روز ملی کوهنوردی؛ چرا باید همه کوهنوردی کنند؟

روز ملی کوهنوردی؛ چرا باید همه کوهنوردی کنند؟

کوهنوردی یکی از مفرح ترین و محبوب ترین ورزش هاست که می توان گفت برای هر کسی در هر رده سنی مناسب است، به شرط اینکه از سلامت جسمانی نسبی برخوردار باشید. هر ساله روز ۲۹ مهرماه به نام روز ملی کوهنوردی در ایران نامگذاری شده است. در سال های اخیر کوهنوردی در روزهای پایان هفته بیش از قبل مورد توجه قرار گرفته و شاهد شکل گیری گروه های کوهنوردی متعددی هستیم که به کوه های دور و نزدیک صعود می کنند. کوه دارای ابهت و استقامتی است که هر کسی را مسحور خود می کند و به دلیل جذابیت بالایی که دارد، کمتر کسی را می توان یافت که از کوهنوردی خوشش نیاید. اما در ادامه این مطلب می خواهیم پیشنهادهای خود را برای روز ملی کوهنوردی با شما در میان بگذاریم.

هر ساله روز 29 مهرماه به نام روز ملی کوهنوردی در ایران نامگذاری شده است، روزی که توجه همگان را به مزایای کوهنوردی جلب می کند

چطور روز ملی کوهنوردی را جشن بگیریم:

۱- کوهنوردی کنید

هیچ چیز به اندازه زدن به دل کوه در یک آب و هوای پاییزی خوب، انسان را به وجود نمی آورد. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که کفش های کوهنوردی تان را بپوشید، کمی غذا بردارید، کوله پشتی تان را آماده کنید، آب را فراموش نکنید و به دل راه بزنید. وقتی کوهنوردی را شروع کنید خیلی زود از خود خواهید پرسید که چرا بیشتر کوهنوردی نمی کنید!

۲- تجربه کوهنوردی خود را به اشتراک بگذارید

از دستاوردهای خود در زمینه کوهنوردی خوشنود هستید و به خود افتخار می کنید؟ عکس بگیرید و تجربیات خود را در این زمینه در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هشتگ هایی مانند «روز ملی کوهنوردی«، «کوهنوردی»، «کوهنوردی کنید» و «به طبیعت احترام بگذارید» را به پست های خود اضافه کنید تا دیگران را به این ورزش همگانی مفرح ترغیب نمایید.

۳- به تعطیلات داوطلبانه بروید

کوهنوردی در مکان های متفاوت و متنوع و باز کردن راه برای دیگران یک تجربه بسیار خوشایند است. چه تجربه ای می تواند بهتر از رفتن به کوهی است که کمتر کسی به آنجا رفته باشد؟ این کار شبیه یک تعطیلات داوطلبانه است که می تواند الهام بخش دیگران باشد.

هر ساله روز 29 مهرماه به نام روز ملی کوهنوردی در ایران نامگذاری شده است، روزی که توجه همگان را به مزایای کوهنوردی جلب می کند

چرا باید کوهنوردی کرد؟

هر کسی که دستکم یک بار کوهنوردی کرده باشد بدون می تواند دلایل زیادی برای کوهنوردی کردن و فواید آن برشمارد. در ادامه برخی مزایای کوهنوردی کردن را با شما در میان می گذاریم:

۱- کوهنوردی به شما دیدگاه های تازه می بخشد

وقتی از خانه یا محل کار بیرون بروید، تلفن همراهتان را رها کنید و وارد طبیعت شوید، اتفاقات هیجان انگیزی رخ می دهد. ناگهان ارزش زیبایی های طبیعی اطرافمان را درک می کنیم و حرکت مداوم به شما یک خروجی می دهد که برای تمرکز ذهنی و حل مشکلاتی که روزهاست ذهنتان را به خود مشغول کرده اند، بسیار کمک کننده خواهد بود. بدین ترتیب اگر با اعتیاد، طلاق یا مرگ عزیزانتان دست و پنجه نرم می کنید، کوهنوردی بهترین درمان برای شماست.

۲- کوهنوردی شما را شاد می کند

اندروفین و سروتونین باعث شادی می شوند و هنگام کوهنوردی مقادیر زیادی از این هورمون ها در بدن ترشح می شود. این هورمون ها به انسان کمک می کنند که با اضطراب مبارزه کرده، از احساس تنهایی و افسردگی جلوگیری کرده و حال و هوای کلی شما را بهبود می بخشند. نکته دیگر اینکه دوستی را نیز به همراه داشته باشید، ساعات خوشی را تجربه خواهید کرد.

۳- کوهنوردی برای هر سن و سالی است

چه کوهنوردی در یک مسیر سخت و حرفه ای باشد و چه یک پیاده روی کوهستانی ساده در یک مسیر عمومی شناخته شده، تقریباً همه افراد بدون توجه به سن و سال می توانند کوهنوردی کنند. نکته دیگر اینکه انتخاب مکان، مسیر و همه چیز کوهنوردی با خودتان است و بدین ترتیب سختی مسیر را خودتان انتخاب می کنید.

بدون نظر

ورود