تجمع مخالفان واکسیناسیون مقابل وزارت کشور + ویدیو

تجمع مخالفان واکسیناسیون مقابل وزارت کشور + ویدیو

بعد از ظهر یکشنبه، گروهی از مخالفان واکسن کرونا مقابل ساختمان وزارت کشور در میدان فاطمیِ تهران تجمع کرده و اعتراض خود را به واکسیناسیون اجباری نشان دادند.

این افراد پیش از این نیز با تدارک یک کارزار اینترنتی با نام «واکسن اجباری ممنوع شود» به دلایلی همچون نداشتن مجوز و استانداردهای لازم برای واکسن‌ها، عوارض کوتاه و بعضاً بلند مدت برای برخی افراد و وجود راه‌ها و روش‌های دیگر برای مقابله با کرونا تقاضای منع واکسیناسیون اجباری را داشتند.

در یکی از ویدیوهایی که از این تجمع در اینترنت منتشر شده، خانمی که حجاب نصفه و نیمه‌ای دارد و آستین‌هایش را تا بالای آرنج بالا زده از «طب اسلامی» می‌گوید و مردم را به نشستن در خانه و نزدن واکسن فرا می‌خواند. این در حالی است که عالمان دینی چندین و چند مرتبه تاکید کرده‌اند که چیزی به نام «طب اسلامی» وجود ندارد و وجود تعداد معدودی حدیث در رابطه با مسائل مربوط به سلامت را نمی‌توان «طب اسلامی» قلمداد کرد.

کاربران اینترنت واکنش‌های متفاوتی در رابطه با این تجمع داشته‌اند. چند کاربر نوشته بودند: «اصلا مگر واکسیناسیون اجباری‌ست؟» چند کاربر دیگر تجمع‌کنندگان را جمعی «خودخواه» نامیده و دیگری انگیزه‌ی آن‌ها را «خودنمایی» ذکر کرده بود. کاربر دیگری به شوخی نوشته: «این جماعت احتمالاً از بچگی از آمپول و این چیزها ترس داشته‌اند، حالا ربطش داده‌اند به واکسن کرونا.» البته در میان کاربران بودند کسانی که اعتقاد داشتند واکسیناسیون نباید اجباری بشود.

تجمع مخالفان واکسیناسیون
تجمع اردیبهشت ماه مقابل وزارت بهداشت

این اولین مورد تجمع مخالفان واکسیناسیون در کشور نیست. در گذشته نیز عده‌ای با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت از دولت خواسته بودند که نه واکسن بخرد و نه تولید کند.

تجمع مخالفان واکسیناسیون در حالی صورت گرفته که برخی بزرگان طب سنتی نظیر آقای خیراندیش مخالفت خود را تجمع ضد واکسیناسیون ابراز کرده‌اند و همچنین با افزایش واردات واکسن و نیز افزایش تولید واکسن داخلی برکت، واکسیناسیون در کشور سرعت قابل قبولی گرفته و حتی برخی مراکز واکسیسناسیون به طور شبانه‌روزی به فعالیت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

آیا واکسن کرونا بر عادت ماهانه زنان اثر می گذارد؟

مطالب مرتبط
۶ نظر

ورود

  • amir شهریور ۲۳, ۱۴۰۰

    خود رهبر مملکت و رئیس جمهمور واکسن رو جلوی دوربین زدن ، اون وقت یه عده جهان چهلمی به واکسن اعتراض دارن
    امثال شما معترضا هستین که واکسن نمیزنین و ناقل میشین و کرونا رو پخش میکنین و در نتیجه عزیزان مارو به کشتن میدین.
    امیدوارم زودتر بمیرین تا از دست بی مغزهایی مثل شما راحت بشیم.
    نفهم که میگن دقیقا خود اون معترضا هستن
    با واکسن نزدنتون یه مملکت رو آلوده میکنین لعنتیا

  • البرز شهریور ۲۷, ۱۴۰۰

    نه به واکشن اجباری
    انسان آزاد آفریده شده

  • ناشناش مهر ۷, ۱۴۰۰

    بیماری قابل درمان است دنیاری به زدن واکسن نیست راهش بلد هستم زدن واکسن ها اجباری هیچ تاثیری بر روند بهبود بیماری قرار نمیدهد عامل اصلی بیماری رامیدانم و علت و ودرمان آن رابلدهستم و هیچ آسیبی وارد نمیشود به کسانی که واکسن اجباری نزدند و چون خدا خالق یکتا یگانه و همه چیز در دست او ست وشایداین بیماری یکی ازنشانه های اما م زمان باشد شما مردم چقدر زود قضاوت نابه جا میکنید درصورتیکه شما آگاهی ندارید به چیزی به زودی به زودی این اتفاق میافتد امیدوارم بتوانم بربیماری که وارد شده غلبه کنم

  • ناشناس مهر ۱۰, ۱۴۰۰

    شما به قول امام حسین عج نا دان هستید بهتر کنی تفکر کنید واکسن عوارض دارد عوارض زیاد است و حالا بفهمید کسانی که زدند رفته اند بیمارستا ن بستری شد ه اند بیماری قابل درمان است نیاز ی به واکسن زدن نیست وقتی بیماری خطرناکی باشد باز راه حلی برای درمانش هست