نقطه جی زنان کجاست ؟ “نقطه جی” محرک جنسی در زنان اصلا وجود ندارد!

نقطه جی زنان کجاست ؟ “نقطه جی” محرک جنسی در زنان اصلا وجود ندارد!

نقطه جی زنان کجاست ؟ آیا اصلا وجود دارد؟ دانشمندان نیز نمی‌توانند نقطه G را پیدا کنند! کارشناسان اذعان می‌کنند هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند این ناحیه تحریک‌کننده جنسی در زنان وجود دارد و آنها را به ارگاسم قوی می‌رساند.

به گفته محققان ، “نقطه G” واقعاً وجود ندارد.

دانشمندان پرتغالی شواهد موجود در منطقه صعب الوصول را بررسی کردند ، که گفته می شود هنگام تحریک زنان به ارگاسم قوی می رسد.

بسیاری از مطالعات قبلی با وجود آن موافق بودند ، اما متخصصان این مطالعه جدید نتوانستند محل ، اندازه یا ماهیت آن را مشخص کنند.

این تیم در مجله پزشکی جنسی می نویسند: «بنابراین ، ما باید نتیجه بگیریم که وجود آن هنوز باید به صورت علمی اثبات شود.»

نقطه جی زنان کجاست ؟

محققان نقطه G را مانند آتلانتیس توصیف کردند ، شهری افسانه ای که توسط افلاطون فیلسوف یونانی نوشته شده است. نقطه G ، که تصور می شود یک منطقه فرساینده در دیواره واژن است ، از قرن ۱۱ در ادبیات مورد بحث قرار گرفته است. اما علیرغم استقبال گسترده ، سیل مطالعاتی در چند دهه گذشته نتوانسته است وجود آن را مشخص کند. محققان قبلاً شواهد آناتومیکی یک نقطه G را “کمیاب ، ناکافی و ضعیف” توصیف کرده اند. اما دیگران ادعا کرده اند که چنین یافته هایی “عدم احترام به آنچه زنان می گویند” را نشان می دهد ، زیرا اکثریت در یک سری مطالعات گزارش کرده اند که دارای نقطه G هستند.

محققان در پرتغال به این نتیجه رسیدند که پاسخ به اینکه آیا نقطه G دست نیافتنی وجود دارد ، بر اساس تحقیقاتی که قبلاً انجام شده است ، نمی تواند به طور قطعی پاسخ داده شود. بنابراین، به نظر می رسد نقطه G ناحیه ای در عرض چند سانتی متر در دیواره پشت واژن باشد.

زنان معتقدند هست، محققان می‌گویند نیست!

پزشکان ۳۲ مطالعه در پنج بیمارستان در پرتغال و یکی در ایتالیا انجام دادند و اطلاعات مربوط به دهه ۱۹۸۰ را بررسی کردند تا مشخص شود آیا نقطه G وجود دارد یا خیر. معیارهای شناسایی منطقه جی بین مطالعات متفاوت بود ، اما می تواند شامل یک منطقه حساس تر و برآمدگی یا تورم بر اثر تحریک باشد. اکثر زنانی که در شش مطالعه پرسشنامه شرکت کردند (۶۲.۹ درصد) ادعا کردند که دارای نقطه G هستند و تقریبا سه چهارم (۷۲.۶ درصد) معتقد بودند که با ارگاسم مرتبط است.

محققان گفتند این یافته ها “به وضوح نشان می دهد” اکثر زنان معتقدند که نقطه جی وجود دارد ، اما “این اعتقاد ممکن است با فرض کنونی مبنی بر وجود آن مغرضانه باشد”.

نقطه G در میان اکثریت ۱۸۴۲ زن (۵۵.۴ درصد) که در هفت مطالعه بالینی شرکت کرده بودند ، شناسایی شد که شامل تحریک دستی شرکت کنندگان یا استفاده از ویبراتور بود. اما در میان این هفت مقاله ، نتایج متفاوتی وجود داشت. در دو مطالعه در بین همه زنان و در دو پروژه مشابه دیگر، در هیچ یک از زنان شناسایی نشد. و حتی در بین ۹ مطالعه تصویربرداری پزشکی، که از طریق سونوگرافی یا اسکن MRI تصاویر دقیق از داخل بدن تهیه می کنند، نتایج متناقضی وجود داشت.

در مورد جی اسپات یا نقطه جی چه می دانیم؟

نقطه جی یا G-SPOT موضوعی داغ است که پزشکان نمی توانند در مورد سوالات کلیدی در مورد این منطقه حساس تحریک‌کننده حس جنسی به توافق برسند.

این ناحیه تحریک‌کننده به نام ارنست گروفنبرگ ، متخصص زنان آلمانی ، که اولین بار وجود یک شبکه متراکم از انتهای عصبی را در دهه ۱۹۵۰ پیشنهاد کرد ، نامگذاری شد.

اصطلاح نقطه G توسط متخصصین روابط جنسی آمریکا در دهه ۱۹۸۰ مطرح شد و به سرعت محبوبیت پیدا کرد. اما محل دقیق آن – و طبیعت – مورد بحث‌های ناتمامی بوده است.

مطالعات اخیر محققان در سراسر جهان تا آنجا پیش رفته است که می گویند “به عنوان یک ساختار آناتومیکی وجود ندارد”.

یک نقطه آناتومیک یا روانی؟!

یک فرضیه این است که نقطه G به طور کلی یک چیز فیزیکی جدا نیست ، بلکه فقط یک قسمت داخلی عمیق کلیتوریس است که در طول رابطه جنسی تحریک می شود.

در ۹ مطالعه آناتومیکی جداگانه ، یکی از نویسندگان ادعا کرد که می تواند به طور سیستماتیک نقطه G را شناسایی کند ، در حالی که گروهی دیگر آن را اصلاً پیدا نکرده اند.

یک مطالعه عصبی-فیزیولوژیکی فعالیت الکتریکی واژن را از طریق ابزارهای تخصصی مورد ارزیابی قرار داد و دریافت که در پاسخ به فشار افزایش می یابد و نشان می دهد که منطقه مرموز به نوعی وجود داشته است.

دکتر پدرو ویرا باپتیستا ، متخصص زنان در بیمارستان لوسیاداس در پورتو ، و همکارانش خاطرنشان کردند که در بین مطالعات جانبداری وجود دارد؛ مثلا برخی از آنها فقط خانم‌هایی هستند که فقط تلاش می‌کنند به ارگاسم برسند یا یک محقق به طور دستی فرد شرکت‌کننده را تحریک می کند که در این موارد، احتمال واکنش جنسی زنان را کمتر می کند.

طبق این تحقیقات این طور به نظر می رسد که نقطه G وجود دارد ، اما هیچ توافقی در مورد مکان و اندازه آن وجود نداشت. تیم نتیجه گرفت که بنابراین وجود آن را “اثبات نشده” بنامد.

محققان می گویند: «جنسیت زنان ، از جمله ارگاسم ، بسیار پیچیده تر از یک فرمول ساده شامل هورمون ها ، جنبه های روانی ، فرهنگ ، دین ، آناتومی و تجربه قبلی است. اکثر مطالعاتی که تاکنون در مورد نقطه جی منتشر شده است به نفع وجود آن است ، اما حتی بین این موارد اختلاف نظر وجود دارد. »

سوالات بی انتها و بی جواب

سوالات بی پاسخ باقی می ماند: آیا وجود دارد؟ اگر چنین است ، کجا واقع شده است ، اندازه آن چیست ، ماهیت بافتی آن چیست ، نقش آن در جنسیت زنان چیست ، آیا با انزال زن ارتباط دارد؟

به گفته پزشکان ، فشار بر زنان در داشتن نقطه G وجود دارد و تلاش برای یافتن آن ممکن است منجر به احساس “ناکافی یا غیر طبیعی” شدن آنها شود.

آنها افزودند: «از سوی دیگر ، اگر واقعاً وجود داشته باشد ، نادیده گرفتن آن ممکن است مساوی با نفی راه زنان برای تجربه های لذت بخش باشد. کلیتوریس هنوز یک قاره ناشناخته است ، اما نقطه G ممکن است فقط آتلانتیس دیگری باشد!»

محققان می گویند مطالعات بیشتری مورد نیاز است که شامل نظرات زنان و “مطالعات تحریکی” زنان در سنین مختلف و گروه های قومی می شود. این امر پس از آن صورت می گیرد که یک تیم پزشکی در استانبول سال گذشته به این نتیجه رسیدند که شواهد برای نقطه جی “کمیاب ، ناکافی و ضعیف” است.

آنها ۱۷ زن میانسال را مورد بررسی قرار دادند و هیچ شواهدی از چنین نقطه ای پیدا نکردند ، اما در عوض متوجه “توزیع نسبتاً مساوی” اعصاب شدند.

و مطالعه روی ۱۸۰۰ دوقلوهای زن توسط کینگ کالج لندن در سال ۲۰۱۰ به این نتیجه رسیده بود که هیچ مدرکی مبنی بر وجود نقطه G وجود ندارد.

ارتباط غذا یا فعالیت بدنی روی نقطه جی

پروفسور تیم اسپکتور ، اپیدمیولوژیستی که این تحقیق را تألیف کرده، در حال حاضر مشهورترین نویسنده اصلی ZOE است و اطلاعات مربوط به شیوع و علائم بیماری کووید را ثبت می کند. او در آن زمان گفت: «زنان ممکن است استدلال کنند که داشتن نقطه جی به دلیل رژیم غذایی یا ورزش است اما در واقع یافتن ویژگی های واقعی عملاً غیرممکن است. این بزرگترین مطالعه ای است که تاکنون انجام شده است و به طور قاطع نشان می دهد که ایده نقطه G ذهنی است. »

اما این یافته ها واکنش منفی کارشناسان در فرانسه را برانگیخت زیرا آنها ادعا کردند این یافته ها “عدم احترام به آنچه زنان می گویند” را نشان می دهد و آن را “تمامیت خواه” نامیدند.

به عقیده دکتر ویرا باپتیستا، تعیین نقطه G بسیار دشوار است زیرا “به احتمال زیاد به دلیل عدم وجود” آن است. وی گفت: «به احتمال زیاد برخی از زنان حساسیت بیشتری در دیواره قدامی واژن دارند ، زیرا بسیار نزدیک به کلیتوریس است. ما باید قبل از حدس و گمان در مورد نقطه G و سایر نقاط “جدید” که همچنان اضافه می شوند ، بیشتر در درک کلیتوریس تمرکز کنیم! برخی از افراد وجود نقطه G را به عنوان یک عقیده تعصب آمیز فرض کردند و وقتی این اتفاق می افتد ، به راحتی نمی توان با آن مخالفت کرد.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

ویژگی های حیرت انگیز بدن انسان که از آن ها بی خبرید

۱۰ نقطه خاص از بدن که سن واقعی شما را لو می دهند

رابطه جنسی و بیماری : این ۱۶ بیماری‌ و مشکل جسمی مخرب رابطه جنسی اند

بهداشت بعد از رابطه جنسی ؛ بعد از نزدیکی، کدام کارها را باید (و نباید) انجام دهید؟

علت دردناک بودن رابطه جنسی در زنان و مردان چیست؟

چرا در ازدواج های طولانی مدتی رابطه جنسی کمرنگ می شود؟

۱۵ فایده اعجاب انگیز رابطه جنسی در زیبایی همسران

چرخه پاسخ جنسی در بدن : در طول رابطه جنسی ، چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد؟

جذابیت جنسی مردان ؛ ابهامات و تصورات درست یا غلط آقایان در مورد رابطه جنسی

کالری سوزی به کمک رابطه جنسی و عشق بازی با همسرتان ؛ چقدر کالری می‌سوزانید؟

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود