روایت پل مک کارتنی از ماریجوانا کشیدن اعضای گروه بیتلز

روایت پل مک کارتنی از ماریجوانا کشیدن اعضای گروه بیتلز

پل مک کارتنی در کتاب خاطرات خود که به زودی منتشر می شود، از نخستین باری گفته که او و گروه بیتلز برای اولین بار در هتلی در نیویورک به واسطه ی باب دیلن، موزیسین مشهور، با ماریجوانا آشنا شدند. بخش هایی از این کتاب در نشریه ی تایمز لندن به چاپ رسیده است.

مک کارتنی ماجرا را اینگونه روایت می کند: «اتفاقی که افتاد این بود که ما در سوئیت یک هتل بودیم، شاید در نیویورک حوالی تابستان ۱۹۶۴، که باب دیلن به همراه دستیارش سر رسید. آلبوم “روی دیگر باب دیلن” تازه منتشر شده بود. ما داشتیم طبق معمول نوشیدنی می خوردیم و یک جشن کوچک گرفته بودیم. به هتل سفارش نوشیدنی داده بودیم – گفته بودیم اسکاچ و نوشابه و شراب فرانسوی برایمان بیاورند. باب غیبش زده بود و رفته بود به یک اتاق پشتی.»

به گفته ی مک کارتنی بعد از مدتی رینگو هم غیبش زد و وقتی به سوییت برگشت، کمی عجیب به نظر می رسید.

مک کارتنی ماجرا را اینطور ادامه می دهد: «رینگو گفت: “پیش باب بودم. یک مقدار ماریجوانا دارد.” ما هم گفتیم: “اوه چه جوری بود؟” رینگو گفت: “خب انگار سقف حرکت می کند، انگار پایین می آید.” و همان کافی بود. همین که رینگو این را گفت، سه نفر دیگر گروه یک دفعه پا شدیم و رفتیم به همان اتاق پشتی که دیلن آنجا بود و یک پک به همه مان داد بزنیم.»

مک کارتنی در ادامه نوشته که او و هم‌گروهی هایش وقتی بعد از پک اول تغییری در خود احساس نکردند به پک زدن ادامه دادند اما همین موضوع در نهایت باعث تشدید اثر مخدر شد.

مک کارتنی می گوید: «یک دفعه اثر کرد. داشتیم هر و کر می کردیم و به همدیگر می خندیدیم. یادم است که جورج سعی کرد که برود و من تقریباً به دنبالش دویدم. خنده دار بود، مثل تعقیب و گریزهای کارتونی. با خودمان فکر کردیم که عجب چیز فوق العاده است. اینگونه شد که از آن زمان یکی از کارهای همیشگی مان شد.»

مک کارتنی در ادامه توضیح می دهد که او و بقیه ی اعضای گروه بیتلز از آن زمان ماریجوانای خود را از کجا تهیه می کردند.

او دراینباره نوشته: «آدم های به خصوصی بودند که می توانستید از آن ها تهیه اش کنید. فقط باید می دانستید چه کسی از آن دارد.»

مک کارتنی طی سالیان یکی از مشهورترین مصرف کنندگان ماریجوانا بوده است. مثلاً در دهه ی ۱۹۸۰، او که برای برگزاری کنسرت به ژاپن رفته بود، بعد از آنکه مأموران گمرک نزدیک به ۲۰۰ گرم ماریجوانا در چمدانش کشف کردند، در آنجا دستگیر شد. مک کارتنی ۱۰ شب را در زندانی در ژاپن به سر برد تا اینکه او را آزاد و از کشور اخراجش کردند.

با این حال، او در سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای گفت که به خاطر پدربزرگ شدنش مصرف مواد را کنار گذاشته است.

او در اینباره گفت: «دیگر این کار را نمی کنم. چرا؟ راستش را بخواهید دلم نمی خواهد الگوی بچه ها و نوه هایم شوم. حالا دیگر یک مسأله ی والد و فرزندی است. آن موقع من یک پسر بودم که در لندن خوش می گذارند و بچه ها کوچک بودند و من این کار را جلوی آن ها انجام نمی دادم.»

منبع: insider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رئیس آبان ۱۳, ۱۴۰۰

    خب همه میکشن.
    تو دانشگاهمون تقریبا همه هر هفته میکشن. حتی دخترا