کره شمالی امریکا و انگلیس را مجرمان اصلی وضع موجود در افغانستان خواند

کره شمالی امریکا و انگلیس را مجرمان اصلی وضع موجود در افغانستان خواند

به گزارش روزنامه The Sun، وزارت امور خارجه کره شمالی مدعی شده که امریکا، انگلیس و استرالیا «مجرمان اصلی» در مسئله اشغال افغانستان بوده‌اند. این سه کشور پس از ۲۰ سال به اشغال افغانستان پایان دادند. این در حالی است که فرآیند خروج از افغانستان یکی از بزرگ‌ترین ماموریت‌های تخلیه‌ی نیروهای نظامی در تاریخ را شامل شده است.

با این وجود، این هفته، کره شمالی مقامات این سه کشور را مورد هجمه قرار داد و کارهای آن‌ها را «جنایت علیه بشریت نامید». کره شمالی همچنین اظهار داشت که کشورهای چین، کوبا، و ونزوئلا نیز از اقدامات سه کشور مذکور در افغانستان به خشم آمده‌اند.

اشغال افغانستان
سربازان امریکایی و انگلیسی در افغانستان جنگ‌زده

این بیانات در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی خود در حال انجام آزمایشات هسته‌ای است. بیانات کره بدین شرح است: «به وضوح نشان داده شد که امریکا و کشورهای غربی، اگر چه دم از حمایت از حقوق بشر می‌زنند، اما سرکوب‌کنندگان حقوق بشر هستند. آن‌ها با بی‌رحمی حق حیات افراد را لگدمال می‌کنند و به همین خاطر جامعه جهانی اعمال آن‌ها را محکوم می‌کند.»

وزارت امور خارجه کره شمالی نیز در بیانه‌ای دیگر ایالات متحده را سردمدار «آشوب تمام‌عیار» موجود در افغانستان خواند. بیانه مذکور در پایان گفته بود: «امریکا هیچ حد و مرزی برای جنایاتی که علیه حقوق بشر مرتکب شده برای خود متصور نبوده و اعمالش هرگز از چشم جامعه جهانی پنهان نخواهد ماند.»

اشغال افغانستان
آزمایش موشک‌های اتمی توسط کره شمالی

این بیانات در حالی صورت می‌گیرد که بنابر گزارشات، سال گذشته کره شمالی کمپ جدیدی را برای افرادی که از قوانین ویروس کرونا تخطی می‌کنند، راه‌اندازی کرد. ادعا شده که برخی از افرادی که به این کمپ‌ها منتقل شده‌اند در نتیجه‌ی سوء برخورد و رفتارهای سختگیرانه‌ی ماموران کمپ کشته شده‌اند.

برخی گزارشات مدعی هستند که برخی از افراد منتقل شده به کمپ مجبور به دویدن بی‌وقفه شده‌اند و دویدن بسیار باعث مرگ‌شان شده است. در گزارشی دیگر ادعاهایی راجع به کمپ‌های کار سخت که زندانیان در آن‌جا نگهداری می‌شوند مطرح شده بود. تصاویر دیگری نیز حاکی از وجود گورهای دسته‌جمعی بود که برای حاصلخیز کردن زمین‌ها برای پرورش گل مورد استفاده قرار می‌گرفت.

به خاطر تمام این‌ها کارشناسان بیانات مقامات کره شمالی را ریاکارانه خوانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کار اجباری مجازات تخطی از محدودیت های کرونایی در کره شمالی

منبع: The Sun
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود