تمجید کره شمالی از سریال «بازی مرکب» : آینه تمام نمای جامعه کره جنوبی است!

تمجید کره شمالی از سریال «بازی مرکب» : آینه تمام نمای جامعه کره جنوبی است!

یک وبسایت دولتی کره شمالی ضمن تمجید از سریال «بازی مرکب» (Squid Game) نوشت این سریال نتفلکیس نشان داد که جامعه ی کره جنوبی جایی است که در آن فساد و رذیلت های اخلاقی امری عادی است.

وبسایت Arirang Meari، هفته ی گذشته در مقاله ای به زبان کره ای درباره ی این سریال نتفلکیس نوشت این مجموعه بازتابی از «حقیقت جامعه ی کاپیتالیستی» بود، «جامعه ای نابرابر که در آن با آدم ها همچون مهره های شطرنج رفتار می شود.»

سریال «بازی مرکب» روز ۱۷ سپتامبر از سرویس نتفلکیس پخش و خیلی زود به پربیننده ترین سریال این پلتفرم بدل شد، به گونه ای که در اولین ماه انتشار خود بیش از ۱۱۱ میلیون بازدید کسب کرد. این سریال داستان ۴۵۶ زن و مرد اهل کره جنوبی مستأصل از مشکلات اقتصادی را روایت می کند که در تلاش برای کسب یک جایزه ی ۳۸ میلیون دلاری، تصمیم به شرکت در چالش های مرگباری را می گیرند که از روی بازی های کودکانه طراحی شده اند.

وبسایت Arirang Meari، در مقاله ی خود که توسط نویسنده ای ناشناس نوشته شده، می گوید: «”بازی مرکب” مردم را با واقعیت غم انگیز جامعه ی حیوانی کره جنوبی آشنا می سازد که در آن آدم ها به رقابت شدید کشانده و انسانیت آن ها از میان برده می شود.»

با این حال، کره شمالی در مقاله ی تمجیدی خود از واقعیتی چشم پوشی کرده است، اینکه سریال «بازی مرکب» روایتگر ماجرای غم انگیز کانگ سائه – بیه ئوک است که از کره شمالی فرار کرده و حالا همه ی تلاش خود را می کند تا آینده ی بهتری را برای خود و اعضای باقیمانده ی خانواده اش تضمین کند.

رویترز چندی قبل در گزارشی اعلام کرد بسیاری از رسانه های کره شمالی فیلم سینمایی «انگل» (Parasite) که تولید کشور کره جنوبی است و موفق به دریافت جایزه اسکار شد را به خاطر برملا کردن شکاف طبقاتی میان فقیر و غنی در کره جنوبی مورد تمجید قرار دادند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی چندی قبل موسیقی پاپ کره ای را «سرطانی بدخیم» خواند و پخش سریال ها و موسیقی پاپ کره ای را در کره شمالی ممنوع اعلام کرد. اگر کسی در حال استفاده از محصولات فرهنگ پاپ کره ای دیده شود مجازات های سنگینی همچون کار سخت و زندان در انتظارش خواهد بود. کره شمالی همچنین به انتقاد از صنعت موسیقی پاپ کره ای پرداخته و آن را به «استثمار برده گونه» متهم کرده است.

کره شمالی در حالی به برشمردن معایب زندگی در کره جنوبی می پردازد که مردمش با همه‌گیری کرونا و کمبود شدید مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند. علاوه بر این، حکومت کره شمالی برای آن هایی که تلاش کنند با عبور غیر قانونی از مرزها از این کشور بگریزند، دستور تیر صادر کرده است.

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود