پادشاهی انگلیس به زودی برچیده می شود!

پادشاهی انگلیس به زودی برچیده می شود!

هیلاری منتل، رمان نویس انگلیسی، مدعی شده تنها دو نسل تا پایان نظام پادشاهی انگلیس باقی مانده و بنابراین پرنس جورج، پسر بزرگ پرنس ویلیام هرگز طعم پادشاه شدن را نخواهد چشید.

این نویسنده ی ۶۹ ساله در مصاحبه ی جدیدی گفته اینکه ملکه الیزابت ۹۵ ساله و ولیعهدش، پرنس چارلز خود را وقف کشورشان کرده اند تحسین می کند اما فکر نمی کند که حکومت شان پابرجا بماند.

منتل در گفتگو با تایمز مدعی شد: «در دنیای امروز که مردم به خاندان سلطنتی به چشم سلبریتی نگاه می کنند سخت می شود تفکری که پشت نظام پادشاهی وجود دارد را درک کرد.»

او در عین حال گفت معتقد است که پرنس چارلز و ملکه کار خود را به همان خوبی و به همان میزان جدیتی انجام می دهند که احتمالاً هر کس دیگری می توانست.

او درباره ی پرنس چارلز گفت: «او مرد بسیار عمیقی است و مطمئنم درباره ی وظیفه ی خود و اینکه هنوز چه معنایی دارد فکر می کند، گرچه در دنیایی مدرن پادشاه خواهد شد.»

«پادشاهی برای گذشته های خیلی دور است و قداست ایجاد می کند.»

اما وقتی از منتل سؤال شد که از عمر نظام پادشاهی انگلیس چقدر باقیمانده گفت طبق محاسبات خودش، تنها به اندازه ی دو نسل.

اگر حق با منتل باشد، این بدان معنی است که پرنس چارلز و پسرش پرنس ویلیام به تاج و تخت خواهند رسید اما پرنس جورج ۸ ساله هرگز پادشاه نخواهد شد.

هیلاری منتل اولین زنی است که جایزه ی ادبی معتبر بوکر را دریافت کرده است.

پیش تر در سال جاری میلادی یک نویسنده ی حوزه ی مسائل خاندان سلطنتی مدعی شد پرنس ویلیام و کیت میدلتون حوالی تولد هفت سالگی پرنس جورج با او درباره ی وظیفه ی آینده اش به عنوان پادشاه انگلیس صحبت کردند.

دوک و دوشس پیش از آن صحبتی درباره ی زندگی و وظایف آینده ی بزرگ ترین پسرشان نکرده بودند تا او بتواند در فضایی عادی رشد کند.

رابرت لیسی، نویسنده ی حوزه ی مسائل خاندان سلطنتی در فصل جدید کتاب به روز شده ی خود به نام «جنگ برادران» (Battle of Brothers) که روز گذشته منتشر شد، گفته کیت و ویلیام هر دو می خواستند این موضوع را در یک موقعیت کنترل شده به انتخاب خودشان مطرح کنند.

کمی پیش از صحبت های منتل، منشی سابق پرنس ویلیام و کیت میدلتون اظهار کرد این زوج از یک تعادل کامل برای هدایت پادشاهی مدرن انگلیس برخوردارند.

دوک و دوشس کمبریج که هر دو ۳۸ سال سن دارند، در حال حاضر در خانه ی لندن خود یعنی کاخ کنزینگتون زندگی می کنند چون فرزندان شان، پرنس جورج ۸ ساله، پرنسس شارلوت ۶ ساله و پرنس لویی ۳ ساله به مدرسه و مهدکودک خود در پایتخت انگلیس بازگشته اند.

نزدیکان خاندان سلطنتی انگلیس حالا می گویند محبوبیت این زوج از متفاوت بودن گذشته ی آن ها ناشی می شود و این زوج قصد دارند وظیفه ی سنتی ای که بعدها به عنوان فرمانروایان انگلیس بر دوش شان گذاشته خواهد شد را با رویکرد کاملاً مدرنی که نسبت به پرورش فرزندان خود دارند ترکیب کنند.

جیمی لوتر-پینکرتون، منشی خصوصی سابق کمبریج ها به نشریه ی پیپل گفت: «پرنس ویلیام می داند که خاندان سلطنتی حالا چه موقعیتی دارد و تحولات آن را می بیند.»

«دوشس هم این آگاهی واقع گرایانه را از خانواده ی محجوب و متواضعی که در آن بزرگ شده دارد.»

اندرو لونی، نویسنده ی حوزه ی مسائل خاندان سلطنتی انگلیس هم مدعی شده این زوج به خاطر محبوبیت شان جایگاه بالاتری در خاندان سلطنتی پیدا کرده اند.

اندرو به وبسایت اکسپرس گفته «در حالی که ملکه عقب ایستاده، دوک و دوشس ساسکس به جلو قدم برمی دارند.»

او همچنین گفت: «ویلیام و کیت که بسیار محبوب به نظر می رسند، دارند در جایگاهی قرار می گیرند که چارلز و کامیلا بودند.»

«چون تقریباً محبوب تر از چارلز و کامیلا هستند، احتمالاً جایگاه بالاتری پیدا کرده اند.»

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • . شهریور ۲۳, ۱۴۰۰

    فرقی به حال ما نمی کنه

  • زارتان آبان ۱۱, ۱۴۰۱

    اون نویسنده …خورد با شما که با یک شکل عوامفریب دارید این سایت را در راستای سیاستهای حکومت فاسد ایران اداره می کنید. نظام پادشاهی به کوری چشم بدخواهان حالا حالاها پابرجاست. برای نسلهای متمادی…