ادعاهای جنجالی جدید درباره مگان مارکل و پرنس هری در کتابی افشاگرانه

ادعاهای جنجالی جدید درباره مگان مارکل و پرنس هری در کتابی افشاگرانه

یک سال پس از انتشار اولیه اش، نسخه ی به روز شده ی کتاب «در جستجوی آزادی: هری و مگان و ایجاد یک خاندان سلطنتی مدرن» (Finding Freedom: Harry and Meghan and the Making of A Modern Royal Family) روز گذشته منتشر شد، یک کتاب زندگینامه ای غیر رسمی درباره ی مگان مارکل و پرنس هری به تألیف کارولین دورند و امید اسکوبی.

این کتاب که بر وقایع پس از کناره گیری ساسکس ها از خاندان سلطنتی انگلیس تمرکز دارد، در نسخه ی به روز شده ی آن ادعاهای جدیدی در مورد این خاندان مطرح شده است.

هری و مگان نقشی در تألیف این کتاب نداشته اند، با این حال نویسندگان کتاب مدعی صحبت با منابع نزدیک به این زوج هستند.

در ادامه مروری بر جنجالی ترین ادعاهای جدید این کتاب خواهیم داشت.

یکی از موضوعات مهمی که در فصل جدید کتاب به آن پرداخته شده مصاحبه ی جنجالی هری و مگان با اپرا وینفری است که در آن ساسکس ها اعضای خاندان سلطنتی را به داشتن رفتارهای نژادپرستانه متهم کردند.

این کتاب می گوید دوستان این زوج مدعی اند ملکه مسئولیت کامل مسائلی که در مصاحبه ی اپرا وینفری مطرح شده را برعهده نگرفته است.

گرچه یکی از جنجالی ترین مصاحبه های دوران کاری اش بود، اما اپرا وینفری تنها یک هفته وقت داشت تا خود را برای صحبت با ساسکس ها آماده کند.

به گفته ی نویسندگان کتاب، اپرا وینفری و این زوج توافق کردند هیچ محدودیتی در خصوص موضوعاتی که در مصاحبه مطرح می شود وجود نداشته باشد. این ادعا در حالی مطرح شده که در این مصاحبه به وضوح از صحبت درباره ی پدر مگان خودداری شد.

این کتاب می گوید هم هری و هم مگان کمی نگران بودند چون می دانستند جزئیاتی را در این مصاحبه فاش می کنند که حتی به نزدیک ترین دوستان شان هم نگفته بودند.

این کتاب همچنین مدعی است برادر هری، پرنس ویلیام از مطرح شدن مسائل خاندان سلطنتی در مصاحبه ی اپرا وینفری برآشفته بود.

در فصل جدید کتاب به مرگ پرنس فیلیپ، همسر ملکه هم پرداخته شده است.

در این کتاب ادعا شده هری که نمی دانست سفرش به انگلیس برای شرکت در مراسم خاکسپاری پرنس فیلیپ چگونه پیش خواهد رفت، تنها یک بلیت یک طرفه رزرو کرده و برنامه ریزی برای بازگشت به آمریکا را به بعد موکول کرده بود.

همچنین ادعا شده مکالمه ی ویلیام و هری در بیرون کلیسای سنت جورج پس از مراسم خاکسپاری پدربزرگ شان، اولین مواجهه رو در روی این دو برادر طی ۱۵ ماه گذشته بود.

نویسندگان کتاب می گویند برخی اعضای خاندان سلطنتی از اینکه مگان به خاطر بارداری اش نتوانسته بود به انگلیس سفر و در مراسم خاکسپاری پرنس فیلیپ شرکت کند کاملاً راضی بودند چون معتقد بودند حضور او این مراسم را مضحک و تبدیل به یک سیرک می کرد.

این کتاب همچنین می گوید برخلاف آنچه گفته شده آرچی، پسر هری و مگان به خواست پدر و مادرش از عنوان سلطنتی محروم نشد.

نویسندگان کتاب ادعا می کنند این دربار انگلیس بود که به دستیاران خود دستور داد به رسانه ها اعلام کنند این تصمیم هری و مگان بوده، اما حقیقت آن است که ساسکس ها مایل بودند پسرشان از سطحی از امنیت برخوردار شود که تنها با دریافت عنوان سلطنتی ممکن بود.

این در حالی است که فرزندان پرنس ویلیام همگی با حکم ملکه از عنوان سلطنتی برخوردار شدند و به گفته ی نویسندگان کتاب، این تبعیض، هری و مگان را بسیار آزرده خاطر کرد.

در موردی دیگر، در این کتاب ادعا شده وقتی هری به دلیل محدودیت های مسافرتی ناشی از همه گیری کرونا نتوانست برای شرکت در روز بزرگداشت (مراسم سالانه ای که به یاد سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول در کشورهای عضو اتحادیه سرزمین های مشترک المنافع برگزار می شود) به انگلیس سفر کند، در خواست کرد حلقه ی گلی از جانب او در این مراسم باشد اما به خاطر اینکه او دیگر جزء اعضای اصلی خاندان سلطنتی نبود با درخواست او موافقت نشد.

به گفته ی نویسندگان کتاب، هری از این تصمیم غمگین و دلسرد شد و حلقه گلی که ارسال کرده بود تا پایان مراسم بلااستفاده در جعبه اش باقی ماند.

این کتاب همچنین می گوید از قرار معلوم دربار انگلیس کماکان همه ی تلاش خود را برای خراب کردن وجهه ی هری و مگان می کند.

تنها چهار روز پیش از پخش مصاحبه ی ساسکس ها با اپرا وینفری، ادعاهایی علیه مگان مطرح شد که او را به زورگویی به کارکنان زیردستش در زمان حضور در دربار انگلیس متهم می کرد. نویسندگان کتاب می گویند دوستان این زوج معتقدند این اتهامات به عمد پیش از مصاحبه ی آن ها مطرح شد تا به وجهه ی هری و مگان لطمه زند و آن هایی که دست به این کار زدند نگران حرف هایی بودند که ممکن بود در این مصاحبه مطرح شده باشد.

دورند و اسکوبی همچنین ادعا می کنند بعد از انتشار نسخه ی اولیه ی کتاب، مگان حال آن ها را جویا شد. آن ها می گویند با آنکه مگان در آن زمان تازه سقط جنینش را پشت سر گذاشته بود اما فرصتی برای صحبت با آن ها که بعد از انتشار کتاب مورد هجمه قرار گرفته بودند، فراهم کرد.

همچنین این کتاب مدعی است ساسکس ها با همه ی سختی هایی که در سال های اخیر متحمل شدند، از تصمیم خود برای کناره گیری از خاندان سلطنتی و شروع یک زندگی جدید در آمریکا پشیمان نیستند.

منبع: mirror
دیجیاتو
بدون نظر

ورود