تجاوز به یک زن در مترو در برابر چشمان مسافران بی تفاوت

تجاوز به یک زن در مترو در برابر چشمان مسافران بی تفاوت

هفته ی گذشته در قطاری در نزدیکی شهر فیلادلفیای آمریکا زنی از سوی یک غریبه مورد تجاوز قرار گرفت اما مسافرانی که شاهد این اتفاق بودند هیچ اقدامی نکردند.

تصاویر دوربین های مداربسته مردی را در حال سوار شدن به قطار مترو نشان می دهد. اندکی بعد زنی سوار قطار می شود و مرد در کنارش می نشیند.

تیموتی برنارد، رئیس اداره ی پلیس این منطقه گفت آنچه میان این مرد و زن رخ داد رفته رفته شکلی تهاجمی پیدا کرد.

برنارد گفت: «مرد کنار زن نشست تا با او صحبت کند و در نهایت شروع کرد به درآوردن لباس های زن. در آخر به طور کامل بر زن مسلط شد و به زور به او تجاوز کرد.»

پس از این حادثه، کمی بعد در همان شب با پلیس تماس گرفته می شود.

وقتی دیگر مسافران قطار نه با شماره ی ۹۱۱ تماس گرفتند و نه مداخله ای کردند، یکی از مأموران زن مترو با پلیس تماس گرفت. به گفته ی اندرو بوش، سخنگوی متروی فیلادلفیا، این حادثه ۸ دقیقه به طول انجامیده بود.

بوش گفت: «اگر شاهدان حادثه به ۹۱۱ زنگ زده بودند می توانستیم حتی زودتر مداخله کنیم. چون از قرار معلوم شروع اتفاق قبل از آن بود که مأموری که در قطار بود متوجه شود چه خبر شده است.»

وقتی مأمور مترو متوجه شد اتفاقی برای آن زن افتاده با پلیس تماس گرفت. مأموران پلیس در ایستگاه بعدی منتظر ماندند و مظنون را که مرد ۳۵ ساله ای به نام فیستون انگوی است، دستگیر کردند.

انگوی در دادگاه به تجاوز جنسی متهم شده است.

به گفته ی مقامات، انگوی بی خانمان و غیر مسلح بود و در حال حاضر در زندان به سر می برد.

برنارد گفت زن به بیمارستان منتقل شد و او را «به طرزی باورنکردنی قوی» توصیف کرد.

او گفت: «هر چه درباره اش بگویم کم است، که چطور توانست مهاجم را شناسایی کند و به ما گفت که چه اتفاقی رخ داده. حالا مشغول کار است تا این دوره ی سخت را پشت سر بگذارد.»

برنارد همچنین گفت گزارشاتی به آن ها شده مبنی بر اینکه برخی مسافران با تلفن همراه خود از این حادثه فیلمبرداری کردند اما پلیس هنوز این موضوع را تأیید نکرده است. او گفت کسانی که از مداخله خودداری کرده بودند، در صورتی که از این حمله فیلم گرفته باشند ممکن است متهم به ارتکاب جرم شوند.

گرچه تصاویر دوربین های مدار بسته فاقد صدا است اما برنارد گفت نشان می دهد مسافران امکان مداخله را داشتند.

برنارد گفت بی تفاوتی مسافران او را وحشت زده کرد.

او دراینباره گفت: «نمی دانم کارمان در جامعه به کجا رسیده که آدم ها نمی توانند موقع نیاز به هم کمک کنند. اگر شاهد چیز وحشتناکی مثل این حادثه ی هولناک باشید باید کاری کنید، باید مداخله کنید. فکر می کنم باید از همین جا شروع کنیم. باید دوباره رسم مهربانی را در پیش بگیریم و به همدیگر کمک کنیم و مراقب یکدیگر باشیم.»

منبع: insider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • ارمان ایرانی بهمن ۱۲, ۱۴۰۰

    واقعا خاک بر سر مردم چرا بی تفاوت نشستن !!!؟؟؟؟ همین کار رو مردم میکنن تجاوز ها راحت تر صورت میگیره دیگه

  • ناشناس شماره ی ۲۲ بهمن ۱۲, ۱۴۰۰

    خیلی وقته جامعه امریکا اون به اصطلاح american dream نیست.
    مثلا خرید خونه، دانشگاه کلمبیا یه تحقیق داشت. ۳۰ سال قبل حداقل حقوق و دستمزد تو امریکا حدود ۸ دلار بود و قیمت خونه به طور متوسط ۱۳۰ هزار دلار. اما تو ۲۰۲۱ حداقل دستمزد ۸ دلاره اما متوسط خونه شده حدود ۳۷۵ هزار دلار. کلیپش رو هم دیدم.
    خود من میشناسم طرف امریکا رفته بود. درسش تموم شد. حاظر نشد زندگی کنه. رفت سوئد. برا مقایسه میگه سوئد مثل فرمانیه هست. امریکا مثل شوش.