رومن آبراموویچ قصد دارد جت شخصی‌اش ـ که یکی از لوکس‌ترین‌ها در دنیاست ـ را بفروشد

رومن آبراموویچ قصد دارد جت شخصی‌اش ـ که یکی از لوکس‌ترین‌ها در دنیاست ـ را بفروشد

رومن آبراموویچ که ارزش خالصش ۱۴.۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود مایل است از هر چیزی بهترینش را داشته باشد. او گران ترین قایق تفریحی که تا کنون ساخته شده را در اختیار دارد و کلی ماشین سوپر اسپرت که شامل مدل های کمیاب Pagani Zonda R و Ferrari FXX می شود.

به گزارش SCMP، علاوه بر این ها، آبراموویچ هواپیما هم دارد. لوکس ترین هواپیمای او را شاید بتوان عمارتی در هوا نامید چرا که از آپارتمان خیلی افراد تعداد اتاق های بیشتری دارد.

جت شخصی معمولاً مشخصه ی افراد به شدت ثروتمند است. اما این میلیاردر روسی، که بیشتر او را به عنوان مالک باشگاه لیگ برتری چلسی می شناسند می خواهد هواپیمایش را ـ که یک بوئینگ شخصی ۷۶۷-۳۰۰ER است ـ بفروشد.

آبراموویچ

این مدل هواپیما که به خاطر خطوط سیاه ناحیه ی پنجره ی کابین به «راهزن» معروف است در بین طرفداران هوانوردی بسیار محبوب است. این مدل در ابتدا برای خطوط هوایی هاوایی ساخته شده و قرار بود در ژوئن ۲۰۰۳ به ناوگان شان ملحق شود. اما وقتی که این شرکت هواپیمایی سفارشش را لغو کرد، آبراموویچ آن را خرید. سپس این هواپیمای مسافربری سابق به یک جت تجاری فوق لوکس تبدیل شد.

آبراموویچ

علاوه بر وسایل رفاهی معمول، این هواپیما از سامانه های ضد موشکی شبیه هواپیمای VC-25 مورد استفاده رئیس جمهور ایالات متحده بهره می برد. این هواپیمای لوکس که می تواند تا ۳۴ مسافر را در خود جای دهد، دارای مبلمان بلوطی رنگ است. اتاق هایش عبارتند از یک اتاق خواب مستر، سه اتاق خواب مهمان، یه حمام و دستشویی مستر و دو مهمان، اتاق غذاخوری، اتاق نشیمن، اتاق مطالعه، گالری و اتاق استراحت خدمه و کارکنان و البته وای فای.

جت شخصی آبراموویچ

از لحاظ عملکرد نیز با ۷۰۸۰ ساعت پرواز و ۱۹۵۴ چرخه ی عملیاتی از زمان شروع به سرویسش در فوریه ۲۰۰۷، این هواپیما را هنوز می توان نو قلمداد کرد. این هواپیما توسط اندرو وینچ، طراح انگلیسی قایق های تفریحی مستقر در لندن طراحی شده و هم اکنون توسط شرکت خصوصی چارتر هوایی Global Jet Luxembourg (که سابقا با نام Silver Arrows شناخته می شد) به پرواز در می آید.

حالا این هواپیما قرار است با قیمت آغازین ۱۰۰ میلیون دلار به فروش گذاشته شود چرا که آبراموویچ قرار است به زودی یک بوئینگ جدید مدل ۷۸۷-۸ Deamliner را خریداری کند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به بیرون و درون جت شخصی ۲۰ میلیون دلاری «جکی چان»

با جت ها و هواپیماهای شخصی رهبران، پادشاهان و میلیاردرهای سرشناس جهان آشنا شوید

با «سایرس ویژن» ارزان ترین و سبک ترین جت شخصی کنونی دنیا آشنا شوید

منبع: SCMP
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود