ممنوعیت بازدید از باغ وحش بلژیک برای یک زن به خاطر رابطه عاشقانه اش با یک شامپانزه!

ممنوعیت بازدید از باغ وحش بلژیک برای یک زن به خاطر رابطه عاشقانه اش با یک شامپانزه!

باغ وحش آنتورپ بلژیک یکی از بازدیدکنندگان قدیمی خود را از دیدار با شامپانزه ی محبوبش منع کرده است. این تصمیم بعد از آن گرفته شد که مسئولان باغ وحش به این نتیجه رسیدند رابطه ی ان ها مخل ارتباط شامپانزه با همنوعان خود شده است.

مسئولان باغ وحش آنتورپ این هفته به ایدی تیمرمنس، بازدیدکننده ی ثابت قفس این حیوان، گفتند حق دیدار با نور چشمی اش، شامپانزه ی ۳۸ ساله ای به نام چیتا را ندارد.

تیمرمنس به شبکه خبری بلژیک گفته: «من عاشق آن حیوان هستم و او هم عاشق من است.» این زن همچنین گفت چهار سال هر هفته به دیدن چیتا رفته است.

تیمرمنس ارتباط خود با چیتا را «یک رابطه عاطفی واقعی» توصیف کرد و گفت پیوندی که میان او و این شامپانزه برقرار شده به یک «رابطه عاشقانه» می ماند. این زن همچنین ویدئوهایی از خود در باغ وحش آنتورپ نشان داد. او در این ویدئوها صورت خود را به شیشه ی قفس چیتا فشار می داد و از پشت شیشه شامپانزه را می بوسید و برایش دست تکان می داد.

تیمرمنس به این شبکه خبری گفت: «من کار دیگری نکرده ام. چرا می خواهند این را از من بگیرند؟ بقیه ی بازدیدکننده ها اجازه ی ارتباط با چیتا را دارند، چرا من نه؟»

اما سارا لافو، سخنگوی باغ وحش آنتورپ که مدیریت بخش پستانداران باغ وحش را برعهده دارد، گفت این ممنوعیت به خاطر خود شامپانزه صورت گرفته است.

او به شبکه خبری بلژیک گفت: «وقتی چیتا دائماً دور و بر بازدیدکننده ها است، بقیه ی حیوان ها محلش نمی گذارند و او را جزء گروه نمی دانند.»

لافو همچنین گفت به خاطر ارتباط چیتا با تمیرمنس و دیگر بازدیدکننده های باغ وحش، این شامپانزه تمام ساعات خارج وقت کاری باغ وحش را در تنهایی به سر می برد و بقیه ی شامپانزه های گروه از آن دوری می کنند.

لافو گفت: «حیوانی که بیش از حد درگیر انسان ها می شود همنوعانش کمتر به او احترام می گذارند.»

به گفته ی رسانه های بلژیکی، چیتا ابتدا یک حیوان خانگی بود اما ۳۰ سال قبل، زمانی که صاحبانش رفتارش را غیر قابل کنترل یافتند، به باغ وحش سپرده شد. این شامپانزه از گذشته مشکلاتی در برقراری ارتباط با دیگر شامپانژه های باغ وحش داشته، به طوری که در سال ۲۰۰۸ در زد و خوردی با دیگر شامپانزه ها دچار آسیب شد.

سخنگوی باغ وحش آنتورپ گفت تیمرمنس اجازه ی بازدید از باغ وحش را دارد اما از او خواسته شده رفتار خود را در تعامل با حیواناتی همچون چیتا تغییر دهد.

لافو گفت: «از خانم تیمرمنس خواستیم اجازه دهد چیتا بین شامپازه ها باشد و نه خیلی پیشش بماند و نه توجهش را جلب کند. به علاوه برای خانم تیمرمنس توضیح دادیم که چرا از او و همه ی بازدیدکننده ها اینطور خواستیم و این کار چه فایده ای برای چیتا دارد.»

او در ادامه گفت: «به خاطر سلامتی خود حیوان است. چیتا باید تا جایی که می شود جزء گروه شامپانزه ها باشد.»

 

بیشتر بخوانید:

داستان هولناک چارلا نش؛ زنی که شامپانزه دوستش صورت و دست های او را از هم درید

منبع: insider
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود