کربوکسی تراپی چیست؛ جوانسازی و زیبایی پوست

کربوکسی تراپی چیست؛ جوانسازی و زیبایی پوست

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

یکی از مهم‌ترین مسائل در زیبایی شادابی و طراوت پوست است. گاهی به علت کهولت سن و یا نامناسب بودن رژیم غذایی، فرد دچار افتادگی پوست می‌شود. افتادگی پوست از زیبایی چهره می‌کاهد. همچنین اعتماد به نفس فرد را دچار ضعف می‌کند. اخیرا برای جوان‌سازی و زیبایی پوست تکنیک‌های بسیاری ارائه شده است که باعث لیفت صورت و سفتی پوست می‌شود. یکی از این روش‌ها، کربوکسی تراپی (Carboxytherapy) است. کربوکسی تراپی روشی نوین و پرکاربرد است که باعث لیفت، جوانسازی و زیبایی پوست می‌شود.

درمان با دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف بدن و درمان مشکلات زیادی موثر است. به طور کلی کربوکسی تراپی در درمان مشکلات زیر کاربرد داشته و متخصص زیبایی آن را پیشنهاد می‌دهد و برای اطالاعت بیشتر در مورد این روش به سایت https://doctoreto.com/blog/carboxytherapy/ مراجعه کنید.

برای لیفت صورت و بدن روش‌های بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها نیاز به جراحی ندارند. از آن جایی که جراحی خطرات و عوارض مخصوص به خود را دارد، خیلی‌ها هستند که تمایل دارند از روش‌های غیرجراحی استفاده کنند. روش‌های غیرجراحی مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند که معمولا مزیت‌های آن‌ها به معایب می‌چربد.

کربوکسی تراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

کربوکسی تراپی روشی است که در آن، گاز کربن دی اکسید توسط ابزاری وارد پوست و بافت‌های زیرین آن می‌شود. این روش برای جوان سازی پوست کاربرد دارد. از کاربردهای مختلف این درمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت کاربرد دارد.
  • برای از بین بردن سلولیت (خطوطی که در بدن ایجاد می‌شود.)
  • برای از بین بردن خطوط چاق و لاغری
  • برای از بین بردن خطوط ایجاد شده هنگام بارداری
  • در از بین بردن هاله‌ی سیاه دور چشم

نحوه‌ی کار کربوکسی تراپی چگونه است

گفتیم که گاز کربن دی اکسید وارد بافت می‌شود. این گاز به داخل بافت‌ها انتشار می‌یابد و از آن جایی که یک ماده‌ی دفعی محسوب می‌شود، به بدن پیام اخطار می‌رساند. این گاز سلول‌های چربی را از بین می‌برد و چربی را کاهش می‌دهد. از طرفی جریان خون را به محلی که CO2 وجود دارد، افزایش می‌دهد.

کربن دی اکسید وقتی در بافت زیاد باشد، بدن برای کاهش آن جریان خون را افزایش می‌دهد. این گاز یک گشاد کننده‌ی رگی است و سبب بیشتر شدن جریان خون به محل مورد نظر می‌شود. سپس در خون به بیکربنات تبدیل می‌شود تا مسیر دفعی خود را به خوبی طی کند. همین افزایش جریان خون، خود باعث کلاژن سازی و سفت شدن پوست می‌شود.

انواع کربوکسی تراپی در بدن

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy) در واقع روشی نوین و پرکاربرد است که باعث لیفت، جوانسازی و زیبایی پوست می‌شود.
کربوکسی تراپی صورت و گردن

درمان با دی‌اکسید کربن در نواحی مختلف صورت کاربرد دارد. به عنوان مثال با تزریق دی‌اکسید کربن به نواحی اطراف چشم می‌توان تولید کلاژن را تحریک کرده و خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک‌های ریز را از بین برد. همچنین حلقه تیره دور چشم بهبود پیدا کرده و رنگدانه‌های آن تغییر رنگ می‌دهند.

از درمان با دی‌اکسید کربن برای رفع خطوط پیشانی و خطوط اطراف دهان نیز استفاده می‌شود. این عمل با تحریک کلاژن پوست انجام شده و خطوط تا حدودی از بین می‌روند. افرادی که گونه‌های افتاده داشته و در این ناحیه چربی اضافی دارند، می‌توانند با کربوکسی تراپی گونه و از بین بردن سلول‌های چربی این مشکل را برطرف کنند.

کسانی که پوست صورت و گردن‌شان دچار افتادگی شده است، می‌توانند با استفاده از کربوکسی تراپی به برطرف کردن این مورد با کمک لیفت صورت بپردازند بهترین راه برای ایجاد ظاهری جوان‌تر و رفع افتادگی و چین و چروک پوست لیفت صورت و گردن ( Face Lift ) است. که این نوع لیفت نیز انواع مختلفی دارد (لیفت صورت با نخ، چسب لیفت صورت). در صورتی که روی پوست شما خطوطی ایجاد شده باشد هم می‌توان با استفاده از این روش، آن‌ها را برطرف کرد. در بخش‌های مختلفی از صورت را با این روش می‌توان لیفت کرد.

کربوکسی تراپی (Carboxytherapy) در واقع روشی نوین و پرکاربرد است که باعث لیفت، جوانسازی و زیبایی پوست می‌شود.
کربوکسی تراپی ابرو و پیشانی

ابرو و پیشانی در زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد و این روش به لیفت ابرو کمک زیادی میکند. خطوط چین و چروکی که در پیشانی ایجاد می‌شوند را می‌توان به سادگی از طریق کربوکسی تراپی برطرف کرد. این کار با از بین بردن چربی زیر پوست، آسیب زدن به سلول‌ها و افزایش جریان خون به بافت، کلاژن سازی را تحریک می‌کند و پوست را سفت و محکم‌تر از قبل می‌سازد.

شاید برای شما این سوال پیش آید که لیفت ابرو (Brow Lift) چیست لیفت ابرو انواع مختلفی دارد ( صابون لیفت ابرو، لیفت ابرو در خانه، چسب لیفت ابرو، لیفت ابرو با نخ ) و تعریفی که میتوان گفت این است که : لیفت ابرو یک روش زیبایی بوده که باعث بالا بردن ابروها و کشیدگی در این ناحیه می‌شود.

آیا کربوکسی تراپی در انواع لیفت تاثیری دارد؟

در زیر به تعدادی از لیفت هایی که میتوان با کربوکسی تراپی انجام داد اشاره شده است :

  • لیفت ابرو و پیشانی : شما هم حتما اسم لیفت ابرو و پیشانی به گوشتان خورده است. افتادگی پلک و چین و چروک روی پیشانی یکی از معضلات خانم‌ها است. همین باعث می‌شود ابروها ظاهری افتاده داشته باشند.
  • لیفت چشم : یکی از روش‌های زیبایی که در بین خانم‌ها و حتی آقایان طرفداران زیادی پیدا کرده است، لیفت چشم می‌باشد.
  • لیفت صورت و گردن : اگر به دنبال راهی برای کاهش چین و چروک و افتادگی پوست هستید، لیفت صورت و گردن به شما در جوانسازی پوست کمک می‌کند.
  • لیفت شقیقه : لیفت شقیقه یک نوع عمل زیبایی برای بالا کشیدن گوشه ابرو، از بین بردن خطوط پنجه کلاغی و سفت شدن پوست در ناحیه اطراف شقیقه است.

لیفت با کربوکسی تراپی سریع اتفاق می‌افتد و نتیجه معمولا رضایت‌بخش است.

جوانسازی و زیبایی پوست با کربوکسی تراپی

تنها کاری که کربوکسی تراپی انجام می‌دهد، لیفت پوست نیست. بلکه از این روش برای برطرف کردن مسائل و مشکلات دیگر نیز استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها نیز در جوانسازی و زیبایی پوست موثر‌ند. مثلا یکی از مهم‌ترین کارهایی که با کربوکسی تراپی انجام می‌دهند، برطرف کردن سیاهی دور چشم است. هنگامی که از این روش برای زدودن این تیرگی استفاده می‌شود، زیبایی چهره دو چندان شده و پوست شما جوان‌تر می‌شود.

یکی دیگر از نکاتی که در زیبایی چهره و جوانی پوست تاثیر دارد، برطرف کردن سلولیت‌ها می‌باشد. سلولیت یک فرایند طبیعی است که در بدن هر کسی ممکن است رخ دهد. به تجمع چربی به طور نامنظم در ران پا سلولیت گفته می‌شود که پوست را دارای برجستگی‌های نازیبا می‌کند. با کربوکسی تراپی می‌توان این چربی‌ها را از بین برد و پوست را به حالت صاف، زیبا و جوان باز‌گرداند.

مزایا و معایب کربوکسی تراپی و مشکلات آن

کربوکسی تراپی روشی نسبتا ایمن محسوب می‌شود و معمولا عوارض جانبی آن بلندمدت نیستند و بعد از مدتی از بین می‌روند. اما برای این که هر روشی را با آگاهی انتخاب کنید، بهتر است درباره‌ی مزایا و معایب آن، هرچند ناچیز، مطالعه کنید.

معایب

  • در محل تزریق ممکن است دچار کبودی شوید. این احتمال برای پاها و بازوها افزایش پیدا می‌کند.
  • اگر برای سوزاندن چربی از این روش استفاده کرده‌اید باید تا ۲۴ ساعت از آب استفاده نکنید و داخل آب غوطه‌ور نشوید.
  • ممکن است دچار درد در ناحیه‌هایی که از این روش استفاده شده است، باشید. از مسکن‌های بدون نیاز به نسخه استفاده کنید.
  • تا ۷۲ ساعت در معرض مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
  • اگر برای درمان سلولیت از این روش استفاده کرده‌اید، ممکن است ۶ ماه تا یک سال بعد نیاز به تکرار درمان پیدا کنید.

مزایا

  • روشی کم هزینه است.
  • دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاهی دارد.
  • کم تهاجم است.
  • لیفت را به خوبی انجام می‌دهد.
  • نیازمند جراحی نیست.
  • نتایج رضایت بخشی دارد.
  • اعتماد به نفس شما ار افزایش می‌دهد.
  • پوست را جوان و زیبا می‌کند.
  • معمولا همه می‌توانند از این روش استفاده کنند.

هزینه کربوکسی تراپی

از آن جایی که این روش نیازمند جراحی نیست و بیمار تحت بیهوشی قرار نخواهد گرفت، هزینه‌ی گزافی برای انجام آن نخواهید پرداخت.البته که هزینه‌ها در کلینیک‌های مختلف، متفاوت است، اما در معمولا هزینه‌ی انجام کربوکسی تراپی در هر جلسه که حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، بین ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان است. البته که محل کربوکسی تراپی، تعداد تزریق‌های انجام شده و هدفی که کربوکسی تراپی برای آن انجام می‌شود، در تعیین هزینه‌ها تاثیر دارد.

نتیجه :

به طور کلی در مورد کربوکسی تراپی (Co2) و همچنین تاثیر آن روی لیفت صورت و گردن و لیفت ابرو و پیشانی و دیگر لیفت ها در این مقاله صحبت شد و انواع روش ها کاربد و هزینه کربوکسی تراپی نیز گفته شد. و این که کربوکسی تراپی مانند لیفت روی جوانسازی پوست و شادابی پوست تاثیر بسیار بالایی دارد.

دیجیاتو
بدون نظر

ورود