نحوه پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا

نحوه پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه های کانادا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از کشور های محبوب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، کانادا می باشد. این کشور با وجود دانشگاه های معتبر در جهان، محبوبیت زیادی نزد دانشجویان داراست. متقاضیان تحصیل پزشکی در کانادا، قبل از هر اقدامی باید علوم پایه را در این کشور تحصیل نمایند. پس از شرکت در این دوره، متقاضیان باید در آزمون ورودی MCAT شرکت نمایند و نمره قبولی در این آزمون را کسب کنند.

علاوه بر تمامی این موارد، متقاضیان باید با شرایط تحصیل و زندگی در این کشور آشنایی لازم را دارا باشند. همچنین باید هزینه های تحصیل و هزینه های جانبی مهاجرت به این کشور را در نظر بگیرند. مهاجرت و اقامت در کشور های خارج تصمیم مشکلی است و سختی های منحصر به خود را داراست مانند دوری از خانواده، عدم آشنایی کامل با کشور مقصد و… . به همین خاطر بهتر است که متقاضیان برای مهاجرت به کانادا، با وکیل و مشاور مجربی مشورت نمایند.

موسسه مهاجرتی آوام، یکی از موسسات معتبر در ایران است که دارای مجوز رسمی و قانونی مهاجرت می باشد. این موسسه دارای دو شعبه رسمی در تهران و شیراز می باشد. علاوه بر این وجود بهترین و مجرب ترین وکلا و مشاورین در این موسسه، به اعتبار آن افزوده است. متقاضیان مهاجرت به کانادا می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و تشکیل پرونده مهاجرتی با موسسه مهاجرتی آوام در تماس باشند. از مزیت های این موسسه می توان به پیگیری مداوم پرونده، مشاوره رایگان و اخذ ویزا در کمترین زمان اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا برای متقاضیان مهاجرت به این کشور امکان پذیر است؛ اما شرایط منحصر به خود را داراست. متقاضیان برای شرکت در این دوره ها باید یک دوره لیسانس علوم پایه را گذرانده باشد. دوره علوم پایه در کانادا شامل دروس شیمی، فیزیک، زیست و… می باشد. متقاضیان برای شرکت در دوره های پزشکی در کانادا باید دارای معدل ۳.۵ تا ۴ از ۴ نمره باشند. دوره لیسانس علوم پایه در کانادا نزدیک به ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. پس از اخذ مدرک علوم پایه، متقاضیان باید در آزمون MCAT شرکت نمایند و نمره قبولی در این آزمون را کسب نمایند.

این آزمون ظرفیت محدودی داشته و مختص به دانشجویان پزشکی در کشور های کانادا، استرالیا و آمریکا می باشد. این آزمون متقاضیان را با توجه به مهارت های شان ارزیابی می کند. این آزمون یکی از شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

رشته های پزشکی و دندانپزشکی از رشته های محبوب دانشجویان سراسر جهان است. تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا نزدیک به ۵ سال به طول می انجامد. متقاضیان برای تحصیل در این رشته نیز باید دوره لیسانس علوم پایه را بگذرانند و با شرکت در آزمون  ورودی نمره  قبولی را کسب نمایند. تحصیل در این رشته در کانادا نیازمند معدل بالای تحصیلی است. برخی از دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا عبارت است از:

  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه دالهاوزی
  • دانشگاه وسترن آنتاریو
  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه ساسکاچوان

متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی می توانند رزومه تحصیلی خود را به دانشگاه های برتر در این کشور ارسال نمایند و با اخذ پذیرش تحصیلی، ویزا تحصیل دریافت کنند.

بورسیه تحصیلی کانادا برای رشته پزشکی

کشور کانادا برای دانشجویانی که نمی توانند از پس هزینه های تحصیل در این کشور برآیند، بورسیه های تحصیلی را ارائه کرده است. این بورسیه های تحصیلی، شرایط خاصی داشته و متقاضیان واجد شرایط می توانند آن را دریافت کنند. هزینه های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کانادا کمی بالاست و متقاضیان مهاجرت به این کشور می توانند در صورت واجد شرایط بودن، بورسیه های تحصیلی این کشور را دریافت نمایند.

برخی از بورسیه تحصیلی در کانادا عبارت است از:

  • بورسیه فول فاند در مقطع کارشناسی در کانادا

این نوع بورسیه مختص به دانشجویانی است که دارای مدرک دیپلم ۱۲ ساله، معدل بالای ۱۶ و دارای مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶.۵ به بالا می باشند. متقاضی برای اخذ این نوع بورسیه باید از اساتید خود، توصیه نامه گرفته و بتواند انگیزه نامه مناسبی را ارائه دهد. این نوع بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار محدود است.

  • بورسیه فول فاند در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

متقاضیانی که قصد اخذ این نوع بورسیه را دارند، باید دارای نمره آیلتس و معدل بالایی باشند. همچنین متقاضیان باید دارای رزومه پژوهشی و انگیزه نامه قوی باشند. در این انگیزه نامه، متقاضی باید اهداف خود را از تحصیل در کانادا بیان کند. این انگیزه نامه باید به گونه ای طراحی و تدوین شود که بتواند هیئت فاند را متقاعد نماید.

