داستان دلخراش غمگین ترین خرس قطبی جهان

داستان دلخراش غمگین ترین خرس قطبی جهان

در تصاویری دلخراش «آرتورو»، غمگین ترین خرس قطبی جهان را در حالی می بینیم که در باغ وحشی جهنمی در دمای بالای ۳۰ درجه سانتی گراد گیر افتاده است. شاید اگر به جای این باغ وحش در نواحی سردسیر شمالگان بود، حال و روزش متفاوت می بود. او سال ها مجبور بود در باغ وحشی نسبتاً گرم در آرژانتین یک زندگی سراسر غم و بیماری را سپری کند.

به گزارش Sun، مخمصه ی او توجه دوستداران حیوانات را در سرتاسر جهان به خود جلب کرده بود و بیش از نیم میلیون نفر با امضای پویشی درخواست انتقال وی به کانادا را داشتند.

غمگین ترین خرس قطبی جهان

در یکی از آخرین عکس های دلخراشی که از آرتوروی ۳۱ ساله گرفته شده بود، او در حالی دیده می شود که در باغ وحش مندوزا در گوشه ای در محوطه ی محصور خود بی‌حال افتاده است. خز بدنش که معمولاً سفید و زیبا بود، در گرمای امریکای جنوبی، پر شده از لکه هایی قهوه ای رنگ که به گفته ی کارشناسان نشان از استرس دارد.

آرتورو در آلاسکا متولد شد اما زمانی که ۸ سال داشت به باغ وحش مندوزا برده شد و با توجه به شرایط زندگی و پیرامونش تعجبی ندارد که تا این حد درمانده و غمگین به نظر می رسید. پلوسا، جفت مونث آرتورو، در سال ۲۰۱۲ از سرطان مرد و از آن به بعد بود که آرتورو افسردگی گرفت و لقب «غمگین ترین خرس قطبی جهان» را به او دادند.

غمگین ترین خرس قطبی جهان

بر خلاف آب های پهناور زیستگاه طبیعی این خرس قطبی، حوضچه ای که در محوطه ی آرتورو بود تنها نیم متر عمق داشت. کارکنان باغ وحش گاهی در حوضچه تکه های یخ می انداختند تا در هوای گرم تابستان، آبش را خنک نگه دارند.

کم کم به خاطر مشکلات گردش خون، وضعیت سلامت آرتورو رو به وخامت گذاشت. از قبل و به خاطر سن بالا آرتورو دچار ضعف شده و بینایی یک چشم و حس بویایی اش را نیز از دست داده بود. آرتورو در نهایت در سوم ژوئیه ۲۰۱۶ مرد. پس از مرگ او مقامات محلی متعهد شدند که دیگر هرگز خرس های قطبی را در شرایطی این چنین نامناسب نگهداری نکنند.

بیشتر بخوانید:

چرا هر چه می گذرد حیوانات کوچک تر می شوند؟

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • ایلیاد آبان ۳, ۱۴۰۰

    جالبه ک بچه هایی هستن ک زندگیشون خیلی غمگین تر از این خرسه. و غذایی برای خوردن هم گیرشون. نمیاد. حالا. ماها بجای اینکه به اونا. کمک کنیم میایم و از ی خرس قطبی قصه میسازیم.

    • فرزین آبان ۵, ۱۴۰۰

      امثال تو رو زیاد دیدم. هر وقت صحبت از کمک به حیوانات میشه میگین آدمها در اولویتند. صحبت از کمک به آدمهای فلان کشور میشه میگین آدمهای بهمان کشور وضعشون بدتره. صحبت از کمک به بزرگسالها میشه میگین بچه ها در اولویتند. حالا خودتون در عمل به کدوم یکی از اینها کمک کردین؟ حاضرم قسم بخورم هیچکدوم. فقط بلدین حرف مفت بزنید و کسانی رو که می خوان وضع این دنیا رو اندکی بهتر بکنند دلسرد کنید.

  • مسعود آبان ۴, ۱۴۰۰

    همخ اون بچه ها و هم این خرس مخلوقات خداوند هستند