جنجال تبلیغ پوشک ایزی لایف با چهره شفیعی کدکنی!

جنجال تبلیغ پوشک ایزی لایف با چهره شفیعی کدکنی!

یکی از برندهای مشهور پوشک بزرگسال چند روز قبل در صفحه ی اینستاگرام خود اقدام به تبلیغ با استفاده از نام چهره هایی همچون محمدرضا شفیعی کدکنی، علی نصیریان و آهو خرمند کرد.

صفحه ی اینستاگرام این برند در هایلایت استوری خود با عنوان «انگیزشی» پس از معرفی این چهره ها به تبلیغ محصولات خود پرداخته بود.

این اقدام واکنش های زیادی را به دنبال داشت و با انتقاد کاربران فضای مجازی، به ویژه هواداران محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر سرشناس مواجه شد.

گرچه یکی از شگرد‌های تبلیغاتی استفاده از چهره‌ه ای شناخته‌ شده است، اما استفاده ی نابجا و بدون رضایت شخص نتیجه ی معکوس دارد. از همین رو این اقدام برند پوشک بزرگسالان مورد توجه کاربران شبکه‌ های اجتماعی قرار گرفت و واکنش‌ های انتقادی آن‌ ها را در پی داشت.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: «این همه بی‌حرمتی به مفاخر هنر و ادب در این کشور قابل تحمل نیست!»

کاربر دیگری گفته است: «ابتدا گمان کردم این تبلیغ احمقانه و نابخردانه اقدام یکی از کاربر‌های اینستاگرام یا توییتر باشد، اما گویا اکانت‌های رسمی دو برند پوشک دست به انتشار این آگهی و این کار ناشریف بدون اجازه و رضایت صاحب تصویر زده‌اند».

دیگری نوشت: «کجای دنیا اساتید و اسطوره هاشون شرکت پوشک معرفی میکنه».

یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «سوژه توهین و تمسخر قرار گرفتن استاد ‎شفیعی کدکنی، استاد شاخص زبان و ادبیات فارسی از سوی یک نشان تجاری فرنگی، دهن کجی و توهین آشکار به زبان، فرهنگ و ملت ایران است. جریمه سنگین این شرکت باید ضمن عذرخواهی، تغییر نشان تجاری آن باشد».

کاربران دیگر نوشته اند: «‎واقعا چطوری این سم احمقانه به ذهنشون رسید؟ اونم بدون اجازه!»، «وقتی که واژه‌های غیرفارسی دونه دونه تابلو‌های تبلیغاتی و آگهی بازرگانی صداوسیما را فتح می‌کردند و همه مسئولین مربوطه در خواب بودند باید این روز‌ها رو می‌دیدیم که اون شرکت‌ها بیان و رسما به زبان و ادبیات و فرهنگ ما توهین کنند»، «خیلی خیلی ناراحت‌کننده بود این حرکت مسموم! توهین به استاد شفیعی کدکنی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست»،

«یک برند پوشک بزرگسال برای تبلیغاتشون بدون اجازه از عکس استاد ‎شفیعی کدکنی استفاده کردند. این حرکت در کلام نمیگنجه! بدون اجازه اونم نه یک آدم معمولی یک شخصیت فرهنگی، یک موجود با ارزش»، «شرکتی برای تبلیغ پوشینه‌های بزرگسال خودش بدون اجازه و با وقاحت تمام استاد عزیزمان ‎شفیعی کدکنی را مورد تمسخر قرار دادن، جالب اینجاست که هیچکس نبود که جلوی این جسارت رو بگیرد».

اعتراض ها تا جایی ادامه یافت که برند مذکور در بیانیه ای رسمی که در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کرد بابت این اقدام عذرخواهی کرد.

این برند همچنین در بیانیه ی خود هرگونه انگیزه ی استفاده ی تبلیغاتی و تجاری از این چهره ها یا قصد استفاده از نام و تصویر آن ها در بسته بندی محصولات خود را رد کرد.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود