نیسان آبی هفته آینده می‌آید ؛ سریال کمدی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی

نیسان آبی هفته آینده می‌آید ؛ سریال کمدی منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی

سریال نیسان آبی در ژانر کمدی و مایه طنز از ۲۸ مهرماه روزهای چهارشنبه ساعت ۸ صبح پخش شود.

اولین قسمت این سریال، که جدیدترین محصول از شبکه پخش خانگی فیلیمو محسوب می شود، از چهارشنبه هفته آینده منتشر خواهد شد. 

سریال کمدی «نیسان آبی» ساخته منوچهر هادی است که بعد از آثار پرمخاطب سینمایی همچون «آینه بغل»، «رحمان ۱۴۰۰» و «من سالوادور نیستم» او در در این ژانر ساخته شده است.

فیلم‌نامه «نیسان آبی» را سعید دولتخانی و سعید هوشیار بر اساس فیلمنامه سینمایی «نیسان آبی» نوشته کمیل روحانی به نگارش درآورده اند.

بازیگران سریال نیسان آبی

حسین یاری، یکتا ناصر، بهناز جعفری، مهران غفوریان، جمشید هاشم‌پور، علیرضا خمسه، سحر قریشی، گیتی قاسمی، ایمان صفا، بهشاد شریفیان، سیروس همتی، غلامرضا نیکخواه، حسام نواب صفوی، یوسف صیادی، آرش ظلی پور، صفر کشکولی، علی مهربان، نیکی میربها، سانای امیرآبادی، آرین محمودی، سبحان هادی، طاها عبداللهی، رزا بیات و بهزاد رحیم خانی، رضا بنفشه‌خواه بازیگران این سریال طنز هستند.

منوچهر هادی ؛ کارگردان سریال نیسان آبی

منوچهر هادی اخیرا با فصل دوم سریال عاشقانه یا همان گیسو و پیش از آن نیز با سریال دل حسابی غوغا به پا کرد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا سریال نیسان آبی منوچهر هادی از دو اثر قبلی این کارگردان موفق‌تر خواهد شد یا خیر.

منوچهر هادی ۲۸ مرداد سال ۵۱ در تهران به دنیا آمد. پدر منوچهر هادی درسال ۱۳۶۳ و در جنگ تحمیلی به شهادت رسید. هادی پس از دریافت دیپلم در رشته الکتروتکنیک پا به عرصه هنر گذاشت و تجربه‌هایی چون بازیگری، دستیاری کارگردان و مسئول تدارکات را از سر گذراند.

در سال ۱۳۸۵، اولین فیلمش، «تلاطم» را ساخت و در همین سال موفق شد ۴ تله فیلم دیگر با نام‌های «آخرین روز ماه»، «تصادف»، «فرصت‌های فردا» و «کوچه محجوب» را بسازد که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن‌ها را نیز عهده‌دار بوده‌است.

از جمله سوابق هنری وی می‌توان به کارگردانی فیلم‌هایی نظیر «قرنطینه»، «یکی می خواد باهات حرف بزنه»، «زندگی جای دیگری‌ست»، «کارگر ساده نیازمندیم» و همچنین سریال‌هایی نظیر «خداحافظ بچه»، «خوب، بد، زشت» و «سریال دل» اشاره کرد.

فیلمنامه سریال نیسان آبی

فیلمنامه سریال نیسان آبی در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرد و قرار بود فیلمبرداری آن از ابتدای سال ۱۴۰۰ و بعد از نوروز آغاز شود. در حال حاضر صفحه این سریال در پلتفرم فیلیمو ساخته شده و پوستر آن نیز در آنجا قرار گرفته است. طراحی پوستر این سریال با عکسی از کوروش جوان، توسط عرفان بهکار انجام شده است.

داستان سریال نیسان آبی

داستان «نیسان آبی» درباره یک راننده است که با یک نیسان کار می‌کند و وضع مالی مناسبی ندارد، اما طی اتفاقاتی ثروتمند می‌شود. شعار سریال که روی پوستر نوشته شده این است: «یا دهنده بی‌منت».

 قصه نیسان آبی با عشق جمشید آغاز می‌شود، البته نه از آن عشق‌های معمول و مرسوم؛ او عاشق نیسان آبی است و دل‌بستگی عمیقی به آن دارد. همین دل‌بستگی هم موتور محرک سریال در قسمت‌های ابتدایی است که طبیعتا بر معرفی کاراکترها و شخصیت‌ها متمرکز است. جمشید و رضا دوستانی قدیمی هستند که بخش عمده‌ای از ماجراهای سریال نیسان آبی در دنیای مشترک و مرتبط با روابط دوستانه آن‌ها شکل می‌گیرد.

جالب است بدانید که نیسان آبی در ابتدا قرار بود در قالب یک فیلم سینمایی ساخته شود و پروانه ساخت آن نیز در مرداد ماه ۱۳۹۹ به نویسندگی کمیل روحانی، تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور و کارگردانی منوچهر هادی به عنوان یک فیلم سینمایی صادر شده بود. اما سازندگان در نهایت نیسان آبی را در قالب یک سریال تولید کرده‌اند.

طبق اعلام فیلیمو، حسین یاری نقشی متفاوت از نقش‌های سال‌های اخیرش بازی کرده است؛ یک طرفدار دوآتیشه جمشید هاشم‌پور که دوست دارد شبیه او باشد. حسین یاری حضوری به‌کل متفاوت از نقش‌های سال‌های اخیر خود را در این سریال ایفا کرده و می‌تواند سکوی پرتاب مجددی برای محبوبیت مضاعف او در میان سریال‌بازها باشد.

مهران غفوریان هم بعد از کاهش وزن زیاد و شکل‌وشمایل جدید و یک نقش‌آفرینی کاملا متفاوت در سریال «قورباغه» دوباره نقش اصلی یکی کمدی خواهد بود.

اما حضور جمشید هاشم‌پور می‌تواند یکی از سورپرایزهای این سریال کمدی برای فیلم‌بازها باشد. بازیگر محبوب و ستاره چند دهه سینمای ایران که اتفاقا الگوی کاراکتر اصلی سریال نیسان آبی یعنی جمشید با بازی متفاوت حسین یاری هم هست.

چرا باید نیسون آبی را ببینیم؟

حال خوب؛ این خلاصه‌ترین دلیلی است که می‌توان در این روزهای بمباران خبرهای بد و تلخ، برای تماشای سریالی از جنس نیسان آبی ارائه کرد. سریالی که بعد از مدت‌ها طنزی متفاوت را پیش روی مخاطبان شبکه نمایش خانگی قرار خواهد داد. نیسان آبی همچون بخشی از تجربه‌های سینمایی منوچهر هادی، مبتنی‌بر طنز موقعیت است و به همین دلیل کمتر شاهد شوخی‌های کلامی که بعضاً پاشنه آشیل آثار طنز در سال‌های اخیر بوده‌‌اند، در این مجموعه هستیم.

فارغ از جنس خاص کمدی، ترکیب بازیگران اصلی نیسان آبی هم از برگ‌برنده‌های آن محسوب می‌شود، به‌خصوص حسین یاری که در این مجموعه به‌طور کامل از شمایل آشنای خود در دیگر آثار این سال‌هایش فاصله گرفته و اصلا دور از ذهن نیست که شما را هم در مواجهه اول‌،‌ شگفت‌زده کند.

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

واکنش منفی ماهسون خواننده مشهور ترک به خبر حضورش در یک سریال ایرانی

نقد سریال احضار (دو قسمت اول) ؛ ترسی از نوع ایرانی

سریال میدان سرخ ؛ سریال اکشن و پرستاره جمعه‌ها در شبکه نمایش خانگی

دستمزد سلبریتی‌های ترکیه در ازای بازی در هر قسمت از سریال

دوبلور پیشکسوت: «اوشین» ایرانی ها را خود ژاپن هم می خواست بخرد!

سریال افرا ؛ یک سریال درام اجتماعی و خانوادگی پرستاره از بهرنگ توفیقی در جمعه شب‌ها

۸ بازیگر مشهور ایرانی که خیلی زود در جوانی فوت کردند؛ از داوود اسدی تا علی برقی

موج مهاجرت خوانندگان ایرانی؛ سینا سرلک هم از ایران رفت

سه بدلکار ایرانی که سرنوشت تراژیکی داشتند: ارشا اقدسی، پیمان ابدی و محمد بزرگی

سریال خاتون و هر آنچه باید درباره آن بدانید

۱۰ نفر از مشهورترین سلبریتی های ایرانی الاصل که در هالیوود شناخته شده هستند

دیجیاتو
۲ نظر

ورود