ویژگی های حیرت انگیز بدن انسان که از آن ها بی خبرید

ویژگی های حیرت انگیز بدن انسان که از آن ها بی خبرید

شگفت انگیزتر از بدن انسان نداریم و اثباتش هم سخت نیست. ما در حقیقت از ستاره ها به وجود آمده ایم و یک درخشش یا خاصیت زیست تابی هم داریم. ما حتی یک چشم سوم خارق العاده داشتیم. حتی بهترین فیلم های علمی تخیلی هم نتوانستند موجوداتی به حیرت انگیزی ما خلق کنند.

در ادامه شما را با تعدادی از ویژگی های خارق العاده ی بدن انسان آشنا خواهیم کرد که اغلب ما از آن ها بی اطلاع هستیم.

۱- انسان ها در گذشته یک چشم سوم داشتند

تحقیقات نشان داده اجداد پیشا پستاندار ما واقعاً یک چشم سوم یا به بیان علمی، چشم صنوبری داشتند. کاربرد این چشم سوم تنظیم حرارت بدن بود و با از دست دادن آن توانستیم از یک گونه ی «خون سرد» به گونه ای «خون گرم» بدل شویم.

۲- وقتی دروغ می گوییم بینی مان داغ می کند

«اثر پینوکیو» واقعی است، اما به جای اینکه وقتی دروغ می گوییم دماغ مان را دراز کند، دمایش را بالا می برد. با هر تلاش ذهنی، بخشی از مغزمان به نام اینسولار فعال می شود. این امر باعث تغییر دمای دور بینی و نقاط داخلی چشم ها می شود.

۳- ما یک درخشش طبیعی داریم

خودمان نمی توانیم آن را ببینیم اما انسان ها هم از خاصیت زیست تابی برخوردارند. محققان پی بردند بدن انسان در طور روز درخششی دارد که در قسمت پیشانی، گردن و گونه ها بیشتر است. علت این امر آن است که از تنفس سلولی، رادیکال های آزادی بر جای می ماند که با لیپیدها و پروتئین هایی که آزادانه در هوا در گردش اند ترکیب می شوند و فوتون یا به عبارتی دیگر، نور می سازند.

۴- بعضی آدم ها با دُم متولد می شوند

گرچه مورد نادری است اما بعضی آدم ها می توانند با دُم متولد شوند. این دُم در حقیقت نتیجه ی مشکلی به نام دیسرافیسم نخاعی است و برخلاف حیوانات توانایی تکان دادنش را نداریم. این دُم اغلب در دوران کودکی با عمل جراحی برداشته می شود.

۵- سرعت رشد ناخن های دست چپ و راست باهم متفاوت است

به دلیل اینکه از دست مسلط خود بیشتر استفاده می کنید، ناخن های آن زودتر از دست دیگرتان رشد می کند. مغز خون و مواد مغذی بیشتری به دست مسلط می فرستد که این امر می تواند سرعت رشد ناخن ها را بیشتر کند.

۶- اثر انگشت می تواند احیا شود

اگر صدمه ای به انگشتان تان وارد کنید یا هر روز با مواد قوی کار می کنید، احتمالش هست که اثر انگشت تان از بین رود. اما نگران نباشید چون این قدرت را دارد که خیلی زود خود را احیا کند.

۷- ماه گرفتگی آبی رنگ هم داریم

ماه گرفتگی می تواند به ۹ رنگ مختلف باشد که یکی از آن ها آبی است. به ماه گرفتگی آبی، لکه مغولی (Mongolian Spot) گفته می شود که معمولاً روی کمر کودک ظاهر می شود و تا سن سه یا چهار سالگی از بین می رود.

۸- انسان ها یک غشای پلکی داشتند

غشای پلکی یک پلک سوم شفاف است که اغلب در ماهی ها، دوزیستان، خزندگان، پرندگان و پستانداران وجود دارد و زمانی در بدن اجداد ما هم وجود داشت. این غشا حالا تبدیل به آن بافت صورتی رنگی شده که گوشه ی چشم هایمان جا خوش کرده و پلیکا سمیلوناریس (Plica Semilunaris) نام دارد.

۹- رشد موها در هواپیما ممکن است بیشتر شود

فشار اتمسفری زیادی که هنگام سفر با هواپیما یا شنا زیر آب، تحت آن قرار می گیریم می تواند سرعت رشد موهایمان را بیشتر کند. در حقیقت، پژوهشگران حالا به فکر استفاده از پلاسمای اتمسفری برای درمان تاسی و تاسی منطقه ای در آینده افتاده اند.

۱۰- بیست و پنج درصد استخوان های یک فرد بزرگسال در پاهایش قرار دارد

پاهای ما که بخش کوچکی از بدن مان را تشکیل می دهند و از اهمیت زیادی برخوردارند، هر یک ۲۶ استخوان و ۱۰۰ ماهیچه، تاندون و رباط در خود جای داده اند. نیرو، ثبات قدم و تعادل خود را به حتی کوچک ترین استخوان درون پاهایتان هم مدیون هستید.

۱۱- نوزادان می توانند همزمان نفس بکشند و ببلعند

به عنوان یک فرد بزرگسال اگر بخواهیم همزمان چیزی را ببلعیم و نفس هم بکشیم، احتمالاً به خفگی خواهیم افتاد. اما برای نوزادان حداکثر سه ماهه این اتفاق رخ نمی دهد. حنجره ی نوزادان در بالا، درون حفره ی بینی قرار دارد و با بالا رفتن سن نوزاد، به سمت پایین، به درون گلو می رود.

۱۲- وقتی گونه هایمان گل می اندازد، معده مان هم سرخ می شود

وقتی صورت مان سرخ می شود، در بدن مان آدرنالین ترشح می شود که در نتیجه ی آن فشار خون بالا می رود. از آنجایی که معده ی ما از شبکه مویرگی گسترده ای برخوردار است، سرخی ناشی از افزایش حجم خون می تواند نه تنها در گونه ها، بلکه در معده ی ما هم نمود پیدا کند.

۱۳- نوزادان بیشتر از بزرگسالان استخوان دارند

نوزادان با ۳۰۰ استخوان متولد می شوند، در حالی که یک فرد بزرگسال ۲۰۶ استخوان دارد. نوزادان غضروف و «قسمت های نرم» بیشتری در سرتاسر بدن خود دارند که با بالا رفتن سن شان تبدیل به استخوان خواهد شد. این قسمت های نرم این امکان را به استخوان ها می دهند که جوش بخورند و به همین دلیل است که در بزرگسالی ۹۴ تای آن ها را نداریم.

۱۴- ما از میلیاردها سال گرد و غبار ستاره ای ساخته شده ایم

اَبَر نو اَخترها عامل ایجاد نه تنها سیارات، بلکه تقریباً همه ی عناصر موجود در بدن انسان مانند اکسیژن، کربن و هیدروژن هستند. پس بار دیگر که کسی را ستاره نامیدند، بدانید که هیچ اغراقی در کار نیست.

منبع: brightside
۷ نظر

ورود

  • جوشن کبیر مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

    بعضی از این علائم در قرآن هست. و بقیه، بی پایه و اساس. فاقد منبع موثق

    • کلر مرداد ۲۴, ۱۴۰۰

      در قرآن گفته شده ما شما را از آبی متعفن و گندیده آفریدیم.
      معجزه از این بالاتررررررررررررر؟

    • پارسا مرداد ۳۱, ۱۴۰۰

      خدا شفات بده

  • مسعود مرداد ۲۵, ۱۴۰۰

    خاک نه آب
    بر طبق گفته قرآن ، انسان از خاک ، فرشته از نور و جن از آتش ساخته شده.
    در ضمن قرار نیست هر چیزی که در قرآن نیست دیگه درست یا خوب نباشه.
    در قرآن از پیاز و سیر و انجیر و انگور اسم برده شده، حالا از کلم بروکلی حرفی زده نشده میشه گفت کلم بروکلی چیز خوبی نیست یا ضرر داره؟

    • کلر مرداد ۲۵, ۱۴۰۰

      الم نخلقکم من ماء مهین….( مرسلات) : آیا شما را از آبی پست و ناچیز نیافریدیم ؟
      ثم جعل نسله من سلاله من ماء مهین..(سجده): سپس [تداوم] نسل او را از چکیده آبى پست مقرر فرمود (۸)

  • امیر مرداد ۲۵, ۱۴۰۰

    عالی

  • سبحان مرداد ۳۰, ۱۴۰۰

    دین و علم از هم جداست خود من وقتی مسائل علمی رو مطالعه کردم دیدم دین میره زیر سوال دین یچیزی قدیمی از دوره قدیمیه که علم توش پیشرفت نکرده بود . بخاطر همینه ۹۰ درصد دانشمند ها به خدا و دین اعتقاد ندارن