سنگین ترین نوزادان جهان که نام آن ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است

سنگین ترین نوزادان جهان که نام آن ها در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است

شرال میچل مادر ۴ فرزند اهل آکسفورد پس از بدنیا آوردن نوزادی به وزن ۶.۷ کیلوگرم که گمان می رود سومین نوزاد سنگین وزن متولد شده در تاریخ بریتانیا باشد به تیتر اصلی بسیاری از رسانه ها تبدیل شده است. شریل به کمک دو قابله توانست این نوزاد که آلفا نام دارد را به دنیا بیاورد، نوزادی که باعث حیرت مادر و پدرش، تایسون، شد در حالی که این دو از داروهای جلوگیری از بارداری استفاده کرده بودند. مادر آلفا در این باره گفته است :«وقتی نوزاد به دنیا آمد همه داشتند می خندیدند. شوهرم تایسون گفت اوه خدای من او چاق است».

آلفا یکی از سنگین ترین نوزادانی است که در تاریخ مدرن در بریتانیا متولد می شود اما آلفا جایی در کتاب های رکورد جهانی نخواهد داشت زیرا بچه هایی سنگین تر از وی نیز در دیگر نقاط جهان متولد شده اند.

از آن زمان است که شرال نوزادش را به خاطر نزدیک بودن زمان تولدش به تعطیلات هالووین «بچه کدویی» نامیده است. با وزن نزدیک به ۷ کیلوگرم، آلفا یکی از سنگین ترین نوزادانی است که در تاریخ مدرن در بریتانیا متولد می شود اما آلفا جایی در کتاب های رکورد جهانی نخواهد داشت زیرا بچه هایی سنگین تر از وی نیز در دیگر نقاط جهان متولد شده اند.

آلفا یکی از سنگین ترین نوزادانی است که در تاریخ مدرن در بریتانیا متولد می شود اما آلفا جایی در کتاب های رکورد جهانی نخواهد داشت زیرا بچه هایی سنگین تر از وی نیز در دیگر نقاط جهان متولد شده اند.

اکبر ریسودین، اندونزی ، ۸.۷ کیلوگرم

اکبر ریسودین در سال ۲۰۰۹ با عمل سزارین از مادری به نام آنی متولد شد. با قد نزدیک به ۶۰ سانتیمتر، سایز بزرگ اکبر به دلیل دیابت آبستنی مادرش بود زیرا اکبر در دوران جنینی مقادیر زیادی گلوکز مصرف کرده بود. پزشک معالج آنی پس از بدنیا آمدن اکبر گفته بود :«این بچه سنگین باعث شده بود که جراحی بسیار دشوار باشد، به ویژه فرآیند بیرون کشیدن وی از رحم مادر. پاهایش بسیار بزرگ بودند». جثه بزرگ اکبر بدین معنا بود که وزن او معادل یک بچه یک ساله و سه برابر یک نوزاد تازه متولد شده بود.

آلفا یکی از سنگین ترین نوزادانی است که در تاریخ مدرن در بریتانیا متولد می شود اما آلفا جایی در کتاب های رکورد جهانی نخواهد داشت زیرا بچه هایی سنگین تر از وی نیز در دیگر نقاط جهان متولد شده اند.

نادیا خالینا، سیبری، ۷.۷ کیلوگرم

تاتیانا خالینا ۴۳ ساله بود که در سال ۲۰۰۷ دختری به نام نادیا را به دنیا آورده و او را به مادر دوازدهمین فرزند تبدیل کرد. بعد از تولد، تاتیانا مجبور شد به مدت یک ماه در بیمارستان بماند و بعد از این مدت بستری بود که توانست نزد شوهرش ویکتور و ۱۱ فرزند دیگرش بازگردد. این مادر در صحبت با رویترز گفته بود: «برنامه ای برای فرزندان بیشتر نداریم. از این به بعد تنها انتظار نوه دار شدن را می کشیم». خانواده خالینا درآمد ماهیانه ۵۴۵ دلاری داشتند و این بدان معنا بود که اغلب روزها تنها می توانستند نان و سوپ بخورند. تاتیانا در این باره گفته بود: «همه لباس ها، کفش ها و اسباب بازی ها را همسایه هایمان تهیه کرده اند. ما فقط لباس های کهنه را داشتیم».

آدمیلتون دوس سانتوس، برزیل، ۷.۶ کیلوگرم

فرانسیسکای ۳۸ ساله که ۴ فرزند داشت، یک پسر ۷.۶ کیلوگرمی به نام آدمیلتون نیز به دنیا آورد که وزن و جثه اش شبیه یک کودک ۶ ماهه بود. ریتا لی مدیر بیمارستان محل زایمان فرانسیسکا مدعی شده بود که سایز قابل توجه کودک احتمالاً به پرخوری مادر در زمینه غذاهای شیرین در دوران بارداری مربوط باشد. وی در این باره گفته بود: «او می دانست که آدمیلتون کودک بزرگ جثه ای خواهد بود اما تا اینقدر»

سنگین ترین نوزادان جهان که نامشان در کتاب های گینس ثبت شده دو پسربچه بی نام ایتالیایی و آمریکایی با وزن بیش از 10 کیلوگرم هستند

چسنر آبلز، آفریقای جنوبی، ۷.۵ کیلوگرم

کاتلین آبلز در مارس ۲۰۰۷ دختری به نام چسنر را در بیمارستان تایگربرگ در کیپ تاون به دنیا آورد. نکته جالب این بود که او این نوزاد دختر سنگین وزن را به شکل طبیعی به دنیا آورد، بعد از یک دوره بارداری که بدون مشکل طی شده بود. این مادر که ۴ فرزند قبلی او همگی جثه های کوچکتری داشت، گفته بود که پس از چسنر دیگر فرزندی به دنیا نخواهد آورد.

پسربچه ای بی نام، ایتالیا، ۱۰.۲ کیلوگرم

بر اساس کتاب رکوردهای گینس، سنگین ترین نوزاد سالمی که به دنیا آمده، پسربچه ای بوده که در سپتامبر ۱۹۵۵ از مادری به نام کارملینا فدل بدنیا آمده است. اطلاعات اندکی در مورد این زایمان وجود دارد اما گفته می شود که هم مادر و هم فرزند او پیش و پس از تولد در شرایط خوبی بوده اند.

پسربچه ای بی نام، ایالات متحده، ۱۰ کیلوگرم

پسربچه ای با لقب «بیب» در سال ۱۸۷۹ به دنیا آمد و چندین رکورد در این زمینه را جابجا کرد، نوزادی که مادرش آنا هینینگ بیتس نام داشت. آنا خود یک رکورد شکن بود که نزدیک به دو متر و سی سانت قد داشت و به خاطر قد بسیار بلندش در یک سیرک بین المللی حضور داشت. او با مردی به نام مارتین ون بورن بیتس ازدواج کرده بود که بسیار قد بلند اما کمی کوتاه تر از آنا بود. بعد از دو سال نامزدی، این دو در برابر دوستان و خانواده هایشان در ۱۷ ژوئن ۱۸۷۱ ازدواج کردند و دو سال بعد بود که پسر سنگین وزنشان به دنیا آمد. گفته می شود هنگامی که کیسه آب رحم آنا پاره شد، نزدیک به ۲۳ لیتر آب و مایعات از بدن او خارج شد و نوزاد او تنها بعد از ۱۱ ساعت درگذشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت کمتر شناخته شده درباره نوزادان که بهتر است بدانید

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود