شکستن رکورد جهانی با تولد ۹ قلوها در آفریقا

شکستن رکورد جهانی با تولد ۹ قلوها در آفریقا

۹ نوزاد که با تولد خود رکورد جهانی را شکسته اند، هر روز قوی تر از دیروز می شوند و امید می رود به زودی به خانه بروند.

حلما سیسه، اهل کشور مالی در غرب آفریقا، هنگام زایمان خود در ماه مه که به روش سزارین صورت گرفت، به دلیل شدت خونریزی تا پای مرگ رفت.

این زن ۲۶ ساله پیش از زایمان، به خاطر ۹ قلوهایش و همینطور مایع آمنیوتیک، ۳۸ کیلوگرم وزن اضافه کرده بود.

۹ قلوها که ۵ دختر و ۴ پسر هستند در حال حاضر تحت مراقبت ۴ پرستار و همینطور والدین شان قرار دارند. و احتمالاً به زودی می توانند از مراقبت پزشکی تمام وقت خارج شوند.

کادر، پدر ۹ قلوها می گوید: «همه شان خیلی خوب دارند پیش می روند و مراقبت از آن ها کار لذتبخشی است.»

«هر روزی که می گذرد قوی تر می شوند و ممکن است به زودی اجازه ی پایان مراقبت پزشکی تمام وقت شان را بدهند و بتوانیم آن ها را به خانه ببریم.»

حلما هنوز هفت ماهه باردار بود که او را به مراکش بردند تا تحت مراقبت ویژه ی پزشکی قرار گیرد.

۹ قلوها بعد از تولد به دلیل نارس بودن در دستگاه گذاشته شدند تا پس از قرار گرفتن تحت مراقبت ویژه بتوانند بدون کمک تنفس کنند.

کادر آربی، همسر حلما، فرزندان شان را «هدیه ی خداوند» می داند.

پزشکان ابتدا تصور می کردند حلما ۷ قلو باردار است، موضوعی که خیلی زود در کشورش مورد توجه قرار گرفت.

رئیس جمهور مالی دستور داد حلما را به مراکش بفرستند و حتی در تماسی تلفنی به دنیا آمدن ۹ قلوها را به والدین شان تبریک گفت.

حلما پس از گذشت ۵ هفته از بستری شدنش در بیمارستان با کمک تیمی متشکل از ۱۰ دکتر و ۲۵ دستیار، فرزندان خود را به دنیا آورد.

این زوج که در سال ۲۰۱۷ با یکدیگر ازدواج کردند، یک دختر ۲ ساله هم دارند.

چندی قبل خبر رسید که یک زن اهل آفریقای جنوبی ۱۰ قلو به دنیا آورده و رکورد جهانی را شکسته است. اما کمی بعد مشخص شد که این خبر صرفاً داستانی ساخته و پرداخته ی ذهن این زن بوده و او قبل از مطرح کردن ادعایش در بخش روانپزشکی یک بیمارستان بستری شده بود.

تامارای ۳۷ ساله به تشخیص مشاوران به بیمارستان انتقال داده شده بود تا سلامت عقلانی و روانی اش مورد ارزیابی قرار بگیرد. اما تا پیش از انتقال به بخش روانپزشکی، به خاطر ادعایش درباره ی به دنیا آوردن ۱۰ قلو در تیتر خبرهای مهم خبرگزاری های سراسر دنیا قرار گرفته بود.

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود