علامت مخفی ملکه الیزابت برای خبر کردن خدمتکاران سلطنتی در صورت بدحالی

علامت مخفی ملکه الیزابت برای خبر کردن خدمتکاران سلطنتی در صورت بدحالی

دو هفته پیش، ملکه الیزابت برای اولین بار هنگام شرکت در مراسم کلیسای وست مینستر از عصا استفاده کرد. سه شنبه ی قبل، هنگام استقبال تجملاتی از مهمانانی همچون بیل گیتس و جان کری او حدوداً یک ساعت سر پا بود.

به گزارش Metro، ملکه انگلیس قبول کرده بود که از علامتی مخفی استفاده کند تا در صورت خسته یا بدحال شدن بتواند خدمتکاران سلطنتی را باخبر کند. مشخص نیست که این کد دقیقا چه بوده اما طبق گزارش نیازی به استفاده از آن نشده و ملکه به اندازه ی کافی سرحال بوده. اما روز بعد، سفر دو روزه ی ملکه به ایرلند شمالی برای بزرگداشت صدمین سالگرد جدایی اش، به سفارش پزشکان لغو شد.

وی یک شب را به منظور «بررسی های اولیه» در بیمارستان «شاه ادوارد هفتم» در مرکز لندن گذراند اما پنج شنبه به «وینزر» بازگشت. کاخ سلطنتی در بیانه ای گفت: «نظر به توصیه ی پزشکان برای استراحت چند روزه، ملکه چهارشنبه بعد از ظهر برای انجام برخی “بررسی های اولیه” در بیمارستان حضور پیدا کردند و ظهر روز بعد به قلعه ی وینزر بازگشتند و هم اکنون نیز در سلامت کامل به سر می برند.»

ملکه الیزابت

این اولین بستری ملکه الیزابت ظرف ۸ سال اخیر بوده است. او در سال ۲۰۱۳ نیز پس از یک حمله ی ناشی از التهاب معده و روده یک شب را در یک کلینیک خصوصی سپری کرد.

ملکه به دلیل اقامتش در بیمارستان به کلیسا نرسید. قرار بود که وی در کلیسای All Saints در وینزر حضور یابد اما احتمالاً می خواهد توانش را برای کنفرانس تغییرات اقلیمی در گلاسگو که دوشنبه ی بعد است، نگه دارد.

ملکه انگلیس

ملکه که قرار است سال بعد شاهد مراسم Platinum Jubilee و هفتادمین سال سلطنتش باشد از زمان بازگشت از بالتیمور برنامه ی پرمشغله ای داشته است.

با احتساب بازگشتش از ملک سلطنتی در ابردین‌شیر ـ جایی که تابستان را در آن جا گذراند ـ ملکه این ماه حدود ۱۶۰۰ کیلومتر سفر کرده است. معاونان کاخ باکینگهام پس از متهم شدن به خاطر گمراه کردن مردم درباره ی وضعیت سلامت ملکه، در صدد کاستن از فعالیت های وی هستند.

ملکه الیزابت

طبق گفته ها، مقامات رسمی در حال تهیه یک فهرست از مهم ترین رویدادها هستند تا ملکه الیزابت در ۱۲ ماه آتی آن ها را در اولویت قرار دهد. همچنین گفته می شود که یکی از فرزندان یا نوه های ملکه نزد او خواهد آمد تا در صورت نیاز به ملغی کردن جلسات عمومی وی، جایگزین او شود.

بیشتر بخوانید:

بازدیدکنندگان، باغ های کاخ باکینگهام، محل سکونت ملکه انگلیس را به باد انتقاد گرفتند

۱۱ باری که ملکه انگلیس پروتکل سلطنتی را زیر پا گذاشت

منبع: Metro
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود