توئیت ایلان ماسک باعث رشد ۱,۰۰۰ درصدی رمز ارز گمنام شیبا فلوکی شد

توئیت ایلان ماسک باعث رشد ۱,۰۰۰ درصدی رمز ارز گمنام شیبا فلوکی شد

بار دیگر ایلان ماسک با یک توئیت باعث تغییر قیمت شدید یک رمز ارز شد: این بار «شیبا فلوکی» (Shiba Floki). به گزارش NDTV، به لطف توئیت بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس، ارزهای دیجیتالی نظیر دوج کوین و چندین توکن بی‌نام و نشان افزایش قیمت شدیدی را در ۲۴ ساعت گذشته تجربه کردند.

خوب، ماسک چطور این کار را کرد؟ تنها کاری که ماسک کرد این بود که عکسی از سگ جدیدش را، که توله سگی از نژاد شیبا اینو است، به اشتراک بگذارد. در این عکس، سگ با آرامش خوابیده و خبر از موج‌های قیمتی که عکسش در دنیای رمز ارز ایجاد کرده ندارد. همراه این عکس، ایلان ماسکِ میلیاردر در کپشن چنین نوشته: «فلوکی آمد.» خیلی زود توئیت ماسک به شدت پربازدید شد. و چیزی نگذشت که این توئیت باعث تاثیرات ملموسی در افزایش قیمت ارزهای دیجیتالی شد که اسم‌هایی شبیه اسم آن سگ دارند.

شیبا فلوکی
«فلوکی آمد.»

برنده‌ی این بازی از میان ارزهای با نام‌های متشابه، رمز ارز شیبا فلوکی بود که با افزایش قیمت ۹۵۸.۰۹ درصدی ظرف ۲۴ ساعت از انتشار توئیت، رکورد زد. در حال حاضر، این ارز دیجیتال شاهد افزایش قیمت ۶۴۸.۳۹ درصدی است.

رمز ارزهای دیگر نظیر فلوکی اینو (Floki Inu) در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹.۰۸ درصد افزایش داشتند در حالی که فلوکی شیبا (Floki Shiba) در همین بازه‌ی زمانی ۲۳.۴۶ درصد رشد داشته است. این افزایش قیمت در ارزهایی مثل سوپر فلوکی (Super Floki) هم دیده می‌شد.

به همین ترتیب، پس از توئیت ماسک، کوینِ فلوکی با ۲۵۰ درصد افزایش بالاترین قیمت تاریخی خود را تجربه کرد. جای تعجب نبود که تصویر سگ شیبا اینو، بر دوج کوین (Dogecoin) هم تاثیر بگذارد. دوج کوین در سال ۲۰۱۳ توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر به عنوان یک جوک ساخته شد و در نمادش از عکس سگ شیبا اینو استفاده می‌کند.

شیبا فلوکی
دوج کوین

به لطف حمایت ایلان ماسک، دوج کوین خیلی زود به محبوبیت عظیمی دست یافت. بعد از توئیت اخیر هم دوج کوین شاهد رشد ۰.۳۶ درصدی بود. به همین ترتیب، رمز ارز دیگری که دوج کوین الهام‌بخش آن بوده، یعنی بیبی دوج کوین (Baby Doge Coin) در ۲۴ ساعت اخیر رشد ۴۵.۳ درصدی را تجربه کرد.

این اولین باری نیست که توئیت‌های ماسک باعث افزایش قیمت ارزهای الهام‌گرفته از شیبا اینو یا فلوکی می‌شود. چند ماه پیش نیز وقتی ماسک اعلام کرد که قصد دارد اسم حیوان سگش را «فلوکی» بگذارد، شیبا اینو رشد ۱۶ درصدی قیمت را تجربه کرد.

شیبا فلوکی
«اسم سگ شیبا اینوی من “فلوکی” خواهد بود.»

نظرات ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی و توئیت‌هایش در گذشته به تغییر مسیر برخی رمز ارزها منجر شده است. حالا نگاه‌ها به رمز ارزهایی با تم فلوکی است و باید دید این رمز ارزها محبوبیت دوج کوین را پیدا می‌کنند یا همین یک بار، اولین و آخرین رشد محبوبیت‌شان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

میلیونر شدن دو برادر بعد از چند صد دلار سرمایه گذاری روی رمز ارز شیبا اینو کوین

ایلان ماسک اعتراف کرد: «به سندرم آسپرگر مبتلا هستم»

منبع: NDTV
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود