بازگشت کشتی افسانه ای به دریاها؛ هر آنچه درباره تایتانیک دو می دانیم

بازگشت کشتی افسانه ای به دریاها؛ هر آنچه درباره تایتانیک دو می دانیم

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که سفر با کشتی افسانه ای تایتانیک چطور بوده. یک میلیاردر استرالیایی مطمئن بود که بسیاری از کسانی که از سرنوشت شوم این کشتی متحیرند دلشان می خواهد سفر با آن را تجربه کنند، البته مسلّماً بدون اینکه کشتی غرق شود. اینگونه شد که او برنامه ای بلندپروازانه برای ساخت تایتانیک دو، یک کپی دقیق از روی کشتی اصلی را آغاز کرد. و تا بازگشت این کشتی باشکوه دیگر چیز زیادی باقی نمانده است.

در ادامه از این کشتی بیشتر خواهیم گفت.

این ایده از کجا شکل گرفت

در آوریل سال ۲۰۱۲، میلیاردری به نام کلایو پالمر شرکتی به نام بلو استار لاین به راه انداخت. این نام اشاره ای است به شرکت وایت استار لاین که تایتانیک اصلی را ساخته بود. ایده ی پالمر ساخت یک کپی از این کشتی افسانه ای و نامگذاری آن به تایتانیک دو بود. او مطمئن بود کسانی که داستان پرماجرای تایتانیک برایشان جذاب است دلشان می خواهد شخصاً آن را تجربه کنند، البته مسلّماً این بار حادثه ی تراژیک غرق شدن کشتی جزء برنامه نیست.

قرار بود زودتر ساخته شود

برنامه ی ابتدایی پالمر این بود که تایتانیک در سال ۲۰۱۶ به آب انداخته شود اما این کشتی که قرار بود در اواخر سال ۲۰۱۳ در چین ساخته شود، مشکلات مالی مانع از شروع ساخت آن شد. کار طراحی و انجام تست موج بر روی یک مدل از این کشتی اقیانوس پیما در پاییز ۲۰۱۸ آغاز شد. حالا شرکت بلو استار لاین در حال مذاکره برای عقد قرارداد است و وقتی همه چیز به پایان برسد، اعلام خواهد کرد که تایتانیک دو را چه کسی خواهد ساخت و برنامه ی اولین سفر آن را اعلام خواهد کرد.

تایتانیک دو چگونه و بلیت آن چقدر خواهد بود

ساخت تایتانیک جدید نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت. مانند تایانیک اصلی، این کشتی هم گنجایش ۲،۴۰۰ مسافر و ۹۰۰ نفر خدمه را خواهد داشت. آنچه که تایتانیک دو را از کشتی قبلی متمایز می سازد، مجهز شدن آن به تجهیزات پیشرفته ی مسیریابی و همینطور قایق ها و جلیقه های نجات به اندازه ی همه ی سرنشینان است. کابین تایتانیک جدید همان طراحی کشتی قبلی را خواهد داشت و اثاثیه، طراحی داخلی و عناصر لوکس آن هم به همان شکل خواهد بود. تایتانیک دو حتی همان طبقه بندی مسافرین به سه دسته ی اول، دوم و سوم را خواهد داشت.

انتظار می رود قیمت بلیت تایتانیک جدید به میزان چشمگیری کمتر از کشتی قبلی باشد. قیمت بلیت های تایتانیک اصلی معادل ۱۰۰ هزار دلار امروز بود. گرچه قیمت بلیت های تایتانیک جدید هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما می تواند به ۳۵۰ تا ۹۰۰ دلار برسد.

تاریخ راه اندازی کشتی اعلام شده

از قرار معلوم ساخت کشتی تایتانیک دو در حال حاضر طبق برنامه در حال انجام است و پیش بینی شده کشتی در سال ۲۰۲۲ آغاز به کار کند، گرچه تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

شرکت بلو استار لاین هم به تازگی در صفحه ی فیسبوک خود خطاب به دنبال کنندگانش نوشته: «چند وقت دیگر همین امسال خبرهای بیشتری از تایتانیک خواهیم داد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر گوش بزنگ باشید.»

 

بیشتر بخوانید:

تایتانیک اگر حالا غرق می شد چه اتفاقی می افتاد؟

۱۸ حقیقت جالب و خواندنی درباره فیلم به یاد ماندنی تایتانیک

۱۶ حقیقت کمتر شنیده شده درباره کشتی تایتانیک که رازهای جالبی را درباره آن فاش می سازند

منبع: brightside
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود