس گشادترین دهان جهان را به نام خود ثبت کرد

منبع: New York Times
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • محمد مرداد ۱۹, ۱۴۰۰

    قبلترها فکر می کردیم که اینستاگرام آخر این مسخره بازیهاست ولی تیک تاک با روی کار اومدنش نشون داد که احمق بودن انتهایی نداره. منتظریم ببینیم شبکه اجتماعی بعدی که رکورد جدیدی از حماقت بشر به جا میذاره چی خواهد بود.