ابراهیم تاتلیس: «من عاشق ایرانم» + ویدیو

ابراهیم تاتلیس: «من عاشق ایرانم» + ویدیو

ابراهیم تاتلیسس (که در ایران او را به نام ابراهیم تاتلیس می شناسند) خواننده ی سرشناس ترکیه ای پس از ۱۲ سال برای اولین بار در محل کنسرت های فضای باز «کوروچشمه» در استانبول بر روی سن رفت. تاتلیس در این کنسرت که گاه با لحظاتی احساسی همراه بود، قطعه های معروفش نظیر «کارا اوزوم حبه سی»، «ببییم» و «هایدی سویله» را اجرا کرد.

این خواننده ترک زبان که طرفدارانش او را امپراتور صدا می زنند، گفت: «تا زمانی که توان دارم، خواهم خواند.» وی در خلال اجرا خطاب به هوادارن ایرانی اش که در کنسرت او شرکت کرده بودند، گفت: «من عاشق ایران. من عاشق آذربایجان.»

ابراهیم تاتلیس

ابراهیم تاتلیس در سال ۱۹۵۲ از پدری عرب و مادری کرد در ترکیه به دنیا آمد. وی علاوه بر ترکی، به عربی و کردی نیز تسط دارد و هر از گاهی به این دو زبان نیز ترانه اجرا کرده است. او را در ترکیه با نام «ایبو» هم می شناسند و به همین خاطر برنامه ی تلویزیونی اش «ایبو شو» نام دارد.

ابرهیم تاتلیس کار خوانندگی را از آوازخوانی در کازینوهای آنکارا و آدانا شروع کرد و کم کم با استعدادی که از خود نشان داد به پیشرفت قابل توجهی دست یافت و نهایتا اولین آلبوم خود را با نام «کفش پاهایش» به صورت صفحه ی گرامافون منتشر کرد.

ابراهیم تاتلیس

ابراهیم تاتلیس در ۱۳ مارس ۲۰۱۱ میلادی در استانبول مورد ترور قرار گرفت و به سر او گلوله خورد ولی به لطف جراحی به موقع توانست زنده بماند.

از آن به بعد به خاطر مشکلات جسمانی سال ها از اجرا بر روی صحنه ها دور مانده و حتی برنامه تلویزیونی اش نیز متوقف شده بود. او اما در ماه های پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی دومرتبه برنامه تلویزیونی اش را شروع کرد. و حالا نیز پس از سال ها به صورت زنده در مقابل هوادارانش بر روی صحنه رفته است.

بیشتر بخوانید:

کنسرت ابراهیم تاتلیس بعد از ۱۲ سال ؛ بازگشت به صحنه

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود