کار اجباری مجازات تخطی از محدودیت های کرونایی در کره شمالی

کار اجباری مجازات تخطی از محدودیت های کرونایی در کره شمالی

کره شمالی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا تجمع بیش از سه نفر با افرادی غیر از اعضای خانواده ی خود را قدغن کرده و خاطیان را با انجام کار اجباری مجازات می کند.

یکی از ساکنین استان پیونگان جنوبی کره شمالی به رسانه ی آمریکایی رادیوی آسیای آزاد گفته: «این روزها اگر چهار نفر یا بیشتر غیر از بستگان درجه یک برای خوردن یا نوشیدن دور هم جمع شوند، حتی اگر قوم و خویش همدیگر باشند هم مسئولان کنترل بیماری آن ها را به خاطر شکستن قرنطینه کرونایی به مراکز کار اجباری خواهند فرستاد.»

این منبع که به دلیل مسائل امنیتی نامش فاش نشده گفته این دستور از سوی آژانس مرکزی کنترل بیماری ها به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا صادر شده است.

روشن نیست چرا برخی خاطیان با جریمه نقدی و برخی دیگر با کار اجباری مجازات می شوند.

به گفته ی این منبع، در یک مورد، مردی به خاطر برگزاری مراسم عروسی پسرش در خانه ی خود در اواسط ماه ژوئیه، به جای کار اجباری با جریمه تنبیه شد.

مقامات کره شمالی تأکید دارند برگزاری مراسم عروسی کماکان ممانعتی ندارند. با این حال، این کار باید مطابق با قوانین قرنطینه صورت گیرد.

این منبع گفته مقامات کره شمالی در ابتدا به دنبال گلایه ی برخی از مردم برای مراسم های عروسی استثناء قائل شده و آن را منع نکرده بودند، اما تداوم افزایش جمعیت بیماران مشکوک به کرونا با علامت تب بالا از ماه ژوئن، به تغییر این قانون انجامید.

به گفته ی این منبع، مقامات کنترل بیماری کره شمالی به جای ممنوعیت کامل مراسم های عروسی، تجمع بیش از سه مهمان را تخطی از قوانین قرنطینه به حساب می آورند.

این اقدامات از قرار معلوم با هدف مهار ویروس کرونا در کشوری صورت می گیرد که تاکنون حتی یک مورد ابتلا به این بیماری را به طور رسمی گزارش نکرده است، گرچه این ادعا کارشناسان را متقاعد نساخته است. در ماه ژوئن، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مقامات این کشور را به خاطر «بی مسئولیتی و بی کفایتی مزمن» در کنترل بیماری به باد انتقاد گرفت. این صحبت ها حکایت از آن داشت که احتمالاً پای این ویروس به خاک کره شمالی باز شده است.

در ژانویه ۲۰۲۰، در زمان آغاز همه گیری کرونا، پیونگ یانگ مرزهای خود با چین را بست. رسانه ی رادیوی آسیای آزاد در ماه فوریه از سوزانده شدن جسد ۱۲ فردی که بر اثر علائم شبیه به کرونا جان خود را از دست داده بودند، خبر داد.

روشن نیست کره شمالی برنامه ی واکسیناسیون خود را تا کجا پیش برده است. در ماه مارس، رسانه ی صدای آمریکا اعلام کرد کره شمالی برنامه ی واکسیناسیون خود را با نزدیک به دو میلیون واکسن آسترازنکای اهدایی سازمان جهانی بهداشت در قالب برنامه کوواکس آغاز خواهد کرد.

اما بعداً در ماه ژوئیه خبرگزاری رویترز اعلام کرد کره شمالی از بیم خطر لخته شدن خون بر اثر استفاده از واکسن آسترازنکا، محموله ای که قرار بود ارسال شود را نپذیرفت و واکسن اسپوتنیک روسیه را به آن ترجیح داد. گرچه روسیه پیشنهاد اعطای واکسن را به کره شمالی داده اما روشن نیست کره شمالی این واکسن ها را دریافت کرده است یا خیر.

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود