۶ دلیل میل جنسی زیاد یا افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان

۶ دلیل میل جنسی زیاد یا افزایش میل جنسی در خانم‌ها و آقایان

میل جنسی زیاد یا افزایش میل جنسی شاید دلیل تعجب یا نگرانی شما شده باشد. اگر در یک رابطه جنسی و زناشویی سالم هستید، ممکن است افزایش میل جنسی را تجربه کنید. در حالی که میل جنسی بالا اغلب سالم در نظر گرفته می شود، گاهی اوقات ممکن است تعجب کنید که چرا میل جنسی شما بالاتر از حد طبیعی به نظر می رسد یا به طور ناگهانی افزایش یافته است.

در این مطلب روزیاتو، شش دلیل به شما می گوییم که نشان می دهد چرا میل جنسی شما ممکن است به طور غیرعادی بالا رفته باشد. با روزیاتو همراه باشید.

میل جنسی زیاد

  1. سطح هورمون شما در حال تغییر است

سطح هورمون های جنسی استروژن، پروژسترون و تستوسترون می تواند در طول زندگی شما متفاوت باشد – اما در طول یک روز – و همراه با آنها نیز بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد.

سطح استروژن قبل و در حین تخمک گذاری در زنان افزایش می یابد و باعث افزایش میل به رابطه جنسی می شود. در همین حال، سطوح بالای تستوسترون در مردان با میل جنسی بالاتر مرتبط است. سطوح بالای تستوسترون در مردان جوان و ورزشکارانی که از استروئیدها استفاده می کنند رایج است.

یک گزارش در سال ۲۰۱۶ نشان داده است که استفاده از استروژن درمانی، مانند یائسگی یا پوکی استخوان، ممکن است دلیل افزایش میل جنسی در زنان باشد. علاوه بر این، اگر از تستوسترون همراه با استروژن درمانی با دوز پایین برای اهداف یائسگی استفاده می کنید، ممکن است میل جنسی شما را نیز افزایش دهد.

میل جنسی زیاد

  1. شما در حال گذراندن دوران بلوغ یا پیری هستید

کسانی که جوان تر هستند ممکن است میل بالاتری نسبت به افراد مسن داشته باشند. به عنوان مثال، تولید تستوسترون در پسران نوجوان ۱۰ برابر افزایش می یابد، که افزایش برانگیختگی یا علاقه به نزدیکی در آن دوره رشد را توضیح می دهد.

با این حال، زنان میانسال ممکن است تمایل جنسی بیشتری نسبت به زنان جوان داشته باشند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ روی زنان بالغ نشان داد که افراد بین ۲۷ تا ۴۵ سال بیشتر از افراد ۱۸ تا ۲۶ ساله به فعالیت‌های جنسی فکر می‌کنند، فانتزی‌های جنسی مکرر، زندگی جنسی فعال‌تر و تخیلات جنسی شدیدتری دارند.

میل جنسی زیاد

  1. شما بیشتر ورزش می کنید

یکی از دلایلی که میل جنسی شما ممکن است بیشتر از حد معمول باشد، افزایش فعالیت بدنی یا کاهش وزن است. یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ نشان داد که یک رابطه مثبت بین آمادگی جسمانی و میل جنسی بالاتر وجود دارد. در واقع، محققان دریافتند که در زنان، برانگیختگی جنسی به شدت تحت تأثیر استقامت قلبی عروقی است.

کمیل لوئیس، یک درمانگر رابطه جنسی و روابط جنسی در کالیفرنیای جنوبی می گوید: «فعالیت بدنی ممکن است باعث شود که ما بیشتر با بدن خود ارتباط برقرار کنیم و می تواند تصویر خود را بهبود بخشد. زمانی که نسبت به خود احساس خوبی داریم، احتمالاً تمایل بیشتری به برقراری نزدیکی مشترک داریم.»

میل جنسی زیاد

  1. شما در یک رابطه جنسی سالم هستید

اگر برخی از افراد خود را در یک رابطه جنسی لذت بخش تر از روابط گذشته خود بیابند، ممکن است میل جنسی زیاد را تجربه کنند.

می‌گوید: “اگر [رابطه جنسی] تجربه‌ای خوب و لذت‌بخش است، آنگاه شما را به انجام کارهای بیشتری وادار می‌کند. اگر تجربه بدی باشد یا لذت‌بخش نباشد، در بسیاری از مواقع افراد نسبت به نزدیکی بیزاری می‌کنند. اگر حس خوبی داشته باشد و برای شما لذت بخش باشد، شما نزدیکی بیشتری می خواهید.”

میل جنسی زیاد

۵- استرس کمتری دارید

میل جنسی شما ممکن است بالاتر از حد معمول باشد زیرا استرس کمتری را تجربه می کنید. سطوح استرس بالاتر کورتیزول بیشتری ترشح می‌کند – هورمون مبارزه یا فرار – که می‌تواند بر میل شما تأثیر منفی بگذارد.

در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۰۸، میل جنسی و سطح کورتیزول ۳۰ زن قبل و بعد از تماشای یک فیلم شهوانی اندازه گیری شد. این نشان داد که زنانی که کاهش کورتیزول داشتند، از میل به رابطه بیشتری برخوردار بودند.

اگر اخیراً متوجه کاهش سطح استرس خود شده اید، ممکن است میل جنسی زیاد را نیز توضیح دهد. اگرچه نزدیکی بسیار فیزیکی است، اما بسیار روحی و روانی نیز هست.

میل جنسی زیاد

  1. داروی خود را تغییر داده اید

اگر متوجه تغییر ناگهانی در میل جنسی شدید، ممکن است به این دلیل باشد که اخیراً مصرف دارو را متوقف کرده اید یا دوز مصرفی خود را کاهش داده اید. به‌ویژه داروهای ضد افسردگی می‌توانند بر میل جنسی شما تأثیر منفی بگذارند. گزارشی در سال ۲۰۱۶ نشان دد ۴۰ درصد از افرادی که اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند، می توانند آن را به مصرف داروهای ضد افسردگی نسبت دهند.

سایر داروهایی که ممکن است مانع میل جنسی شما شوند عبارتند از:

  • داروهای ضد فشار خون، که برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود
  • داروهای ضد شیدایی مانند لیتیوم
  • هورمون هایی مانند لوپرون یا زولادکس

بنابراین، اگر اخیراً یکی از این داروها را قطع کرده اید، ممکن است میل جنسی شما را بیشتر از حد معمول توضیح دهد. برخی از افراد ممکن است ترجیح دهند دارو را قطع کنند یا تغییر دهند، زیرا تأثیر قابل توجهی بر زندگی جنسی آنها دارد.

مهم: اگر فکر می‌کنید این مشکل برای شما یا همسرتان است، با پزشک خود صحبت کنید، زیرا جایگزین‌های بی‌خطری برای داروهایی وجود دارد که بر میل جنسی تأثیر می‌گذارند.

میل جنسی زیاد

آیا میل جنسی من خیلی زیاد است؟

همانطور که میزان مناسبی از رابطه جنسی برای داشتن وجود ندارد، هیچ میل جنسی “طبیعی” نیز وجود ندارد.

زبان خجالت‌آور زیادی در اطراف کسانی که میل جنسی بالاتری دارند وجود دارد. او می‌گوید که مردم اغلب از عباراتی مانند «معتاد به سکس» و «نیمفومنیک» برای توصیف دیگرانی که میل جنسی طبیعی و سالمی دارند استفاده می‌کنند.

پیدا کردن شریکی که میل جنسی مشابهی دارند می تواند راهی مثبت برای کشف تمایلات جنسی شما باشد، اما اگر شریک زندگی شما و شما اساساً میل جنسی متفاوتی دارید، به این معنی نیست که شما ناسازگار هستید.

با این حال، اگر میل جنسی بالای شما مانع تعهداتی مانند کار، خانواده یا روابط می‌شود، ممکن است بخواهید به یک درمانگر جنسی مثبت مراجعه کنید تا در مورد نحوه مدیریت میل جنسی خود بدون خجالت، حمایت پیدا کنید.

اگر شما و شریک زندگی‌تان از نظر میل جنسی یکسان نباشید، می‌تواند به رابطه استرس وارد کند. دریافت کمک از یک درمانگر جنسی در مراحل اولیه می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا تعادلی را پیدا کنید که برای هر دوی شما مفید باشد.

میل جنسی زیاد

حرف آخر

از دلایلی که در بیشتر شدن میل جنسی شما ممکن است تاثیرگذار باشد می توان سن، سطح هورمون ها و میزان فعالیت بدنی شما را نام برد.

با این که هیچ مقیاس و معیاری برای میل جنسی “طبیعی” وجود ندارد، اگر میل جنسی شما شروع به تداخل در زندگی، کار یا روابط شما کرد، در نظر داشته باشید که با یک درمانگر جنسی تماس بگیرید یا با پزشک خود مشورت کنید.

میل جنسی زیاد

پیشنهاد می کنیم این مطالب را هم بخوانید:

تأثیر تصویر بدن بر زندگی جنسی شما ؛ در رابطه جنسی زیبا و جذاب دیده می شوم یا نه؟

اشتباهات در رابطه جنسی ! با این گاف‌های خجالت‌آور و لحظات ناخوشایند چه کنیم؟

۱۵ فایده اعجاب انگیز رابطه جنسی در زیبایی همسران

علائم اعتیاد به رابطه جنسی در مردان ؛ هشدارها و زنگ خطرها را بشناسید!

فنگ شویی اتاق خواب ؛ نکاتی مهم برای ایجاد جو رمانتیک و تاثیر مثبت در رابطه جنسی

بهترین زمان برای رابطه جنسی چه وقت است؟ صبح یا شب ؟

حفظ رابطه جنسی در میانسالی و سالمندی ؛ چه کار کنیم با افزایش سن از شوق نیفتیم ؟

رابطه جنسی و بیماری : این ۱۶ بیماری‌ و مشکل جسمی مخرب رابطه جنسی اند

مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • BAMA آذر ۱۳, ۱۴۰۰

    کمی از مطالب جنسی تون برای کسب ویور کم کنید