الهام چرخنده خطاب به منتقدانش: الهی به دردم دچار شید! + ویدئو

الهام چرخنده خطاب به منتقدانش: الهی به دردم دچار شید! + ویدئو

الهام چرخنده ، بازیگر ایرانی که تحول و محجبه شدن ناگهانی اش حاشیه های زیادی برایش رقم زد، در پستی اینستاگرامی از سختی هایی نوشت که پس از این تغییر متحمل شد.

او در این پست اینستاگرامی نوشت:

سلام

تا انتها بخون

سال نود و شش بود و اوج بیماری بنده.. وزنم به دلیل استفاده از داروها بالا رفته بود و هر روز از فردا هیچ خبری نداشتم و مدام بستری در بیمارستان و آی سیو…

تنها عنصری که انگیزه زندگی زمینی بود، نفس کشیدن در هوای نجف و کربلا بود و بس. از هر طرف تیری سمتم روانه بود.. ذهنم پر از سوال و بی‌جواب، تسلیم بودم به رضای پروردگار.. تازه از مصاحبه با رشیدپور می‌گذشت که بیشتر شبیه محاکمه بود تا مصاحبه. هزار جور تهمت و تهدید و فشار.. تقریباً تمام این هشت سال در حصر بودم.. دیگه از همه جا فیلتر شده بودم. حتی برنامه‌های تلویزیونی هم اسمم رو قلم می‌گرفتند.. حرفای زیادی در قلب بود و حسرت اینکه در رسانه نمی‌تونستم به دختران و خواهران سرزمینم بگم. از اینکه چه شد.. از ادیان مختلف بگم و تجربه‌ها و دینی که تزریقی نبود و تحقیقی از خاطرات جهان زیبای ورزش تا سینما و موسیقی و بعد هم…

هرگز نشد، نگذاشتند..

با برنامه جلو می‌رفتند.. هر روز صبح یک خبر جدید و یک حمله در دستگاه کارشون بود..

تا تهمت قرارداد میلیاردی و پیشنهاد پول و خونه برای حجاب کردن پیش رفتن..

سکولارها بیشتر باور کردن تا اینوری‌ها..

بین واژه شک و شوک در مسیر پر از مین همه چشم امیدم به خانم بی‌بی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بود و نفس کشیدن در جوار حرم مطهر کشتی نجات.. و هر چه شد فقط یک جمله در ذهن می‌پیچید..

* ما رایَتُ اِلا جَمیلا *

این ویدئو در دانشگاهی درست فردای روزی که از کربلا برگشتم ضبط شد.. و به لطف خداوند و نگاه اهل بیت علیهم‌السلام وایرال شد.. خیلی‌ها بعد دیدنش برام نوشتن و خیلی‌ها رو بعدش دیدم که فهمیدم دعام الحمدالله کار ساز شده..

اینجا فقط خودم یادمه، به سختی رو پا ایستاده بودم و قلبم داشت از سینه بیرون میزد.. یادمه وقتی مادرم اولین بار دیدند این ویدئو رو گفتند: مادر انگار شهید شدی! بعد دو بار یه دعایی کردند.. با اشک..

که الهی به حق زینب این بارم دعاتون بگیره مادر..

الهی ارزقنی شهادت…

الهام چرخنده متولد ۱۳۵۷ در کاشان است.

او فعالیت بازیگری خود را در سال ۷۵ با بازی در فیلم سینمایی عروسی مهتاب به کارگردانی خسرو ملکان آغاز کرد.

چرخنده علاوه بر بازیگری، مستندسازی را هم تجربه کرده و سابقه ی فعالیت به عنوان ترانه سرا و خواننده را هم دارد. او یک آلبوم موسیقی هم ضبط کرده است.

او و همسر سابقش، فرشید نوابی در دهه ی ۸۰ مجری برنامه ای به نام «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره ای مهاجر بودند که برنامه ای به سبک امریکن آیدل بود.

الهام چرخنده و همسر سابقش، فرشید نوابی

الهام چرخنده اما بیش از فعالیت هنری اش، با تغییر یکباره ی عقاید مذهبی و اظهارنظرهای جنجالی اش پس از این تغییر شناخته می شود.

الهام چرخنده در سال ۹۲ چادری شدن خود را اعلام کرد و به گفته ی خود وی او با حکمی از سوی رهبر انقلاب سفیر حجاب و عفاف شد.

الهام چرخنده در سال ۹۳ به همراه جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به عیادت رهبر انقلاب رفت که پس از انجام عمل جراحی دست در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بودند. در این دیدار چرخنده انگشتری را به رهبر انقلاب هدیه کرد و گفت: «من از زمانی که حجاب چادر را انتخاب کردم، آرزو داشتم آیت الله خامنه ای را ببینم.خدا را شاکرم که توفیق زیارت ایشان را نصیب من کرد. من با دیدن ایشان روزی خودم را تا آخر عمر گرفتم. من پس از چادری‌شدن در حرم حضرت معصومه(س) دو انگشتر هدیه گرفتم. یکی از این دو انگشتر مردانه بود که از سوی حرم حضرت سیدالشهداء(ع) به من اهدا شد و من هم، روز گذشته این انگشتر را به نیت شفا و به نیت اینکه سایه ایشان روی سر ما باشد، با تمام وجود به رهبر انقلاب تقدیم کردم.»

چرخنده در یکی از سخنرانی‌هایش گفت دوست ندارد که در قطعهٔ هنرمندان، دفن شود. پیش از او فرج‌الله سلحشور هم چنین مطلبی را گفته بود که از دیدگاه هنرمندان توهین‌آمیز بود.

وی در مراسم اکران‌های دانشجویی جشنواره‌ی مردمی ادعا کرد که ۳،۹۰۰ نفر با کمک او حاضر به استفاده از چادر شده‌اند.

الهام چرخنده در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینه‌ی دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی و حجاب در میان جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد: جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.

چرخنده که به عنوان مجری طرح پروژه‌ی یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. برخی از هنرمندان نسبت به حضور الهام چرخنده به عنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد در این پروژه حضور نخواهند یافت.

الهام چرخنده در کنار نرگس آبیار در عیادت از رهبر انقلاب

الهام چرخنده همچنین مدعی شد پیشنهادی چند میلیاردی از سوی یک شبکه‌ی ماهواره‌ای برای بازی در نقش یک مانکن را رد کرده یا پیشنهادهایی از سوی بالیوود داشته که آن‌ها را نیز نپذیرفته. وی همچنین مدعی شد که در مقطعی که خارج از کشور بوده شانس‌های بسیاری برای برگزاری کنسرت داشته و می‌توانسته در جای خوانندگانی چون گوگوش بنشیند.

چرخنده در کنایه‌ای تند، گلشیفته فراهانی را چنان کوچک خواند که به بیان خود او «اسمش را هم در خاطر نداشت». وی در مورد او گفت که در خارج لباس‌های نامرئی می‌پوشد و در یک فیلم «افغانی» برهنه شده‌ بود.

الهام چرخنده که مدتی را با سخنرانی تبلیغاتی برای حجاب سپری می‌کرد برای سخنرانی‌ای در دانشگاه بابلسر حضور یافت. او در این سخنرانی در مورد وضعیت پوشش آنجلینا جولی طی سفری که به افغانستان داشت صحبت می‌کرد که در این میان یکی از دانشجویان از او پرسید: «شما هم آنجا بودید؟» چرخنده پاسخ داد: «نه، مامانتان بوده!» وی در ادامه گفت: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن.» وی در توجیه پاسخ خود گفت: «کسی که این‌طور می‌گوید باید این‌طور پاسخ بشنود.» الهام چرخنده اما بعدتر این مسأله را تکذیب کرد و مدعی شد ویدئوی منتشر شده از این سخنرانی تقطیع شده‌است.

الهام چرخنده در کنار خواهران منصوریان

در موردی دیگر، الهه منصوریان به همراه خواهرش شهربانو منصوریان، ورزشکاران رشته‌ی وشو، در برنامه ای در خصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده با وعده‌های مالی، شامل خانه و خودرو به اضافه‌ی صد میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آن‌ها آمد و از آن‌ها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. به گفته‌ی خواهران منصوریان آن ها به آنچه درخواست شده بود عمل کردند اما علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای عهد چرخنده نشد و چیزی دریافت نکردند و الهام چرخنده آن‌ها را «بازی» داده‌است.

الهام چرخنده در سال ۹۶ با انتشار عکس زیر در اینستاگرام خود از ازدواج مجددش خبر داد.

مهر ماه سال گذشته الهام چرخنده به همراه همسر خود که یک روحانی به نام حجت الاسلام سید محمد درویشی است در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت حضور یافت.

او همان زمان در مصاحبه ای گفت چند سالی است به همراه همسر خود در کربلا زندگی می کند. به گفته ی چرخنده، اقامت وی در کربلا به واسطه ی شغل همسرش بوده و اینگونه نیست که به عراق مهاجرت کرده باشد. او گفت در این مدت بارها به ایران آمده و باز هم خواهد آمد. چرخنده ضمن ابراز رضایت از زندگی در عراق گفت در شهر کربلا به انجام فعالیت های فرهنگی مشغول است.

الهام چرخنده در کنار همسرش حجت الاسلام سید محمد درویشی

مطالب مرتبط
۴۲ نظر

ورود

  • علی مهر ۶, ۱۴۰۰

    ملیجک

  • ممدرضا مهر ۶, ۱۴۰۰

    بدبخت فلک زده، آدم چقد باید حقیر و پست باشه تا اینجوری رفتار کنه…

    • محمدی مهر ۷, ۱۴۰۰

      حجاب کلام و فکر بالاتر حجاب طاهر است آدمی که در حق دیگران نفرین و توهین میکند هنوز نفهمیده همه‌ی ما یک روحی خدایی داریم این اظهار مادیت زیر خاک میره . تو هنوز اولین قدم انسانیت و معنویت موندی

  • ازاد مهر ۶, ۱۴۰۰

    این خبرتون سرشار از عقده،انتقام،حس بد و … بود
    گند زدید به رسالت رسانه ایتون!
    از طرفداران این سایت بودم اما بعد این کامنت دیگه نمیام چون فکر و ذکرتون شده تمجید از خاندان ملکه انگلیس!و عقده گشایی از چهره های که مثل شما فکر نمیکنن

  • ظفریان مهر ۶, ۱۴۰۰

    الهی خدا تو را از دورویی نجات بده توکه تازه چادری شدی حق نداری به کسانی که چادر رع از مادرشون ومادر بزرگاشون گرفتند درس بدی.تلبته تو بدهکاری چون اونقدر که تروج بی حجابی کردی هنوز تلافی نشد

  • داود مهر ۶, ۱۴۰۰

    فقط اینو بدون که خیلی چندشی …خوارج از تو صد برابر بهترند ..آدم دورو ریا کار

  • علی مهر ۶, ۱۴۰۰

    این زن دایم در حال چرخشه
    واقعا اسمش لیاقتش رو داره چرخنده ….
    تا فردا کجا پول بیشتری باشه و این زن اونوری بچرخه خخخخ

  • shakiba مهر ۷, ۱۴۰۰

    حالا ک ایشون چادر رو اتنخاب کردن شما هم اگ نیتتون خیره عکسای قبلشو نزارید تو سایتتون و اخباراتون.امیدوارم ک هممون از ریا و قضاوت پاک بشیم آمین

  • توحید مهر ۷, ۱۴۰۰

    شما که دعاهاتون انقدر سریع اجابت میشه و جد منه گناهکار دستتون رو گرفته پس چرا دعا و درخواست نمیکنی گرونی ریشه کن بشه و یا ریال ما جایگاه واقعی ش رو در دنیا بدست بیاره ، همه اینهایی که گفتید منخصر به خودتون بود و بدانید هر کس در آخرت بنا به اعمالش سنجیده میشه ، چه بسا کم حجابان و غیر چادری هایی که بخاطر اعمال نیک شون مستجاب الدعوه هستن و نان خیلی ها در سفره وابسته به وجود همچین انسانهایی است ، صرف چادر نشانه توجه اعئمه و اطهار نیست سیرت نیک جو. نه لباس برون

  • جهان مهر ۷, ۱۴۰۰

    چه بسا خانم مانتو پوش و کم حجابی که برای گرفتن غذای نزری به هیئت اومد و چون ساعت پخش غذا تموم شده بود به ۴ دانه برنج باقی مانده در بشقاب عزا دار که گذاشته بودیم برای شستن اکتفا کرد و اون ۴ تا دونه برنج رو برداشت و گفت از سر من هم زیادتره چون برنج نذر هیئت امام حسین ع است و تبرک ، حالا شما یه چادر سرت کردی دنبال وایر آل شدن و ترند شدن در فضای مجازی هستی ، توجه کن : ریش مهم نیست ریشه مهمه خواهر

  • الهام بچرخ ببینمت مهر ۷, ۱۴۰۰

    چه عکسایی اوووف.

  • رویا مهر ۷, ۱۴۰۰

    این خانوم توبه کردند و خداوند توبه پذیره و توبه کنندگان رو دوست داره پس روا نیست این همه توهین در حقش …. ان شالله توبه نصیب همه گناهکاران بشه

  • بانوی ایرانی مهر ۷, ۱۴۰۰

    باسلام و احترام
    در احادیث معصومین آمده که اگر شب کسی را در حال گناه دیدی حق نداری صبح با همان چشم به او نگاه کنی شاید نیمه شب توبه کرده باشد و تو اطلاع نداشته باشی
    جناب ظفریان محترم گاهی ارزش چادرکسی که با تحقیق و ایمان قلبی چادری شده از چادر مثل منی که چادر را ارثی حفظ کرده ام بالاتر است.
    لطفاً قضاوت های ندانسته را کنار بگذاریم و برای همه آرزوی عاقبت به خیری کنیم.

  • مهرداد مهر ۷, ۱۴۰۰

    خاک تو اون سرت امل عقب افتاده مریض انشالله هرچه از خدا میخوای برای مردم اول ب خودت بده .جوگیر و بیمار ?

  • محمدی مهر ۷, ۱۴۰۰

    عکسها و فیلمهای قبلی شما هست کمتر مدعی باشید و توهین کنید خدا و فقط در زمان گرفتاری میشناسی

  • ستاره مهر ۷, ۱۴۰۰

    من حجاب دوست دارم چون واقعا در حجاب احساس آرامش دارم اما نمیدونم چرا وقتی افرادی مشهور در جامعه محجب و متحول میشن باید همه جا جار بزنن؟؟ خدا داند چه درست است
    اما واقعا اگر بدون سر و صدا و بوق و کرنا محجبه بشین آرامشتان بیشتر نیست ؟اینهمه اتهام و جواب دادن نداره شما مسلمان بودید و الان دارین دستورات دین اسلام بجا میارین .

  • مهدی مهر ۷, ۱۴۰۰

    باشه الهام خانم صبر کنید منم کلی عشق حال کنم بعدا به درد شما دچار میشم

  • اشکان مهر ۷, ۱۴۰۰

    واقعا دهاتی خاک بر سری. احمق تو خودتو با گلشیفته فراهانی مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟؟ خخخخخ ….. دو رو

  • صدف مهر ۷, ۱۴۰۰

    درسته حجاب خوبه ..من خودم طرفدار حجاب هستم و عاشق پوششم هستم …
    کسایی که میان توهین میکنن و میگن عقده ای هست و….. در جوابتون باید بگم این خانوم درسته یه زمانی ترویج بی حجابی داشته و یا خیلی کارا میکرده ولی خدا خودش گفته در توبه تا لحظه مرگ بازه و خوشبحال کسی که زود از خواب غفلت بیدار بشه .. این خانوم الان متوجه شده راهش اشتباه بوده و الان یه راه دیگه رو انتخاب کرده و داره حجاب رو تبلیغ میکنه دلیل نمیشه بیاین توهین کنین…کسایی که توهین کردن بهش مطمئن باشید یه جاهایی احساس کمبود دارن چون تا کسی عقده ای نباشه رفتار خوب کسی رو مورد انتقاد بیخودی قرار نمیده .. یه نگاه به قرآن احادیث و روایات درمورد توبه و بازگشت بکنید متوجه میشید .. شماها همه پاکین؟همتون معصومین؟همتون راه درست میرین؟ نه والا همه اشتباه داریم منم اشتباه دارم پاک نیستم مهم اینه زود متوجه بشیم و
    برگردیم..
    جسارت نکردم دوستان منم فقط نظرمو گفتم ..موفق باشید?

  • گمنام مهر ۷, ۱۴۰۰

    دیگران رو قضاوت کردن کار خیلی سختیه….دعا کنید عاقبت بخیر شیم…

  • فضیلت مهر ۷, ۱۴۰۰

    به تو چه به من چه

  • پ مهر ۷, ۱۴۰۰

    حالا اگه لخت گلشیفته جوووون رو در حال …. میذاشتم،میومدید میگفتید: وااا! ب. شما چهههه دوست داره اینجوری زندگی کنه! لطفا دخالت نکنید!! گلیشیفته جون راهت پر طرفدار! برو جلوووو و ب کشی اهمیت نده!

  • محمد مهر ۷, ۱۴۰۰

    اخه ….. پیش خودت چی فکردی .توهم زدی خیلی معروفی
    سلبریتی مردم انقدر خاطرت رومیخوان که کولی خاطر خرش رونمیخواد برو گمشو دیدی توهنروهنرمندی پخی نمیشی گفتی نون دستماله زدی توکارچادر مردم انقدرخودشون گرفتاری دارن که به تو برسه شب شده این سایتها هم که خبرایی مثل تو رو میذارن از بیخبریشونه که چرت و پرت میذارن

  • داداش شما مهر ۷, ۱۴۰۰

    نگران نباش خواهرم واگذار همه کسانی که به شما وبچه هات بی احترامی می‌کنند به ابوالفضل خدا جوابشان بده شما متوسل شو به حضرت علی و زهرا ?

  • فرهاد مهر ۷, ۱۴۰۰

    باسلام.کاملا روشن ک بعضی از دوستان ازسرکینه وغرض دارن نظر میدن،خانم چرخنده محجبه شدنتون رو تبریک میگیم.امیدواریم هرجاهستی دلت شاد باشه.ادم نماهایی ک از گذشته خانم چرخنده میگن ظاهراً نسبت ب گذشته خودشون فراموشی گرفتن.

  • فرهاد مهر ۷, ۱۴۰۰

    عالی بود.

  • سعید مهر ۷, ۱۴۰۰

    اینم با این تزویر خودشو مسخره کرده اگه واقعا اینان قوی داری دیگه به مردم چه فقط داری به رخ مردم نی کشی بعدش هم شما بهتر بری به خانه داری و وظایف شوهر داری برسی

  • مهدی اسماعیلی مهر ۷, ۱۴۰۰

    هر کی هرطور خواست میتونه تیپ بزنه. فقط با ادب باشه، رو مخ بقیه راه نره.ولی در کل حکومت آسیبهای جدی، درونی و گاهی جبران ناپذیر به مَردم شریف زده. با تبلیغ و گسترش یک فرقه و مکتب این آسیب بیشتر هم داره میشه.

  • زهرا مهر ۷, ۱۴۰۰

    چرا نمیتونید هضم کنید که کسی اعتقاداتش یا شیوه زندگیش تغییر پیدا کنه؟ مگر چادر پوشیدن چه اشکالی داره؟ خیلیها شیوه زندگیشون بعد از سالها عمر تغییر کرده پس چرا اینقدر به این بنده خدا گیر میدید؟ از خدا بترسید، چون داور اصلی زندگی همه ما خداوند خواهد بود

  • حیدر مهر ۷, ۱۴۰۰

    خانم چرخنده عقاید هرکس محترمه .زندگی شخصی شما هم ربطی به کسی نداره .اینکه یک سری ادم بی حجابی و یک سری دیگر حجاب را نقد میکنند. عین دیکتاتوری هستند .و این دو گروه فرقی باهم ندارند.
    هردو نظر خودشون را قبول دارند.
    اما سو استفاده از حجاب یا بلعکس از بی حجابی صد درصد قابل نقد است .. شما هم از بدحجابی و هم از حجاب متاسفانه استفاده ابزاری کردید . نفرین و دعای شما هم نمیتونه چیزی را تغییر بدهد .سو تفاهم نشود خیلی از رقاصه هتی طاقوت بعد از انقلاب توبه کردند و محجه شدند اما بخشوده نشدند

  • فرامرز مهر ۸, ۱۴۰۰

    وقتی یه خانم هنرپیشه میره خارج و لخت میشه و توی بغل مردان غریبه میرود، زندگی خصوصی اش هست و کسی حق نداره حرف بزنه
    اما اگر مثل خانم چرخنده به ذات و باطن اصلی خودش برگشت ، هزار جور فحش و ناسزا بهش میگن.

    • رسام مهر ۸, ۱۴۰۰

      هیچ کس با عقیده شخصی این خانم کاری نداره و نباید هم کار داسته باشه. هرکسی اگر دوست داره می تونه تبلیغ حجاب یا بی حجابی کنه. ولی وقتی خودش رو میچسبونه به افراد و عقاید سیاسی خاصی که خیلی از مردم ازش نفرت دارند انتظار نداشته باشه مردم چیزی بهش نگن. وقتی شروع میکنه تبلیغ یک فرقه سیاسی (نه صرفا ابراز عقاید مذهبی خودش) باید هم انتظار همچین برخوردی رو از طرف مردم داشته باشه.

  • زهرا مهر ۸, ۱۴۰۰

    والا ما که از۹سالگی با میل خودمون چادری بودیم و ۳۰ ساله چادری هستیم با انتخاب خودمون نه به اجبار
    در ضمن چادر حجاب برتر هستباید جوری رفتار کنید که بارقتار شما عاشق چادر بشوند نه اینکه با این حرفاتون دل خیلی ها رو از چادر سرد کنید و بگن همه ی چادری ها اینجور هستن و میخوان به زور و اجبار بقیه رو چادری کنن و یا با کساییکه چادری نیستن توهین بشه و یا بد رفتار بشه

  • م. ش مهر ۸, ۱۴۰۰

    امیدوارم راست بگه….

  • ناشناس مهر ۹, ۱۴۰۰

    چقدر پر رو و …. ابرو بقیه رو میبره. وگرنه مادر خود منم چادریه. محرم نذری میدیم . اما نیومدیم به بقیه فحش بدیم و خودمونو برتر بدونیم
    یه سری نفوذی ان اینا. مثل همون مداحا که نفوذی بودن

  • ناشناس خرداد ۱۴, ۱۴۰۱

    انسان واقعی هیچ وقت کسی رو نفرین نمی کنه

  • راست گو مرداد ۲, ۱۴۰۱

    همه نظرات خوب رو مردم به این خانم دوروی چرخان گفتند. جالب اینکه این تظاهر و تزویر نه بین چادری های واقعی جایی داره نه بین شل حجاب ها.
    کسی که نفرین میکنه هنوز بویی از دیانت نبرده.