تمجید مجری تلویزیون افغانستان از طالبان در حضور نیروهای مسلح این گروه + ویدئو

تمجید مجری تلویزیون افغانستان از طالبان در حضور نیروهای مسلح این گروه + ویدئو

در بحبوحه ی هرج و مرج و یأسی که این روزها کشور افغانستان را فرا گرفته، ویدئوی عجیبی از یک گوینده ی خبر تلویزیون افغانستان در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. در این ویدئو مجری در حالی که نیروهای طالبان اسلحه به دست پشت سرش ایستاده اند، به مردم می گوید ترسی از طالبان نداشته باشند.

این اتفاق در حالی رخ داده که گروه طالبان پس از در دست گرفتن کنترل کشور جنگ زده ی افغانستان وعده داد در حکومت آن ها رسانه ها از آزادی برخوردار خواهند بود.

پس از تصمیم آمریکا به خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان و به دنبال آن، پیشروی سریع طالبان در سرتاسر این کشور، افغانستان به دست این گروه افتاد. بعد از فرار اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از کشور، نیروهای طالبان روز ۱۵ اوت وارد کابل، پایتخت افغانستان شدند و کنترل ارگ ریاست جمهوری را در دست گرفتند. از آن زمان گزارش هایی درباره ی حمله ی نیروهای طالبان به خبرنگاران منتشر شده است.

طبق گزارشات منتشر شده، چند روز قبل یک گزارشگر و یک فیلمبردار افغان هنگام گرفتن گزارش برای شبکه خبری طلوع افغانستان از سوی نیروهای طالبان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. گزارش ها از حمله ی طالبان به خبرنگاران در کابل و ولایت ننگرهار نیز حکایت دارد.

طی هفته های گذشته از زمان به تصرف در آمدن کابل توسط طالبان، نیروهای این گروه به خانه ی خبرنگاران و اقوام آن ها هجوم برده اند و یکی از اعضای خانواده ی گزارشگر خبرگزاری دویچه وله ی آلمان را نیز به قتل رساندند.

همچنین گفته می شود بهشتا ارغند مجری زن شبکه خبری طلوع که چندی پیش با یکی از نمایندهگان ارشد طالبان مصاحبه ی تلویزیونی داشت، از ترس جان خود از افغانستان گریخته است.

ارغند نخستین مجری زن افغان محسوب می شود که با طالبان مصاحبه کرد اما به خاطر خطرهای موجود بر سر راه روزنامه‌ نگاران و مردم عادی تصمیم گرفت کشور خود را ترک کند.

او گفت: «من کشور را ترک کردم چون مثل میلیون‌ ها نفر دیگر، از طالبان می‌ ترسم.»

منبع: dnaindia
۲ نظر

ورود

  • امیدم شهریور ۸, ۱۴۰۰

    با دیدنشون آدم یاد فیلم سیارهٔ میمون ها میکنه ، البته با تمام تفاسیر میمون حیوان معصوم و نجیبیه در برابر این موجودات ما قبل تاریخ .
    تنها شباهت ظاهری به نوع انسانی هستند یا بهتره بگم به پسر عموشون البته اگر تنها اندامهای پوشیده از پشم رو در اینها کنار زده و ملاکِ شباهت بدونیم ، باید گونه‌هایی به گونهٔ انسان اضافه بشه و تاریخ علم ژنتیک یا چه می‌دونم تاریخ نوع و انواع انسانی یه تغییر اساسی ببینه یا حداقل شاخه‌هایی یا دسته هایی و انواعی رو بشناسونه و از نو تعریف بشه بدون واهمه از برچسب های نژاد ستیزی یا نژاد پرستی ولی گویا چنین اتفاقی نخواهد افتاد . گونهٔ انسانی به وضوح در برابر دیدگان همه یه پسرفت نژادی رو متحمل شده که خصلت‌های جانوران یا پستانداران یا چه می‌دونم دوزیستان رو از خود به نمایش میزارن یا میان گونه رفتار میکنن ، نیمی میمون نیمی انسان به مانند زنده خواری در غالب جانوران در کنار سخن گفتن در آدمی وقتی این دو با هم ادغام میشن . شاید زمان برای ابراز تأسف یا گریستن و از این نوع برداشت های اخلاقی در این سطح از تخریب کار عبث و احمقانه‌ای باشه شاید باید طور دیگری به قضیه نگاه کرد . شوربختانه نادیده گرفتن به وضع سلامت روان خود می‌تونه به راحتی هر شخص رو گریبانگیر چنین مشکلاتی کنه وقتی در یک جامعهٔ بزرگ
    مسئله ٔ روان هیچ جایگاهی نداشته باشه تخریب هم به مراتب وسیع تر خواهد بود ، این یه زنگ خطر بزرگه‌ واسه هر جامعه است .

  • یی شهریور ۱۱, ۱۴۰۰

    دوربین مخفیه؟
    چرا چشماش چپه؟