عذرخواهی نویسنده انیمیشن «بری زنبوری» به خاطر عاشقانه شدن رابطه شخصیت های اصلی

عذرخواهی نویسنده انیمیشن «بری زنبوری» به خاطر عاشقانه شدن رابطه شخصیت های اصلی

جری ساینفلد، از نویسندگان انیمیشن کودکانه ی «بری زنبوری» (Bee Movie) که محصول سال ۲۰۰۷ است، به خاطر عاشقانه شدن رابطه ی دو شخصیت اصلی آن که یکی انسان و دیگری حیوان هستند، عذرخواهی کرد.

این کمدین ۶۷ ساله در بخشی از گفتگوی جدید خود با جیمی فالون در برنامه ی «شوی امشب» (The Tonight Show) به صحبت درباره ی این انیمیشن که از تهیه کنندگان آن هم بود، پرداخت.

رابطه ی نزدیک میان شخصیت های اصلی این فیلم که زنی گل فروش به نام ونسا بلوم (با صداپیشگی رنی زلوگر) و یک زنبور عسل به نام بری بی. بنسون (با صداپیشگی ساینفلد) هستند، همواره سؤالاتی را برای تماشاگران ایجاد کرده است.

از قرار معلوم، ساینفلد از این موضوع باخبر بود یا دست کم شوخی های اینترنتی فراوانی که درباره ی عاشقانه بودن این رابطه ساخته شده را دیده بود.

ساینفلد به فالون گفت: «من به خاطر چیزی که یک اشاره ی ظریف ناخوشایند جنسی در این فیلم به نظر می رسد، که واقعاً تعمدی هم نبود، عذرخواهی می کنم. اما بعد از انتشار فیلم بود که متوجه مناسب نبودنش برای بچه ها شدم. چون به نظر می آید که آن زنبور از آن دختر خوشش می آید.»

او در ادامه گفت: «ما واقعاً قصد مطرح کردن چنین مسأله ای را در یک فیلم کودک نداشتیم.»

تیم سازنده ی انیمیشن «بری زنبوری» پیش تر درباره ی رابطه ی عجیب میان این دو شخصیت صحبت کرده بودند.

در سال ۲۰۱۷ در دهمین سالگرد انتشار این فیلم، استیو هیکنر کارگردان آن در مصاحبه ای گفت «هرگز قرار نبود رابطه ی عاشقانه یا هر چیز دیگری شبیه به آن میان بری و ونسا وجود داشته باشد.»

هیکنر در اینباره گفت: «فقط یک رابطه ی دوستانه بود… شاید بری پیش خودش فکرهایی می کرد… ولی هیچوقت قرار نبود آنطور باشد.»

بری ماردر، از نویسندگان انیمیشن «بری زنبوری» در همین مصاحبه اذعان کرد «این فیلم ایده ی نسبتاً عجیبی برای شروع داشت».

اسپایک فرستن، دیگر نویسنده ی این فیلم هم گفت متوجه شده که تماشاگران از داستان آن «یا لذت می برند یا بدشان می آید». او تصریح کرد که هیچ رابطه عاشقانه ای بین دو شخصیت اصلی وجود ندارد و خاطر نشان کرد آن ها قصد نداشتند چنین موضوعی را برای تماشاگران کودک فیلم مطرح کنند.

فرستن ابهام موجود در رابطه ی میان ونسا و بری را به این خاطر دانست که نویسندگان هنگام نوشتن فیلمنامه به طور ناخودآگاه این دو شخصیت را از فرم فیزیکی شان جدا کرده بودند.

او گفت این دو شخصیت برای آن ها فقط بری و ونسا بودند نه یک زنبور و یک زن گل فروش، اما باید به خود یادآوری می کردند که بری یک زنبور کوچک است و چنین رابطه ای میان او و ونسا عجیب است.

منبع: insider
مطالب مرتبط
۲ نظر

ورود

  • منتقد فیلم وسریال آبان ۱۰, ۱۴۰۰

    عاشقانه نبود که!هیچ حرکت جنسی هم در این فیلم مشاهده نشد،اتفاقا فیلم جالبی بود و به بچه ها یاد می‌داد که به همزیستان و موجودات اطرافشون آزار نرسانند،درزم زمینه های طنز هم در این کارتون مشاهده می شد که سرگرم کننده بود
    این مردمم که فقط بلدن حرف در بیارن،من این فیلمو از بچگی میدیدم. به نظرم خیلی هم جالب بود سازنده محترم شما خودتو ناراحت نکن مردم یک چیزی میگن حالا خیلیاشم
    فقط به قست شوخی هست ، جدی نگیرید.
    ممنونم از شما سازنده عزیز و ممنون از سایت خبررسانی و نظررسانی تون .

  • علی آبان ۱۱, ۱۴۰۰

    تازه یادش افتاده عذر خواهی کنه??