جف بزوس از طرح «پارک فضایی» رونمایی کرد؛ تماشای ۳۲ طلوع و غروب خورشید در یک روز

جف بزوس از طرح «پارک فضایی» رونمایی کرد؛ تماشای ۳۲ طلوع و غروب خورشید در یک روز

شرکت Blue Origin جف بزوس در روز دوشنبه اعلام کرد که می خواهد در فاصله ی بین سال های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی ای راه بیندازد که تا سقف ۱۰ نفر را در خود جای دهد. به گزارش Sun، این ایستگاه که Orbital Reef نام دارد را یک پارک فضایی چندمنظوره توصیف کرده اند که تحقیقات در حوزه ی ریزگرانش و تولید و ساخت را حمایت خواهد کرد.

این پروژه کار مشترکی است با شرکت فضایی Sierra Space و به گزارش بیانه ای مطبوعاتی از حمایت بوئینگ و دانشگاه دولتی آریزونا برخوردار است.

پارک فضایی Orbital Reef

برنت شروود، یکی از مدیران Blue Origin می گوید: «بیش از ۶۰ سال است که ناسا و سایر آژانس های فضایی پرواز فضایی مداری و سکونت در فضا را توسعه داده و ما را برای کسب و کار تجاری در این دهه مهیا کرده اند. ما این دسترسی را گسترش و هزینه ها را کاهش خواهیم داد و همه ی خدمات و تسهیلات رفاهی لازم برای عادی سازی سفر فضایی را ارائه خواهیم داد.»

پارک فضایی

این پایگاه خصوصی یکی از چند برنامه ای است که در سال های اخیر ناسا در رابطه با آینده ی ایستگاه فضایی بین المللی پس از ۲۰۲۰ مد نظر قرار داده است. ناسا با شرکتی به نام Axiom برای توسعه ی یک ایستگاه فضایی که در ابتدا به ایستگاه فضایی بین المللی متصل و بعدتر مستقل خواهد شد، قرارداد دارد.

هفته ی گذشته شرکت خدمات فضایی Nanoracks با همکاری Voyager Space و Lockheed Marteen از برنامه شان برای آغاز به کار ایستگاهی فضایی با نام Starlab که تا سال ۲۰۲۷ عملیاتی خواهد شد، رونمایی کرد.

Orbital Reef

بر اساس فکت شیت منتشره توسط Blue Origin گفته می شود پارک فضایی Orbital Reef در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری، کمی بالاتر از ایستگاه بین المللی فضایی پرواز خواهد کرد و سکنه ی آن ۳۲ طلوع و غروب را تجربه خواهند کرد.

پارک فضایی

ظرفیت آن ۱۰ نفر در فضایی معادل ۸۳۰ متر مکعب خواهد بود که اندکی کوچک تر از ایستگاه فضایی بین المللی است و اتاقک هایی با طراحی فوتوریستی و پنجره هایی عظیم خواهد داشت.

ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۱۱ تکمیل شد و به گفته ی بیل نلسون، مدیر اجرایی جدیدش پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۳۰ یعنی زمانی که ناسا امیدوار است بخش خصوصی پا پیش بگذارد دوام بیاورد.

Blue Origin در حال حاضر تنها قادر است توسط فضاپیمای New Shepard خود ـ که اوایل ماه ویلیام شتنر، بازیگر مجموعه فیلم های Star Trek را به فراسوی جو برد ـ به فضای زیرمداری پرواز کند.

جف بزوس، دومین فرد ثروتمند دنیا، Blue Origin را در سال ۲۰۰۰ بنیاد نهاد. هدف او این بود که روزی مکان های فضایی شناوری دارای جاذبه ی مصنوعی بسازد که میلیون ها نفر در آن ها کار و زندگی کنند و این گونه از آلودگی زمین فرار کنند.

بیشتر بخوانید:

برگزاری المپیک فضایی در ایستگاه فضایی بین المللی + ویدیو

پایان موفقیت‌آمیز اولین سفر توریستی به مدار زمین با کپسول اسپیس ایکس

بازگشت عوامل اولین فیلم ساخته شده در فضا به زمین

منبع: The Sun
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود