علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان ؛ هشدارها و زنگ خطرها را بشناسید!

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان ؛ هشدارها و زنگ خطرها را بشناسید!

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان را بشناسید و سریع به فکر درمان باشید.

اگرچه اکثر مردم می دانند که چیزی به نام اعتیاد به رابطه جنسی وجود دارد ، اما بسیاری دقیقاً نمی دانند معنی آن چیست. اعتیاد جنسی به رفتار جنسی اطلاق می شود که حالت اجباری پیدا کرده است – یعنی دیگر فقط به خاطر خود لذت نیست! و در نهایت منجر به پیامدهای منفی می شود که روابط و کار فرد را به طور جدی مختل می کند.

در حالی که اعتیاد به رابطه جنسی اغلب شامل تماس جنسی با یک یا چند نفر می شود ، اما ممکن است افراد به دلیل استفاده شدید از پورنوگرافی ، کانال های اینترنتی مانند چت روم ها یا رابطه جنسی با افراد غریبه معتاد تلقی شوند. به عنوان مثال ، اگر مردی ساعت ها در روز به تماشای پورنوگرافی بپردازد ، باور می کند که پورنو حقیقتا نشان دهنده شیوه عشق ورزیدن افراد واقعی است. همانطور که انتظارات او بالا می رود ، او متوجه می شود که علاقه به زنی را که قبلا جذابیت جنسی برایش پیدا کرده بود از دست داده است. تلاش او برای هیجان جنسی باعث می شود که کار و خانواده در مقایسه کسل کننده به نظر برسد.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان

به طور واضح ، اعتیاد به رابطه جنسی تنها یک پدیده مشکل‌زا در مردان نیست. درصد کمی از زنان نیز رفتار اجباری جنسی را تجربه می کنند. زنان معمولاً نسبت به مردان به شکل کمی متفاوت‌تر اعتیاد به رابطه جنسی را تجربه می کنند ، بنابراین برای این پست روزیاتو ، ما فقط روی مردان تمرکز می کنیم.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی

در اینجا، ۵ رفتار وجود دارد که می تواند نشان دهنده اعتیاد جنسی در مردان باشد:

از دست دادن علاقه به شریک جنسی فعلی

هنگامی که یک مرد به طور ناگهانی تمایل به رابطه جنسی را متوقف می کند ، می تواند رابطه را به شدت مختل کند. مطمئناً هر یک از شرکای رابطه سطوح متفاوتی از میل جنسی دارند ، و مبارزه برای همسویی با آنها می تواند دشوار باشد. اما کناره گیری کامل از رابطه جنسی برای مدت طولانی می تواند علامتی هشداردهنده باشد که نشان می دهد انرژی جنسی او در جهت دیگری پیش می رود.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان

از دست دادن عملکرد جنسی

تجربه نشان می دهد بسیاری از بیماران مرد جوان که برای رفع اختلال نعوظ و تأخیر در انزال در حین مقاربت وارد درمان شده اند ، به دلیل عادات پورنوگرافی خود این مشکلات را تجربه می کنند. هنگامی که یک مرد قبل از رسیدن به اوج ، تصاویر شهوانی زیادی را مشاهده می کند ، دوپامین او به سطح هیجان می رسد که در رابطه جنسی با شریک زندگی اش قابل مقایسه نیست. در اصل ، او شروع به شرط بندی بدن خود می کند تا به سطوح بالای برانگیختگی نیاز داشته باشد ، و توانایی او برای عملکرد با شریک زندگی ممکن است کاهش یابد.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان

صرف مدت زمان زیاد برای فعالیت های جنسی

وقتی عادت پورنوگرافی یک مرد زمان زیادی را صرف می کند و زمان خواب یا ساعات کار را می گیرد ، به احتمال زیاد او مجبور به این کار است. این رفتار می تواند ریشه در چیزی غیر از اعتیاد به رابطه جنسی داشته باشد – به عنوان مثال ، او می تواند با این کار خود افسردگی‌اش را جبران کند. هر دلیلی که داشته باشد ، در این مرحله او به کمک نیاز دارد.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان

غفلت از کار و مسئولیت ها

اگر زمان فعالیت او در روابط جنسی باعث قطع روابط با همسر و خانواده یا محل کار شود ، احتمالاً رفتار جنسی به اجبار تبدیل شده است. و اگر او ریسک هایی را در محل کار انجام دهد که به بخش منابع انسانی کارفرمای خود هشدار دهد (معاشقه با همکاران ، خودارضایی در محل کار ، مشاهده پورنوگرافی در سرورهای کاری) ، خطر اجبار برای به خطر انداختن کار و معیشت او افزایش یافته است.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان

تشدید خطر جنسی

در حالی که پزشکان اعتقاد دارند پورنوگرافی مانند یک “داروی ورود” نیست ، اما اگر مردی احساس کند که استفاده از پورنو خارج از کنترل است ، به درمان نیاز دارد. هنگامی که نیاز به هیجانات جنسی از یک کتاب کثیف ، به یک عادت پورنو ، به اتاقهای گفتگوی زنده ، به افراد غریبه ، اسکورت و/یا روسپی افزایش یافته باشد ، سطح خطرپذیری فرد از کنترل او فراتر رفته است.

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان

در این مورد چه باید کرد؟

در صورت وجود هر یک از این علائم ، وقت آن است که با یک متخصص جنسی یا روانپزشک مشورت کنید و به طور بالقوه درمان بستری را در نظر بگیرید.

به شما پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

اشتباهات در رابطه جنسی ! با این گاف‌های خجالت‌آور و لحظات ناخوشایند چه کنیم؟

بهترین زمان برای رابطه جنسی چه وقت است؟ صبح یا شب ؟

حفظ رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی ؛ چه کار کنیم با افزایش سن از شوق نیفتیم ؟

رابطه جنسی و بیماری : این ۱۶ بیماری‌ و مشکل جسمی مخرب رابطه جنسی اند

بهداشت بعد از رابطه جنسی ؛ بعد از نزدیکی، کدام کارها را باید (و نباید) انجام دهید؟

اگر زنان رابطه جنسی خوب می‌خواهند، باید خوب بخوابند!

منبع: webmd
بدون نظر

ورود