  • بورسیه فول فاند در مقطع دکترا

جهت اخذ بورسیه فول فاند در مقطع دکترا، متقاضیان باید علاوه بر شرایطی که در بورسیه های کارشناسی و کارشناسی ارشد ذکر شد، شرایط دیگری را نیز دارا باشند این شرایط شامل داشتن نمره آیلتس ۷، سوپروایزر معتبر در کانادا ،مقالات بین المللی، مقالات پژوهشی و… می باشد. متقاضی باید برای متقاعد کردن استاد راهنما، طرح اولیه یا همان پروپوزال خود را ارائه دهد. در صورتی که کار تحقیقاتی وی برای دانشگاه مفید واقع شود، استاد راهنما نامه تایید تحصیلی را به متقاضی ارائه می کند. مقطع دکترا در کانادا نزدیک به ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد. همچنین این مقطع کاملا پژوهش محور است.

هزینه تحصیل پزشکی در کانادا

یکی از مهم ترین مسائلی که متقاضیان مهاجرت به کانادا با آن روبرو هستند ،هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل پزشکی در کانادا در هر شهر متفاوت است؛ اما به طور تقریبی هزینه تحصیل پزشکی از ۱۱ هزار دلار تا ۱۳ هزار دلار می باشد. هزینه های زندگی در کشور کانادا نیز به شهر محل اقامت متقاضی بستگی دارد. به طور کلی، هزینه زندگی در این کشور نزدیک به ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار می باشد. البته هزینه های زندگی به سبک و نوع زندگی متقاضیان بستگی دارد.

شهریه برخی از دانشگاه های کانادا عبارت است از:

نام دانشگاه شهریه
ددانشگاه آلبرتا ۱۲۰۴۴ دلار در سال
دانشگاه لاوال ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار در سال
دانشگاه کلگری ۱۵۹۸۸ دلار در سال
دانشگاه بریتیش کلمبیا ۱۷۷۵۵ دلار در سال
دانشگاه اتاوا ۲۲۵۰۰ دلار در سال
دانشگاه لیکهد ۲۳۴۳۲ ددلار در سال
دانشگاه مک گیل ۳۷۳۹۶ دلار در سال
دانشگاه مونترال ۱۴۳۱۰ دلار در سال
دانشگاه کوئین ۲۴۲۶۰ دلار در اسل
دانشگاه ساسکاچوان ۱۶۲۳۶ دلار در سال
دانشگاه مک مستر ۹۵۹۵۵ دلار در سال
دانشگاه مموریال نیوفاندلند ۳۰۰۰۰ دلار در سال
دانشگاه وسترن آنتاریو ۲۶۴۵۶ دلار در سال
دانشگاه شربروک ۱۲۶۶۰ دلار در سال

 

متقاضیان می توانند پس از اتمام تحصیلات پزشکی شان، در این کشور مشغول به کار شده و ویزا تحصیلی خود را به ویزا کاری تبدیل نمایند. همچنین می توانند پس از چند سال کار در این کشور اقامت دائم آن را اخذ کنند.

متقاضیانی که متاهل هستند و می خواهند خانواده شان نیز هنگام تحصیل آنان در کنار شان باشد، می توانند ویزا همراه دریافت نمایند. این نوع ویزا مختص به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی می باشد. لازم به ذکر است که بگوییم، همسر متقاضی می تواند به صورت تمام وقت در این کشور کار کند.

دانشگاه های پزشکی کانادا

به طور کلی، ۱۷ دانشگاه در کانادا وجود دارد که به متقاضیان اجازه تحصیل پزشکی را می دهد. آزمون های ورودی این دانشگاه های ظرفیت های محدودی را برای متقاضیان قرار داده است. همچنین تعداد زیاد متقاضیان موجب افزایش رقابت در آزمون های ورودی شده است. دانشگاه های پزشکی در کانادا عبارت اند از:

نام دانشگاه رتبه جهانی
دانشگاه تورنتو ۱۱
دانشگاه مونترال ۵۱-۱۰۰
دانشگاه اتاوا ۱۰۱-۱۵۰
دانشگاه مک گیل ۲۲
دانشگاه بریتیش کلمبیا ۲۷
دانشگاه لاوال ۱۵۱-۲۰۰
دانشگاه شربروک ۳۰۱-۳۵۰
دانشگاه مک مستر ۳۵
دانشگاه کلگری ۱۰۱-۱۵۰
دانشگاه مانیتوبا ۳۵۱-۴۰۰
دانشگاه آلبرتا ۵۱-۱۰۰
دانشگاه وسترن آنتاریو ۱۰۱-۱۵۰

 

متقاضیان می توانند با ارسال رزومه تحصیلی شان به دانشگاه های برتر پزشکی در کانادا، پذیرش تحصیلی شان را اخذ نمایند. با اخذ پذیرش تحصیلی متقاضیان می توانند اقدام به اخذ ویزا کانادا نمایند. البته اخذ ویزا به همین سادگی ها هم نیست و متقاضی باید تمامی مدارک خود را به صورت کامل به سفارت کانادا ارائه دهد. در صورتی که مدارک متقاضی تکمیل نباشد، خواست وی پذیرفته نمی شود. همچنین متقاضیان قبل از هر اقدامی باید با قوانین و مقررات این کشور برای مهاجرت آشنایی داشته باشند. به طور مثال متقاضیان برای مهاجرت باید دارای تمکن مالی ۱۵ هزار دلاری باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در کانادا بهتر است با موسسه معتبر مهاجرتی مشورت نمایید. مهاجرت تصمیم بسیار بزرگی است که مستقیما بر روی سرنوشت افراد تاثیر می گذارد، درنتیجه بهرت است قبل از هر اقدامی از تجربیات و نظرات وکلا مهاجرتی بهره ببرید.

 

بدون نظر

ورود